  • 1. Data: 2010-02-12 09:34:17
    Temat: przewód I2C
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    Witam.

    Jaki przewód będzie najlepszy do puszczenia transmisji I2C? długość: ok
    40 metrów.
    Wydaje sie że najlepszy bedzie przewód koncentryczny, (para)
    jednym scl drugim sda. Dobrze mi sie wydaje?
    np ten:
    http://allegro.pl/item921095493_przewod_kabel_anteno
    wy_koncentryczny_hdtv_6966.html#gallery

    słyszałem też że są aktywne podciągarki do I2C, ktoś wie jak takie
    układy się nazywają?

    pozrawiam

  • 2. Data: 2010-02-12 09:51:15
    Temat: Re: przewód I2C
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wy_koncentryczny_hdtv_6966.html#gallery

    > słyszałem też że są aktywne podciągarki do I2C, ktoś wie jak takie

    O 40 metrach zapomnij. Są informacje w sieci o udanych transmisjach na 20
    stóp. Specyfikacja I2C mówi o maksymalnej pojemności linii 400 pF, a kabel
    koncentryczny to 50 do 100 pF/m.
    Ja próbowałem na długości ok. 2 m i było dobrze przy małej szybkości
    transmisji.

    TomT

  • 3. Data: 2010-02-12 10:09:56
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    TomT schrieb:
> [...]
    > kabel koncentryczny to 50 do 100 pF/m.
    > Ja próbowałem na długości ok. 2 m i było dobrze przy małej szybkości

    Da się, ale nie koncentrykiem, a UTP. Dwie pary SCL/masa, SDA/masa. No i
    dwukierunkowe transceivery linii. A aktywne podciągarki nazywają się
    active I2C terminator, na przykład LTC4311.

    Waldek