  • 1. Data: 2009-04-23 13:32:10
    Temat: Modelowanie UML zewnetrznych komponentów
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Witam all,

    Mam pytanie do ludzi zajmujacych sie modelowanie systemów w UML. Czy i jesli
    tak, to w jaki sposob modelujecie zewnetrzne komponenty uzywane w
    projektowanym systemie? Np. Mam system 'Abc', ktory bedzie komunikowal sie z
    innymi systemami w sieci za pomoca protokołów TCP/IP - mam juz wczesniej
    przygotowany komponent NetComm.lib, ktory implementuje ow komunikacje.

    Jak teraz zamodelowac taka sytuacje w architekturze systemu? Czy powinienem
    ukazac w architekturze dolna warstwe o nazwie 'Communication' zawierajaca
    podsystem odpowiedzialny za komuniakcje w sieci?
    Z jednej strony to dziwne by ja modelowac, przeciez nie bede jej ani
    projektowal (tym bardziej implementował), ale z drugiej strony nie ukazanie
    jej w architekturze wskazuje, ze system nie bedzie mial wogole takiej
    funkcjonalnosci.

    Jak sobie z tym radzicie?

    Wielkie dzieki za info
    Pozdr

  • 2. Data: 2009-04-23 13:44:26
    Temat: Re: Modelowanie UML zewnetrznych komponentów
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 23 Apr 2009 15:32:10 +0200, "Megas" <k...@o...eu> wrote:

    >Jak sobie z tym radzicie?

    Nie uzywamy UML

    A.L.

  • 3. Data: 2009-04-29 13:47:52
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

> [...]
    > projektowal (tym bardziej implementował), ale z drugiej strony nie
    > ukazanie jej w architekturze wskazuje, ze system nie bedzie mial wogole

    moim zdaniem to zależy na jakim poziomie ma być diagram.

    przyjrzałbym się na przykład siatce Zachmana
    http://en.wikipedia.org/wiki/Zachman_framework

    a potem spróbowałbym się zorientować jakiego typu diagramu użyć do
    konkretnej komórki (po tym jak już ustalisz na jakim poziomie szczegółowości
    modelujesz dany element)
    http://conferences.embarcadero.com/article/32216

    i z tego Ci wyjdzie na jakim poziomie szczegółowości modelować netcomm.lib a
    na jakim nie.

    pozdrawiam uprzejmie
    Wiktor Zychla