  • 21. Data: 2019-09-19 23:55:58
    Temat: Re: Dyskryminacja wiekowa w branży IT - fakty i mity
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    AK <n...@n...net> wrote:

    > Niestety "nas stare lata" w (kolejnej) korpo:(

    Nie tak niestety. Dowodzi, że się da.

    A współpracownicy w jakim są wieku? Nie masz problemu z różnicą
    pokoleniową i tym, że (być może) musisz słuchać "gówniarza"?

  • 22. Data: 2019-09-22 15:53:23
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    W dniu czwartek, 19 września 2019 04:42:33 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Uchodzi za dziwadło, bo w kontekście rekrutacji to jest dziwadło
    > (dostaje się jednego takiego kandydata na kilkudziesięciu).

    Czyli potwierdzasz, że na takich kandydatów jednak patrzy się krzywo?

    > Z mojego doświadczenia jako człowieka który musiał przepytywać
    > kandydatów na juniora, ludzie z nietypową ścieżką kariery
    > w branży albo są zupełnie niezatrudnialni, albo znakomici.

    W jakim sensie "niezatrudnialni"? Jakich problemów z takimi
    kandydatami doświadczyłeś? Możesz rozwinąć temat?

  • 23. Data: 2019-09-30 10:28:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-19 o 09:44, Queequeg pisze:

    > We własnej firmie czy jesteś zatrudniony przez kogoś innego?

    a co za różnica, w poprzedniej byłem w zespole, gdzie byli również
    programiści, mający przejść lada moment na emeryturę. Nie widzę w tym
    nic dziwnego. Robi co lubi i tyle, a że zna temat, to nikt nie myśli by
    go zwalniać.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 24. Data: 2019-09-30 10:34:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-22 o 15:53, Piotrek pisze:

    > Czyli potwierdzasz, że na takich kandydatów jednak patrzy się krzywo?

    nie, do niedawna było ich bardzo mało, bo w latach 80 i na początku 90
    niewielu było programistów w Polsce. Ale starzeją się kolejne pokolenia
    programistów i przestaje to być już takie dziwne, ale jeszcze gdzie nie
    gdzie mało spotykane. Ot i cała tajemnica. Sądzę, ze za następne 10 lat
    to bedzie tak samo naturalne jak w innych branżach.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 25. Data: 2019-09-30 10:46:59
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-09-30 10:28, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > a że zna temat, to nikt nie myśli by
    > go zwalniać.

    Tu bys sie jednak pomylil....
    Moze wlasnie dlatego, ze zbyt "zna temat" ;)

    AK (inicjaly zobowiązują, wiec nie mają ze mna latwo;)

  • 26. Data: 2019-09-30 12:58:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:

    > a co za różnica, w poprzedniej byłem w zespole, gdzie byli również
    > programiści, mający przejść lada moment na emeryturę.

    Czym się ta firma zajmowała? Jaki profil?

    U nas z programistów są może dwie osoby po 50-ce. Jedna pracuje tu od
    ponad 20 lat. A tak... sami młodzi, ok. 25-40 lat.

  • 27. Data: 2019-09-30 13:37:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-30 o 12:58, Queequeg pisze:

    > Czym się ta firma zajmowała? Jaki profil?
    >
    > U nas z programistów są może dwie osoby po 50-ce. Jedna pracuje tu od
    > ponad 20 lat. A tak... sami młodzi, ok. 25-40 lat.

    systemami i projektowaniem/produkcją sprzętu dla energetyki itp. Firma
    nie ma jeszcze 20 lat, więc nie pracowali tam od 20 lat :)
    Były tez osoby młodsze, w zasadzie cały przedział od studentów po
    właśnie prawie emerytów.

    W innym poscie pisałem, ilość niewielka takich osób w wielu firmach to
    głównie przyczyna, że dziedzina dość młoda i niewielu zdążyło się
    zestarzeć.

    --
    http://kaczus.ppa.pl