  • 1. Data: 2009-03-31 10:59:34
    Temat: Intel s5000psl, zwis totalny - (problem z ramem?)
    Od: Dyn <d...@o...pl>

    Witam,

    nie wiem, czy to dobra grupa, w razie gdyby nie to prośba o skierowanie
    na właściwą.

    Jest sobie płyta Intel s5000psl (
    http://www.intel.com/Products/Server/Motherboards/S5
    000PSL/S5000PSL-overview.htm
    ) i jest sobie 32GB pamięci ram KVR667D2D4F5/4G. Płyta ta wg wszelkich
    znaków na niebie i ziemi, a także wg znaków na liście zgodności (
    http://download.intel.com/support/motherboards/serve
    r/s5000psl/sb/s5000psl_memlist_rev_45.pdf
    ) powinna tę pamięć łyknąć i obsłużyć bez mrugnięcia diodką.

    Płyta została wymieniona już, gdyż po testach myślałem, że problem leży
    w którymś tam z kolei gnieździe pamięci.

    Memtest86+ tak w ostatnim wypadku tak i teraz działa sobie bez problemów
    nawet parę dni przy włożonych DWÓCH kościach. Czyli w sumie przy 8GB.
    Kości wybieram losowo, mieszam etc. Za każdym włożeniem innej pary w
    pierwsze dwa gniazda problem nie występuje.

    Przy pełnej obsadzie czy nawet 16GB nie działa dłużej niż 5 minut. Po
    czym następuje typowy 'freeze' i właściwie jedyne co pozostaje to twardy
    reset. Testy wykonywane naturalnie przy wyjętych sieciówkach,
    kontrolerach. Jedyne co jest na płycie to pamięci, procesory i
    naturalnie podpięte zasilanie.

    Prośba o pomoc, lub choćby nakierowanie z czego może ten problem
    wynikać, bo powoli mnie niemoc totalna ogarnia.

    --
    Dyn

  • 2. Data: 2009-04-12 16:58:19
    Temat: Re: Intel s5000psl, zwis totalny - (problem z ramem?)
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 31.03.2009 12:59, Dyn pisze:
    > Przy pełnej obsadzie czy nawet 16GB nie działa dłużej niż 5 minut. Po
    > czym następuje typowy 'freeze' i właściwie jedyne co pozostaje to twardy

    Pod BIOSem też, czy tylko już po załadowaniu systemu
    (jakiego)?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |