  • 11. Data: 2018-07-13 15:32:13
    Temat: Re: Dziwna przekładnia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Jesli ma sprawnosc wieksza od wspolczesnych przekladni to do konca
    >roku wszyscy zawodowi kolarze beda mieli w rowerach takie
    >przekladnie.

    Cos w tym jest.
    Tylko jeszcze musi trwalosc byc odpowiednia.

    J.

  • 12. Data: 2018-07-13 15:39:29
    Od: 4...@g...com

    Pozyjemy zobaczymy. Jak beda lepsze to za chwile jesli nie juz beda je mieli wszyscy
    scigajacy sie kolarze.

  • 13. Data: 2018-07-13 16:29:14
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-13 o 15:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Cos w tym jest.
    > Tylko jeszcze musi trwalosc byc odpowiednia.

    Nie zawsze lepsze rozwiązanie zwycięża.
    Liczy się polityka i umowy ze sponsorem wytwórcą sprzętu.
    Wprowadzą wymóg posiadania przekładni łańcuchowej i klops.

    WM

  • 14. Data: 2018-07-14 03:24:39
    Od: 4...@g...com

    Juz wprowadzili czy jeszcze czekaja? Jesli nowy naped bedzie sprawniejszy o dwa
    procent to daje to na stu kilometrach mierzalna przewage.

  • 15. Data: 2018-07-14 09:33:17
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-14 o 03:24, 4...@g...com pisze:
    > Juz wprowadzili czy jeszcze czekaja? Jesli nowy naped bedzie sprawniejszy o dwa
    procent to daje to na stu kilometrach mierzalna przewage.

    Niestety, ale według przepisów UCI (Union Cycliste Internationale)
    łańcuch jest obowiązkowy.

    Zgodnie z zasadami UCI do zawodów szosowych są dopuszczane tylko pionowe
    rowery o obu kołach tej samej średnicy (najczęściej 650 lub 700c) z
    klasycznym układem napędowym, oraz klasyczną ramą.

    Klasyczny układ napędowy składać się musi z zespołu zębatek przednich
    napędzanych bezpośrednio za pomocą nóg przy pomocy korb i pedałów.
    Zębatki przednie są połączone łańcuchem z zespołem zębatek napędzających
    bezpośrednio tylne koło.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rower_szosowy

    WM