  • 41. Data: 2009-04-28 12:57:14
    Temat: Re: Duze wyzwanie - dla ambitnych (calkowicie serio)
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 28 Kwi, 10:12, Dariusz Zolna <a...@u...com> wrote:

    > Było takich już wielu.

    Owszem. Luźna statystyka mówi, że 90% takich pomysłów nie osiąga
    sukcesu.
    Hint: 100% - 90% = 10%, czyli jednak ktoś osiąga sukcesy,
    To mniej więcej tak, jak zaproszenie kogoś do wiercenia w poszukiwaniu
    ropy albo kopania w poszukiwania złota na Dzikim Zachodzie - czasem
    się uda, czasem się nie uda.

    > Taaa... żyjesz chyba na księżycu albo w akademiku.

    http://ycombinator.com/ - poczytaj artykuły na tej stronie, to
    zobaczysz, jak częsta jest taka forma zakładania nowej firmy.

    > Odważyłbyś się to powiedzieć gdybyśmy byli w jednym pokoju?

    A co - masz kryminalną przeszłość?

    > Pod względem formalnym uczciwa jest, ale spróbuj np znaleźć ekipę -
    > "panowie, wybudujcie mi fabrykę samochodów, jak je zacznę sprzedawać to
    > wam zapłacę, a jak nie to powiem >przepraszam<". To tylko kwestia skali.

    Od skali zależy zgoda uczestników na warunki.
    Warunki przedstawione w tym wątku nie wyglądają tak absurdalnie jak w
    Twoim przykładzie z fabryką samochodów.

    > Bo chyba nie wierzysz, że
    > ktokolwiek rzuciłby aktualnie posiadany etat żeby zająć się tym projektem :)

    Nigdzie nie było napisane, że wymagane jest rzucanie aktualnie
    posiadanego etatu.
    Niektórzy ludzie mają potencjał twórczy zrobienia czegoś ponad
    "etat" (tzw. "fucha") i jak przypuszczam oni właśnie byliby tu dobrymi
    kandydatami.
    Ponownie, być może nie czujesz się adresatem tego pomysłu. W czym
    problem?

    --
    Maciej Sobczak * www.msobczak.com * www.inspirel.com

  • 42. Data: 2009-04-28 12:58:11
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "j...@o...pl"
> [...]
    >pierwszym pytaniem jest ile zarobie, czy sie za duzonie nie napracuje
    >i dlaczego wogole mam pracowac, a jeszcze ryzyko ponosic, przeciez to
    >tragedia popracowac przykladowo pare dni, sprawdzic czy projekt
    >spelnia warunki i sie zastanowic. I miec szanse na zrobienie czegos
    >ciekawego i byc moze zarabianie ciekawych pieniedzy. Niech
    >prawdopodobienstwo efektywnosci tego systemu bedzie mialo 50 % to i
    >tak sie oplaca posiwecic te kilka dni bo jesli nie bedzie z tego
    >pieniedzy to zapewniam, ze przynajmniej doswiadczen bedzie mozna

    Dawno nie czytałem większego bulszitu.
    Żeby znaleźć chętnych do projektu, który rzekomo ma szansę przynieść
    zysk, trzeba przekonać ludzi czymś. Nie od rzeczy byłaby analiza
    spodziewanych zysków, przewidywanych ryzyk, koniecznego wkładu itede
    itepe.
    Ale lepiej wrzasnąć "szukam kogoś, kto zrobi za mnie", a potem się
    dziwić, że nie ma entuzjazmu w narodzie.

    Zabawne. Sam właśnie robisz to samo.

    --
    [------------------------] THE PRINCIPAL'S TOUPEE IS NOT A FRISBEE(Bart
    [ K...@e...eu.org ] Simpson on chalkboard in episode 9F12)

  • 43. Data: 2009-04-28 13:20:08
    Od: j...@o...pl

    On 28 Kwi, 13:08, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > Przyznasz, dość trudno uznać autorytet kogoś kto ma wieloletnie
    > doświadczenia z giełdą i nie ma gotówki.
    > Medice curate ipsum.

    Doswiadczenie z gielda nie musi polegac na obracaniu milionami. Poza
    tym, zeby zarabiac na gieldzie to trzeba miec na inwestycje. Wystarczy
    jednak obracanie drobnymi srodkami, zeby gielde zrozumiec i poznac
    praktycznie. To jest mit, milionera, ktory z niczego dorobil sie na
    gieldzie dzieki swojemu genialnemu instynktowi i wiedzy. Poza tym ja
    mam swoja filozofie. Zanim sie za cos biore to musze miec na ten temat
    pelna wiedze. Zreszta trudno oczekiwac od osoby w moim wieku sukcesow
    finansowych, zakladajac, ze tatus z mamusia nie dali, a nie dali.
    Najpierw trzeba sie czegos nauczys zanim sie za cos wezmie chociaz
    wiem, ze niektorzy wychodza z innego zalozenia - po przeczytaniu
    jednej ksiazki robia z siebie ekspertow. Ja jestem mlodym czlowiekiem
    i uwazam, ze najpierw musze poznac wszystkie dziedziny jakie na
    rynkach mozna chociaz w najmniejszym stopniu wykorzystac, poznac
    badania, doswiadczenia innych, porobic wlasne badania, zarobic na
    gieldzie, stracic, czyli poznac ja w rzeczywistosci i dopiero brac sie
    za cos powaznego. Jednym z doswiadczen, ktore uwazam za bardzo
    istotne, a ktore wplywa na to, ze cala masa ludzi zbankrutowala na
    gieldzie jest takie, ze inwestujac na rynkach trzeba wyeliminowac
    emocje calkowicie, czyli korzystac z systemow, tak aby wlasne emocje i
    decyzje osobiste byly ograniczone do minimum. Na zdobywanie autorytetu
    mam jeszcze czas. Zreszta autorytety gieldowe to mozna na palcach
    jednej reki na swiecie policzyc. I tez nie zostali tymi autorytetami
    dzieki wybitnym zdolnoscia.
    No ale wiem teraz zaczyna sie temat autorytetu i podwazania moich
    kompetencji. Tego tez sie spodziewalem :). Niczym mnie nie
    zaskoczycie.

    > PS. Zawsze jest szansa na nierozpoznanego geniusza umierającego w
    > biedzie ku bogactwu spadkobierców (lecz jednak niewielka)

    Oj, zebys wiedzial ilu jest ludzi, ktorzy za zycia byli uznani za
    bezwartosciowych, a teraz ludzie placa miliony za ich dziela :),
    pomijajac zreszta kwestie pieniedzy jest cala masa ludzi, ktorzy
    stworzyli wielkie rzeczy, a przez wiele lata uwazani byli za szalencow
    (podobno nie ma wielkich dziel bez domieszki szalenstwa - i to sie
    sprawdza patrzac na historie). Odziwo po latach sie okazalo, ze nikt
    sie nie moze obejsc bez ich odkryc. Szansa na odkrycie geniusza jest
    wiec zawsze i zycze swiatu takich jak najwiecej.
    Rynki sa moja namietnoscia, "...a tylko ludzie o wielkich
    namietnosciach robia wielkie rzeczy" ;)
    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2009-04-28 13:57:35
    Od: j...@o...pl

    On 28 Kwi, 14:58, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
> [...]
    > itepe.
    > Ale lepiej wrzasnąć "szukam kogoś, kto zrobi za mnie", a potem się
    > dziwić, że nie ma entuzjazmu w narodzie.

    Przepraszam ale za nim sie wyopowi na jakis temat to wypadalo by sie
    zapoznac z tym czego dotyczy i co osoby zainteresowane napisaly.
    Jaka analize mam Ci przedstawic, jakie ryzyka przewidywane, przeciez
    napisalem wyraznie, ze to jest projekt i zeby analizy zrobic to trzeba
    go zaprogramowac. Analizy spodziewanych zyskow i ryzyk to bede
    robilnjak bede chcial to sprzedac. O jakim koniecznym wkladzie mowisz?
    Co za malo napisalem? Przeczytaj przynajmniej zanim zaczniesz jechac
    po kims. Wszystko jest napisane. Co skumales, ze juz po 14, a Ty
    jeszcze nie przyczepiles sie na grupie do nikogo?
    I o jakim wrzasnieciu ty mowisz, o jakim dziwieniu sie. Jestes typowym
    czlowiekiem, o ktorym napisalem troche nizej i wlasnie o takich
    pisalem. Nie przeszkadza mi brak entuzjazmu, ja pisze o tym, ze na
    taka ilosc ostow tylko dwa posty od jednej soby byly konkretne, na
    temat, jakies pytania, dyskusja, a reszta to zwykla pyskowka, ze
    oszust, ze wrzasnal, ze szuka kogos kto zrobi za niego. Dokladnie styl
    jaki prezentujesz, nie czytajac nawet tego co napisalem. Bo co Cie to
    obchodzi, nie wazne, ze nie prawda i nie na temat, wazne zeby sie
    kogos uczepic, utrudnic komus, przeszkodzic, to takie swojskie prawda?

    > Zabawne. Sam właśnie robisz to samo.

    He,he,he no tego to jeszcze nie bylo. Teraz to mi pojechales. Tak jak
    przeinaczyles moje slowa wczesniej i uczepiles sie czegos o czym byla
    mowa ale widocznie przeoczyles zajety zastanawiajac sie jak dzisiaj
    komus dopieprzyc, to tym razem pojechales po calosci. Czlowieku wez ty
    przeczytaj co ty wogole wypisujesz. Jakies rzeczy z palca wyssane,
    ktore nic z prawda nie maja i jeszcze takie teksty na koniec.
    Czlowieku gdybys nie reprezentowal szanownego osobnika o ktorym
    wspomnialem w cytacie to bys nie pisal biorac pod uwage, ze prosze o
    pisanie konstruktywnych postow. W Twoim nawet nie ma nic z prawda w
    spolnego, ze o czyms konstruktywnym w temacie nie wspomne.

    Dobra dziekuje wszystkim za wysilek, mam nadzieje, ze wszyscy sie
    dobrze bawili.
    Szczegolne dzieki Mateuszowi Ludwinowi - chyba jedynej ososbie, ktora
    napisala cos konkretnego na temat i Maciejowi Sobczakowi za
    zrozumienie moich intencji. Jak sie chce to widac, ze to nie jest
    takie trudne. Widac, ze mozna zrozumiec, ze to co dziala w USA od lat
    nie jest tak naprawde takie trudne.
    Pozdrowienia
    I prosze o zakonczenie bezproduktywnego maglowania tematu i mowienia
    tego samego na rozne sposoby bez zadnych konkretow. Nie interesuje
    mnie szkalowanie mojej osoby jak to ja chcialem ludzi wykorzystac,
    oszukac, znalezc takich co to za mnie za darmo zrobia, nic nie
    oferujac i ze wogole to napewno oszustem jestem. Ja tam ludzi nie
    uwazam za oszustow - po prostu mierze ich swoja miara. Bez odzewu.

  • 45. Data: 2009-04-28 14:08:03
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >go zaprogramowac. Analizy spodziewanych zyskow i ryzyk to bede
    >robilnjak bede chcial to sprzedac. O jakim koniecznym wkladzie mowisz?

    No i dlatego właśnie nie masz chętnych.

    >Szczegolne dzieki Mateuszowi Ludwinowi - chyba jedynej ososbie, ktora
    >napisala cos konkretnego na temat i Maciejowi Sobczakowi za
    >zrozumienie moich intencji.

    Wiesz, intencje akurat naprawdę nietrudno zrozumieć. Co nie znaczy, że
    od razu trzeba pochylić się z uwagą i poklepać po główce.

    >Widac, ze mozna zrozumiec, ze to co dziala w USA od lat
    >nie jest tak naprawde takie trudne.

    Zabawny jesteś.

    >Nie interesuje
    >mnie szkalowanie mojej osoby jak to ja chcialem ludzi wykorzystac,
    >oszukac, znalezc takich co to za mnie za darmo zrobia, nic nie
    >oferujac i ze wogole to napewno oszustem jestem.

    Oszustem? Nie zauważyłem, żeby ktoś coś takiego napisał. A to, że
    szukasz frajera, to inna sprawa.

    >Ja tam ludzi nie
    >uwazam za oszustow - po prostu mierze ich swoja miara.

    Nie dziwię się zatem, że uważasz ich za kretynów.

    --
    [------------------------] Nothing is so simple that it can't get scre-
    [ K...@e...eu.org ] wed up.

  • 46. Data: 2009-04-28 14:10:00
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >tym, zeby zarabiac na gieldzie to trzeba miec na inwestycje. Wystarczy
    >jednak obracanie drobnymi srodkami, zeby gielde zrozumiec i poznac

    Bzdura. Im większymi kwotami operujesz, tym większy masz wpływ na rynek.
    Weź może jednak trochę się doucz, bo na razie prezentujesz zarówno w
    temacie, jak i poza nim ignorancję, że strach.

    --
    Kruk@ -\ | I think sex is better than logic, but I
    }-> epsilon.eu.org | can't prove it.

  • 47. Data: 2009-04-28 14:53:58
    Od: j...@o...pl

    On 28 Kwi, 16:10, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
> [...]
    > Weź może jednak trochę się doucz, bo na razie prezentujesz zarówno w
    > temacie, jak i poza nim ignorancję, że strach.

    Hi,hi no wlasnie sie biore ale szukam taiego specjalisty jak Ty, ktory
    mi korepetycji udzieli i takich cennych uwag jak powyzej. I
    szczegolnie, ktory bedzie pisal w temacie tak jak ty. Wiesz jak ja bym
    teraz napisal, ze kolo jest kwadratowe to zaloze sie, ze napiszesz, ze
    tez bzdury pisze, tak dla zasady. Ja z uprzejmosci nie napisze, ze
    bzdury piszesz ale widze, ze mierzysz co najmniej na poziomie Bank of
    England albo FED. W kazdym razie wiedze masz nie byle jaka.

    Pozdrowienia serdeczne

  • 48. Data: 2009-04-28 15:01:00
    Od: j...@o...pl

    On 28 Kwi, 16:08, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
> [...]
    > szukasz frajera, to inna sprawa.

    > Nie dziwię się zatem, że uważasz ich za kretynów.

    No rzeczywiscie oszukanie kogos od zrobienia z kogos rajera to takie
    odlegle sprawy, no no. Jesli odebrales, ze uwazam Cie za kretyna to
    albo nim jestes albo masz kompleksy jakies. Bo ja za kretyna zgodnie
    ze swoja miara nie uwazam udzi, ktorzy kretynami nie sa badz nie robia
    z siebie nich. No i dzieki, ze na koniec inteligentnie i na poziomie
    wypowiedziales sie, podpisujac sie pod tym co soba prezentujesz.

    Bardzo serdeczne pozdrowienia

  • 49. Data: 2009-04-28 16:50:22
    Od: Sulsa <s...@d...me>

    On Mon, 27 Apr 2009 14:28:04 -0700 (PDT)
    j...@o...pl wrote:

    > Moze po prostu przerastaja
    > Was sieci neuronowe, algorytmy genetyczne, sieci idiotypowe i wiele
    > innych elementów, malo popularnych, ktore na dodatek sa polaczone w
    > sposob, ktory nie jest opisany w zadnej ksiazce.

    Jestes tak smieszny, ze asz przykry. Nigdy w zyciu na powaznie nie
    programowales i piszesz, ze jestes takim specem od SN i algorytmow
    genetycznych. Przepraszam ja cie bardzo czy ty te setki iteracji tych
    metod liczyles na kartce?

  • 50. Data: 2009-04-28 21:36:52
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Uzytkownik <j...@o...pl> napisal w wiadomosci grup
    6g2000pra.googlegroups.com...
    > Mam do rozpoznawania frustratow. Oczywiscie Pan A.L. slynacy z

    A ja tam A.L. chyba nie lubie. Tyle ze moje nie-lubienie nie ma nic do
    rzeczy - A.L. bo odpowiedzial ci i grzecznie i na temat i sensownie. Po
    prostu A.L. ma racje, a nie ty - koniec i w zasadzie kropka bylaby.

    Jednak jako rasowy troll dodam: H.G. Wells "Tono-bungay", swietna nudna
    ksiazka, rozdzial o aptekarzu.