  • 91. Data: 2012-01-04 14:26:18
    Temat: Re: Drogi do szuflady
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-04 11:02, Artur Maśląg pisze:

    > A pamiętasz co napisałem wcześniej, że nie da się wprost tego
    > porównywać, ponieważ to zupełnie inne realia?

    Po porostu uważam, że mówienie że "starczało dla wszystkich" jest zwykłym nadużyciem.
    "Normalnie" nie starczało, a ten ułamek "wolnego" rynku a'la veyron w sytuacji
    prl-owskich
    zarobków, to nie była realna oferta, tylko wymówka.

    Dla mnie osobiście "starcza" to jest np. wtedy, gdy ze zarobkami typu 2x średnia
    krajowa w rodzinie swobodnie zakupić nówkę sztukę taniego modelu, raz na parę lat.
    Or compatible.

  • 92. Data: 2012-01-04 14:29:57
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Czyli nie spłacamy tylko powiększamy dług.

    No niestety, jak chyba wszyscy. Jakiś znaczny kraj ostatnio miał nadwyżkę budżetową?
    Spłacił coś?

  • 93. Data: 2012-01-04 14:45:41
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-03 11:31, szufla pisze:

    > Raz, gdy natknęli się na jakiś kabel i udało im się po trzech tygodniach
    > ustalić numer telefoniczy właściciela okazało się że to numer..... call
    > center IKEI.

    A operator u którego IKEA miała ten callcenter, przez trzy tygodnie nie znalazł
    fibercut'a? No, no! :)
    Pozól że włożę to między legendy urbańskie.

    A nawet jeśli był długotrwały cut, to zapewniam cię że już po góra klilku h klientowi
    działało łącze backupowe.

  • 94. Data: 2012-01-04 14:48:27
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 03/01/2012 10:47, PaweL wrote:

    > Sugerujesz że Ikea kopie rowy wzdłuż i poprzek Polski żeby podłączyć swoją
    > infolinię do świata? "...jak to całą ekipą poważnych projektantów ganiali z
    > wykrywaczami metali po polach..." to rzeczywiście długo się schodzi z
    > projektowaniem. Chyba jednak procedura projektowania dróg wygląda inaczej.
    > Teraz najwięcej problemów sprawiają gniazda żabek, motylków i innych robaków
    > które są podobno największym szczęściem naszej cywilizacji i które chronić
    > trzeba za wszelką cenę.

    Przecież to tekst taki sam, jak ten o dziecku wychowywanym bezstresowo i
    gumie do żucia w autobusie. I też krąży od lat wśród róznych "znajomych"
    z ciągle nową nazwą odciętej firmy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 95. Data: 2012-01-04 14:51:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-03 13:11, Arek pisze:

    > A przy okazji może pokażesz która z poprzednich ekip dostała tyle kasy z unii?

    Tylko wykorzystanie kasy z unii wymaga extra środków własnych, których nie wyczaruje
    się z kapelusza. Więc albo się trzeba bardziej zadłużyć (a fe!) albo tej kasy mniej
    wykorzystać (ależ to by dopiero było fe!).

  • 96. Data: 2012-01-04 14:58:06
    Od: omega_fan <o...@n...com>

    On 01/04/2012 02:29 PM, Jakub Witkowski wrote:

    > No niestety, jak chyba wszyscy. Jakiś znaczny kraj ostatnio miał
    > nadwyżkę budżetową? Spłacił coś?

    Norwegia. Nadwyżka co roku.

  • 97. Data: 2012-01-04 14:59:33
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 04/01/2012 13:58, omega_fan wrote:

    > Norwegia. Nadwyżka co roku.

    Ah, Norwegia. Mało ludzi, dużo przestrzeni i sporo ropy - to nie jest
    przeciętny kraj europejski.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 98. Data: 2012-01-04 15:03:49
    Od: omega_fan <o...@n...com>

    > Ah, Norwegia. Mało ludzi, dużo przestrzeni i sporo ropy - to nie jest
    > przeciętny kraj europejski.

    No ale jest taki kraj - w odpowiedzi na pytanie.
    Litr wódki kosztuje tam ponad 200 zł a samochód ok. 2 razy drożej niż w
    Polsce. Za to olej napędowy po 7,50 zł niedługo będzie tańszy niż u nas ;)

  • 99. Data: 2012-01-04 15:06:57
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-03 22:27, Pietia pisze:

    > 2 lata temu byly dwie "zielone wyspy". My i Grecja. Teraz zostala tylko
    > jedna.

    Odsiało się ziarno od plew ;)

  • 100. Data: 2012-01-04 15:09:12
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 04/01/2012 14:03, omega_fan wrote:

    > No ale jest taki kraj - w odpowiedzi na pytanie.
    > Litr wódki kosztuje tam ponad 200 zł a samochód ok. 2 razy drożej niż w
    > Polsce. Za to olej napędowy po 7,50 zł niedługo będzie tańszy niż u nas ;)

    Tylko że kiedy popatrzysz na ilość bezpłatnej opieki nad dziećmi, urlopy
    wychowawcze czy banalnie - zarobki, to okazuje się że życie Norwegów już
    jest od Polskiego dużo tańsze. No i jakoś nie widać ich masowego exodusu
    do polski w celach zarobkowych. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil