  • 1. Data: 2009-05-01 21:12:27
    Temat: Drukarka HP LaserJet 5L - problem *s1M
    Od: "KRIZZ" <p...@g...com>

    Witam, otóż mam taki problemik.. za każdym razem, kiedy drukuję coś na ww
    drukarce, to pierwsza strona wychodzi z takim czymś w lewym górnym rogu:
    *s1M

    Reszta strony jest pusta, i potem wchodzi dopiero druga strona i tam się
    drukuje dalej, ale nie zawsze. Czasem jest tak, że drukuje się ta pierwsza
    strona z tym czymś, a potem zaczyna mrugać pomarańczowa dioda na urządzeniu
    (tak jakby jakiś błąd bufora albo coś) i nic się nie drukuje. Aby
    unieszkodliwić pomarańczową diodę, można z zasilania wyłączyć i włączyć
    drukarkę, i dalej się drukuje... niestety nie drukuje się to co chcemy,
    tylko jakieś inne znaczki... co zrobić? wymiana sterowników nic nie daje...

    WIN XP sp3, drukarka podłączona prrzez USB tzw VIRTUAL PORT, gdyż nie mam
    LPT w płycie głównej, ale w poprzednim komputerze z płytą gdzie było LPT
    miałem ten sam problem... rozwiązałem go jedynie poprzez nie drukowanie :]

    pozdrawiam
    Kin!o

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4049 (20090501) __________

  • 2. Data: 2009-05-02 21:16:25
    Temat: Re: Drukarka HP LaserJet 5L - problem *s1M
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "KRIZZ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > miałem ten sam problem... rozwiązałem go jedynie poprzez nie drukowanie :]

    Przede wszystkim sprawdz selftesta drukarki - czy takie rzeczy wychodza przy
    stronie testowej z drukarki (bez podlaczenia do komputera). Jesli tak (w co
    watpie) - sprawa oczywista - drukarka do wymiany.

    Po drugie sprobuj wydrukowac strone testowa systemu operacyjnego. Jesli
    wydrukuje OK, to znaczy ze problem jest gdzies glebiej. Jesli nie wydrukuje
    poprawnie - to problem komunikacji (spooler-kontroler- kabel-elektronika
    drukarki)

    Przy okazji wartoby jeszcze zapytac, z jakiego programu tak ci drukuje.. Czy
    to jest program DOSowy, czy windowsowy. Bo jesli DOS, to trzeba by pogrzebac
    w programie, bo to program moze robic taki miszmasz...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2009-05-03 09:15:59
    Od: "KRIZZ" <p...@g...com>

    Użytkownik "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl> napisał w
    wiadomości news:gtid7b$l86$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > przy stronie testowej z drukarki (bez podlaczenia do komputera). Jesli tak
    > (w co watpie) - sprawa oczywista - drukarka do wymiany.

    Selftest wychodzi ok

> [...]
    > wydrukuje OK, to znaczy ze problem jest gdzies glebiej. Jesli nie
    > wydrukuje poprawnie - to problem komunikacji (spooler-kontroler-

    jak drukuję stronę testową to też jest ok

    > Przy okazji wartoby jeszcze zapytac, z jakiego programu tak ci drukuje..
    > Czy to jest program DOSowy, czy windowsowy. Bo jesli DOS, to trzeba by
    > pogrzebac w programie, bo to program moze robic taki miszmasz...

    drukuję pod windowsem, program to MS WORD 2003, lub nawet z acrobat readera,
    niestety tutaj już nie jest dobrze... :-/ na prawdę nie wiem jak sobie z tym
    poradzić, gdzieś na angielskim forum przeczytałem że trzeba wyłączyć jakąś
    opcję w zakładce PORTY, włącz obsługę dwukierunkową... odznaczyłem lecz to
    nie rozwiązało mojego problemu:(

  • 4. Data: 2009-05-04 12:05:24
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Na poczatek ustaw drukowanie czcionek i obrazów jako bitmapy, a nie wektorowo.
    JaC

  • 5. Data: 2009-05-04 14:17:43
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > miałem ten sam problem... rozwiązałem go jedynie poprzez nie drukowanie :]

    Mam podobnie w 6P, pomaga zainstalowanie sterowników pobranych z HP a nie
    używanie standardowych.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2009-05-05 22:57:59
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    > wyłączyć jakąś opcję w zakładce PORTY, włącz obsługę dwukierunkową...
    > odznaczyłem lecz to nie rozwiązało mojego problemu:(

    Po wylaczeniu obslugi trzeba jeszcze odlaczyc drukarke i ja zrestartowac (a
    najlepiej zrestartowac i drukarke i peceta)
    pogooglalem chwile i twoj problem wydaje sie byc dosc powszechny:
    http://forums13.itrc.hp.com/service/forums/bizsuppor
    t/questionanswer.do?admit=109447627+1241563411844+28
    353475&threadId=1205544
    i linki w srodku tez poczytaj

    generalnie kod PCL (Esc)*s1M to komenda jezyka PCL, ktora kaze zwrocic
    drukarce do systemu wielkosc pamieci drukarki - dlatego wylaczenie
    komunikacji dwukierunkowej powinno pomoc na ten konkretny problem. Ale nie
    wiem, czy rozwiaze calkowicie (wg informacji z googli - rozwiazuje)

    Ale jesli nie - proponuje zgodnie z sugestia kolegi uzycie innych
    sterownikow - jesli nie ze strony HP, to zainstaluj drukarke ze sterownikiem
    uniwersalnym do laserjet'ow - "HP LaserJet" bez zadnych numerow czy modeli.
    Tylko oczywiscie przy tym sterowniku nie ma mowy o jakichs dodatkowych
    opcjach typu duplex, zszywacz, znak wodny, kolor itp.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 7. Data: 2009-05-06 12:55:38
    Od: "KRIZZ" <p...@g...com>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    Na poczatek ustaw drukowanie czcionek i obrazów jako bitmapy, a nie
    wektorowo.
    JaC

    ajj szukałem gdzie to się zmienia, a miałem kilka drukarek zainstalowanych i
    zapomniałem uzywac tej PCL co miala w nazwie. ustawilem teraz ją jako
    domyślną i już drukuje dobrze:)
    dzięki bardzo:)

    sterowniki oczywiście pobrane ze strony HP ;] bo na standardowych to samo
    było :P

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4055 (20090506) __________