  • 1. Data: 2016-11-24 20:05:40
    Temat: Dysk Seagate - program SeaTools for DOS
    Od: "bonfiacy" <b...@d...zespamem>

    Jest sobie instrukcja do programu SeaTools ford DOS
    http://www.seagate.com/files/staticfiles/support/dow
    nloads/seatools/seatools-dos-guide.pdf
    Na 5 stronie tej instrukcji jest zdjęcie okna programu, który wykrył
    problemowe sektory.
    Do wyboru mamy funkcje:
    - Skip this one only
    - Repair this one only
    - Skip this one and ALL remaining
    - Repair this one and ALL remaining

    opis do tego ponoć okna programu znajduje się na stronie 4 instrukcji w
    punkcie:
    "E. Test Information and Results"
    Jednak opis tam zawarty brzmi tak jakby opisywał kompletnie inne okno...
    Rozszerzenie zagadnienie na stronie 9 w punkcie "4. Help Topic: "Bad Sector
    Found" też dalej pozostawia w sferze domysłów co która funkcja robi, bo opis
    wygląda na jakiś tam uniwersalny, a nie dokładnie traktujący wskazany
    program z precyzyjnym opisem jego widocznych funkcji ze wskazanego okna.
    Potrzebuję więc wyjaśnienia na chłopski rozum (a nie dosłowne tłumaczenie, z
    którego niewiele wynika i pełno domysłów) w kilku zdania co robi każda z 4
    wymienionych funkcji.
    Póki co gdybam, że pierwsza funkcja pomija wykryte problemowe sektory i nic
    z nimi nie robi (czyli po co? dla jaj? opis coś przebąkuje, że mamy wybrać
    NO jak przewidujemy odzyskiwanie danych w profesjonalnym serwisie - czyli
    wiemy, że uwalony przeskoczymy go i zostawimy do przyszłej diagnozy przez
    serwis? Jak zwykle opis swoje a opisy na przyciskach swoje...)
    Druga próbuje naprawić (czyli wyzeruje dany sektor? tak niby wspomina
    instrukcja)
    Trzecia zrobi to co pierwsza (czyli najpierw oleje ten sektor), a potem go
    zaznaczy jako uszkodzony i wywali z puli sprawnych sektorów - relokację?
    Ostatnia funkcja to co? Próbuje naprawić, a jak się to nie uda to wywala
    sektor na wieki z używania? Robi to dla wszystkich znalezionych felernych
    sektorów już bez pytania o kolejne gdy pierwszy z nich już przemieli? Czy
    raczej słowo ALL tyczy się, że wszystko co zepsute w tym jednym sektorze
    zostanie naprawione przez przeniesienie go w inną pulę zapasowych sektorów,
    i o każdy kolejny sektor felerny znowu zapyta?

    Czyli jak rozumiem, że gdy zależy mi aby dysk jeszcze pochodził trochę bez
    czkawki należy użyć opcji ostatniej?
    Pomijam sprawę, że nadpisany sektor był cząstką jakiegoś tam pliku. Plik
    wtedy przeznaczam na stratę. Chcę aby dysk znowu nie trafiał na te sektory
    felerne.
    Chyba, że źle myślę i inaczej to trzeba gryźć?

  • 2. Data: 2016-11-24 21:59:18
    Temat: Re: Dysk Seagate - program SeaTools for DOS
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 24 Nov 2016 20:05:40 +0100, bonfiacy napisał(a):

> [...]
    nloads/seatools/seatools-dos-guide.pdf
    > Na 5 stronie tej instrukcji jest zdjęcie okna programu, który wykrył

    Co tu do wyjaśniania?
    - odpuść ten jeden
    - napraw ten jeden
    - odpuść ten i wszystkie następne
    - napraw ten i wszystkie następne

  • 3. Data: 2016-11-25 14:08:58
    Od: "bonfiacy" <b...@d...zespamem>

    > Co tu do wyjaśniania?

    Nie każdy jest tak pojętny jak ty.
    Na wszystkim się tak znasz? Bo ja się na wielu tematach NIE znam i wolę
    zapytać.
    Sprawdzę zaraz w praktyce jak to zadziała to ostatnie polecenie.
    Chociaż nadal temat jest zagadką czy sektor, którego nie będzie w stanie
    naprawić przerzuci do puli niedostępnych, podmieni go pulą rezerwowych, co
    spowoduje zmniejszenie puli sektorów rezerwowych - tych które widać np. w
    programie CrystalDiskInfo.

  • 4. Data: 2016-11-25 19:32:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-25 o 14:08, bonfiacy pisze:

> [...]
    > naprawić przerzuci do puli niedostępnych, podmieni go pulą rezerwowych,
    > co spowoduje zmniejszenie puli sektorów rezerwowych - tych które widać

    Starsze programy tylko oznaczały sektor jako niezdatny do użytku,
    przenosząc dane do innego.
    Sektory rezerwowe pojawiły się od czasów "wynalezienia" smarta. Do tego
    nie potrzeba dodatkowych programów.

    Używam trochę innych narzędzi, więc Ci nie odpowiem, co robi SeaTools.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2016-11-25 19:53:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Nov 2016 21:59:18 +0100, Leszek K. napisał(a):

    > - odpuść ten i wszystkie następne

    Raczej "wszystkie pozostające", a to się dosyć różni od "następne". I tu
    mamy jeden z zasadniczych kłopotów z angielskim - niedokładne
    przystawanie odpowiedników słów.
    Albo - nie masz racji i rzeczywiście chodzi o pozostające :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2016-11-26 18:27:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > przystawanie odpowiedników słów.
    > Albo - nie masz racji i rzeczywiście chodzi o pozostające :)

    Dlaczego pozostające? Pozostałe.

  • 7. Data: 2016-11-27 18:34:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Nov 2016 18:27:26 +0100, t-1 napisał(a):

    > Dlaczego pozostające? Pozostałe.

    IMO "pozostałe" to by było "remained".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2016-11-28 11:26:21
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    '... ALL remaining' zachowa się tak samo jak w tej chwili bez wyskakiwania
    dodatkowych okienek/zapytań.
    Czyli nie będziesz musiał stukać tysiąc razy Skip lub pięćset razy Repair, bo sam za
    Ciebie 'stuknie'.

    -----
    > Potrzebuję więc wyjaśnienia na chłopski rozum w kilku zdania co robi każda z 4
    wymienionych funkcji.

  • 9. Data: 2016-12-10 16:12:45
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > IMO "pozostałe" to by było "remained".

    A pozostające to raczej are remaining.
    Wpisz proszę pozostałe.
    http://translatica.pl/
    Pozostałe w polskim mają co najmniej 2 różniące się subtelnie znaczenia.