  • 21. Data: 2012-01-13 10:22:21
    Temat: Re: Dwa krany
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    wiadomościnews:jemots$sjh$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > trzykrotnie drastycznie spadałoby ciśnienie lub występowały przerwy w
    > dostawach - odbiorca ma szansę nawet o tym nie wiedzieć. Ponadto
    > beciśnieniowa instalacja nie musi spełniać wielu parametrów jakie musi
    > ciśnieniowa. Dwa krany wydają się przy tych wszystkich problemach absolutnie
    > nic nie zaczącym szczegółem.
    > Możnaby oczywiście wymyśleć tam jakieś lokalne hydrofory, ale one nie
    > rozwiązałyby problemów przerw w dostawach wody pobierając jedocześnie dużo
    > energii, a odpowiedni rezerwuar rozwiązuje je całkowicie i bez angażowania

    No to spróbuj wziąć rano prysznic:
    1. Gorącą wodę masz z otwartego zbiornika na poddaszu, w skrajnym
    przypadku metr nad głową
    2. Zimna woda jest z wodociągu. Cała ulica domów jest zasilana z
    półtoracalowej rury, która na końcu jest podłączona do trzycalowej
    magistrali w której ciśnienie jest 1bar.
    3. Wszyscy mają dzieci w tej samej szkole (ściśle przestrzegana
    rejonizacja), więc wszyscy o tej samej godzinie wstają idą się kąpać,
    spuszczają wodę w toalecie, robią śniadanie (używają wody w kuchni)
    itd
    4. W wyniku powyższych czynników ciśnienie wody w sieci w funkcji
    czasu ma przebieg stochastyczny, szybkozmienny.
    5. Zgadnij jaka jest temperatura wody wylatująca z prysznica nad Twoją
    głową, szczególnie jak jesteś w wychłodzonej łazience (nie, ogrzewania
    w łazience nie masz)...

    Konrad

  • 22. Data: 2012-01-13 11:22:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 12, 1:57 pm, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Dlaczego nie mieli/mają bojlera?

    Umknęło mi to pytanie. Boiler , czyli gazowy kocioł, jest w każdym
    domu i mieszkaniu. Nie ma żadnych miejskich sieci ciepłowniczych,
    każdy ma gaz i sobie swoim kotłem grzeje swoją wodę. Zasobnik gorącej
    wody może być ciśnieniowy (naczynie wzbiorcze z pompą) lub otwarty, na
    poddaszu. Dzięki hojnemu podgrzewaniu przez Golfsztrom, kraj o którym
    myslisz ma łagodny klimat, nikt się nie szczypie ze stratami ciepła.
    Konrad

  • 23. Data: 2012-01-13 11:43:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    >Użytkownik "Konrad Anikiel"
    >Umknęło mi to pytanie. Boiler
    >[...]
    >Zasobnik gorącej
    >wody może być ciśnieniowy (naczynie wzbiorcze z pompą) lub otwarty

    Ja przez bojler miałem na myśli zbiornik podłączony do sieci miejskiej z
    zimną wodą.
    W środku grzałki lub wężownica. I z niego wyjście ciepłej wody.
    Tego tam nie ma? Chyba to najprostsze rozwiązanie.
    Ciśnienia te same, nie potrzeba pompy.

    Robert

  • 24. Data: 2012-01-13 11:51:12
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...

    No to spróbuj wziąć rano prysznic:

    z tego co piszesz, to pewnikiem poleci gorąca, bo zimnej nie ma albo "się
    pluje" ale rozwiązaniem byłby taki sam otwaty rezerwuar wody zimnej.
    U nas, w dzika kraj Bulanda, jak nie ma w łazience ogrzewanie to moja by
    załączył termowentylator na czas dzika kąpiel....
    I pytanie: po jakiego grzyba kąpać się rano skoro kąpało się wieczorem ?
    Obywatele dalekiego wyspiarskiego kraju śpią w brudnych ziemistych barłogach
    czy to jakaś inna przyczyna, religijna może i jednocześnie zabraniająca
    kąpieli wieczorem ?

  • 25. Data: 2012-01-13 12:06:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 13, 11:51 am, "Jackare" <1...@t...com.pl> wrote:
> [...]
    > czy to jakaś inna przyczyna, religijna może i jednocześnie zabraniająca

    Jakbyś miał dom postawiony na błocie bez żadnej wylewki, podłoga 20 cm
    nad tym błotem, w postaci desek sosnowych, to byś miał w domu pleśń.
    Tyle że Tobie by przeszkadzała, w odróżnieniu od zawodników od których
    wali piwniczną stęchlizną na dwa metry. Niektórzy próbują jakoś to
    zatrzeć biorąc kąpiel...
    Konrad

  • 26. Data: 2012-01-13 14:58:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

> [...]
    i26g2000vbt.googlegroups.com...

    > No to spróbuj wziąć rano prysznic:
    >
    > z tego co piszesz, to pewnikiem poleci gorąca,

    Masz dwa pokrętła, więc przy odrobinie wprawy wypośrodkujesz sobie tak
    żeby raz leciała gorąca, raz zimna, ale wydatek będzie jak z konewki
    lalki Barbie.

> [...]
    > U nas, w dzika kraj Bulanda, jak nie ma w łazience ogrzewanie to moja by
    > załączył termowentylator na czas dzika kąpiel....

    A gdzie go podłączysz skoro w łazienkach nie ma gniazdek elektrycznych?

  • 27. Data: 2012-01-13 17:10:22
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 13 Jan 2012 06:58:17 -0800 (PST), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >lalki Barbie.
    >
    > bo zimnej nie ma albo "się
    >
    >A gdzie go podłączysz skoro w łazienkach nie ma gniazdek elektrycznych?
    No to tam u was muszą być naprawdę małe łazienki ;) Bo już około metr
    od wanny u nas mogą być instalowane gniazda z indywidualną separacją
    lub zabezpieczone różnicówkami.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 28. Data: 2012-01-13 17:20:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 13 Sty, 17:10, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:
    > No to tam u was muszą być naprawdę małe łazienki ;) Bo już około metr
    > od wanny u nas mogą być instalowane gniazda z indywidualną separacją
    > lub zabezpieczone różnicówkami.

    To jest najbardziej egzotyczny kraj w Europie. Jedyne gniazdko w
    łazience jest do golarki (max 13W), obowiązkowo zintegrowane z lampą
    nad lustrem- żeby grzała, bo inaczej się wilgoć skondensuje.
    Konrad

  • 29. Data: 2012-01-13 18:58:20
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]

    łazience jest do golarki (max 13W), obowiązkowo zintegrowane z lampą
    nad lustrem- żeby grzała, bo inaczej się wilgoć skondensuje.

    ale kurde Polak potrafi. CHyba zrobię złoty interes i zacznę przemycać do GB
    przedłużacze z filmami poglądowymi jak je można wykorzystać

  • 30. Data: 2012-01-13 20:48:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    wiadomościnews:873b4c3b-ff7d-4450-aaa5-a13264ea8bf3@
> [...]
    >
    > ale kurde Polak potrafi. CHyba zrobię złoty interes i zacznę przemycać do GB
    > przedłużacze z filmami poglądowymi jak je można wykorzystać

    Niczego nie musisz przemycać, Potrafiący Polaku :-) Przedłużacze są w
    sklepach. Zresztą gdzie w Polsce kupisz przedłużacz z gniazdkami i
    wtyczką w tym standardzie? http://tiny.pl/hjjs5
    Konrad