  • 1. Data: 2009-03-31 10:35:22
    Temat: problem z baterią (ThinkPad R61)
    Od: Maciej Gawinecki <m...@g...com>

    Witam,

    Jestem użytkownikiem Lenovo ThinkPad R61i. Mam znany użytkownikom
    laptopów Lenovo problem z zasilaniem (informacja z Power Manager):
    A battery error has occurred. The battery cannot be
    charged. Replace the battery.
    Bateria nie podlega żadnemu programowi Lenovo dotyczącemu
    zwrotu baterii i termin samej gwarancji minął dwa
    miesiące temu.

    Używałem laptopa przez rok i dwa miesiące.

    --> Jaka może być przyczyna takiego błędu?

    (szczegóły baterii na końcu listu)

    Oczywiście mogę wymienić baterię, ale nie mam gwarancji, że
    problem nie pojawi się w przypadku nowej baterii, np.
    bo wynika np. ze złego działania komputera lub zasilacza.

    Z góry dziękuję za informacje,

    Pozdrawiam,
    Maciej

    Battery details (z Power Manager):
    Remaining percentage: 84%
    Remaining time: -
    Remaining capacity: 37.23 Wh
    Full charge capacity: 44.53 Wh
    Current: 0.00 A
    Voltage: 12.01 V
    Wattage: -
    Temperature: 30 C
    Cycle count: 568
    Last gauge reset: 20009-03-31
    Manufacturer name: SONY
    Manufacturer date: 2007-11-26
    First used data: 2008-091
    Serial number: 1670
    Bar-coding number: 1ZEAV7BT1L6
    Device chemistry: Li-Ion
    Design voltage: 10.80V

  • 2. Data: 2009-03-31 14:30:53
    Temat: Re: problem z baterią (ThinkPad R61)
    Od: minstal <m...@p...onet.pl>

    Maciej Gawinecki pisze:
    > Witam,
    >
    > Jestem użytkownikiem Lenovo ThinkPad R61i. Mam znany użytkownikom
    > laptopów Lenovo problem z zasilaniem (informacja z Power Manager):

    Też mam od ponad roku R61i i pierwszy raz o tym słyszę.

    Masz bardzo dużo cykli ładowania (596), ja mam 96.
    U mnie jest ogniwo Panasonica.

  • 3. Data: 2009-03-31 18:22:13
    Od: "Tomasz Fabiszewski" <t...@a...pl>

    Witam!

    Normalka jak się ładuje lapa 2 razy dziennie to nic dziwnego, że ma się 600
    cykli. Przekroczyłeś czas, życia akumulatora i tyle. W sumie jest to fajna
    opcja, bo co wolałbyś pożar, czy eksplozje takiego ogniwa. Pewnie fajnie by
    to wyglądało gdybyś uzywał takiego lapa na kolanach. Wymień baterię, albo
    poszukaj produktu za odpowiednią kasę, który wytrzyma twój sposób używania
    komputera.Te zabezpieczenia nie są po to, aby ludziom uprzykrzać życie (
    tylko żeby im je zachować, a przynajmniej ich mienie ) kazdy akumulator ma
    swoją żywotność i niestety trzeba się z tym liczyć. Jest to element, który
    niestety się zużywa i trzeba go wymieniać. Jest to koszt pracy na laptopie i
    tyle nic w tym dziwnego. Wymienia się akumulator w samochodzie, olej i opony
    oraz klocki hamulcowe. W laptopach wymienia się chłodzenie, akumulatory i
    napędy optyczne, bo to sie najczęsciej zużywa.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-04-01 09:47:51
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Gawinecki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >laptopów Lenovo problem z zasilaniem (informacja z Power Manager):
    >A battery error has occurred. The battery cannot be

    Jesli liczyć wszystkie thinkpady to mialem w rękach 4 sztuki w okresie
    ostatnich 5 lat i zaden tego obiawu nie miał, więc chyba nie ejst to znany
    uzytkownikom problem. Zgadzam sie też z kolegami że ilość cykli ładowania
    twej baterii wskazuje na to że ją poprostu intensywność pracy zajechała.

    Ja w swoim R50 kiedyś po 3 latach miałem tych cykli ok 280 i bateria po tych
    3 latach pozwalała na pracę z wifi i przygaszonym lekko podswietleniem
    przez ok 4 godziny. Teraz meczę nieco bardziej R60, ok 300 cykli przez 1,5
    roku i wiem że skracam czas zycia tej baterii.

    Na przyszłość oczywiście jeśli to możliwe staraj się nie doładowywać ciagle
    baterii -pracuj pełnymi cyklami tj. jak pracujesz na baterii to do momentu
    kiedy system da ci znać że masz doładować, każdy cykl ładowania nawet taki
    30 minutowy jest liczony

  • 5. Data: 2009-04-01 18:25:49
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Maciej Gawinecki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Jaka może być przyczyna takiego błędu?
    > Cycle count: 568

    bylo skonfigurowac sobie w power managerze zeby ladowal jak spadnie
    ponizej okreslonego progu, badz ustawic na automatyczne optymalizowanie
    dlugosci zycia baterii

    ja po dwoch miesiacach mam cos 20 cykli, czyli 4 razy mniej niz w twoim
    przypadku

  • 6. Data: 2009-04-03 19:12:22
    Od: Padre <P...@n...net>

    każdy cykl ładowania nawet taki
    > 30 minutowy jest liczony

    A nie prawda.

  • 7. Data: 2009-04-03 21:18:15
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > ja po dwoch miesiacach mam cos 20 cykli, czyli 4 razy mniej niz w twoim
    > przypadku

    u mnie 96 cykli po 14 mies na T61

    --
    pzdr