  • 1. Data: 2011-10-01 15:38:11
    Temat: Dziwne spostrzeżenie [BATERIA LAPTOPA]
    Od: "Vince" <w...@i...pl>

    Całkiem przypadkowo, w wyniku niewielkiej awarii zasilacza podpiąłem (do
    czasu zorganizowania nowego) zasilacz z innego komputera (rówież notebooka).
    Zasilacze minimalnie różniły się napięciem (ale bardzo nieznacznie), dlatego
    też pojawiły się niewielkie objawy w postaci migania ekranu. O ile wcześniej
    bateria tegoż laptopa byłą w stanie opłakanym i nie trzymała nawet 15 min, o
    tyle po ponownym podpięciu tradycyjnego zasilacza fabrycznego i (całkiem
    przypadkowemu) odłączeniu go chodzi już ponad półgodziny i nadal działa. Czy
    ktoś mógłby mi to zjawisko wyjaśnić?

    Pozdrawiam, M.

  • 2. Data: 2011-10-01 16:40:55
    Temat: Re: Dziwne spostrzeżenie [BATERIA LAPTOPA]
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Vince" napisał w wiadomości grup
    > Czy ktoś mógłby mi to zjawisko wyjaśnić?

    Układ zliczający ilość cykli ładowań i ograniczający sztucznie pojemność
    zwariował / uszkodził się i akumulator trzyma ile fizycznie może?

  • 3. Data: 2011-10-01 17:38:01
    Temat: Re: Dziwne spostrze?enie [BATERIA LAPTOPA]
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-10-01 17:38, Vince pisze:
    > Ca?kiem przypadkowo, w wyniku niewielkiej awarii zasilacza podpi??em (do
    > czasu zorganizowania nowego) zasilacz z innego komputera (r?wie? notebooka).
    > Zasilacze minimalnie r?ni?y si? napi?ciem (ale bardzo nieznacznie), dlatego
    > te? pojawi?y si? niewielkie objawy w postaci migania ekranu. O ile wcze?niej
    > bateria tego? laptopa by?? w stanie op?akanym i nie trzyma?a nawet 15 min, o
    > tyle po ponownym podpi?ciu tradycyjnego zasilacza fabrycznego i (ca?kiem
    > przypadkowemu) od??czeniu go chodzi ju? ponad p?godziny i nadal dzia?a. Czy
    > kto? m?g?by mi to zjawisko wyja?ni??

    Ja miałem lepszy patent, zawczyaj trzymam laptopa pod gniadkiem, ale
    czasem potrzebowałem skorzystac z baterii w końcu latop mi wyciał numer
    i nagle spadło z 40% do 5% i musiałem ekspresowo zamknąć komputer.
    Okazało sie ze coś źle pokazywał informacje o stanie naładowania i
    dopiero pełne ładowanie wyzerowało wartości naładowania. To samo mogło
    być u ciebie, ze to co pokazuje vs to co jest może wynikać ze zbyt
    długiego stanu naładowania.

  • 4. Data: 2011-10-02 01:06:53
    Od: "Vince" <w...@i...pl>

> [...]
    > ładowanie wyzerowało wartości naładowania. To samo mogło być u ciebie, ze
    > to co pokazuje vs to co jest może wynikać ze zbyt długiego stanu

    To ja mam w takim razie pytanie. Czy taki "reset" układu zliczającego
    baterii (raz na jakiś czas) może stanowić dla komputera (ogniw baterii)
    jakieś większe zagrożenie?

    Pozdrawiam, Mav

  • 5. Data: 2011-10-02 19:44:08
    Od: Padre <P...@n...net>

    Znajomych netbook pracował 2 lata cały czas podłączony do gniazdka,
    ostatnio pokazywał naładowanie 5% nawet jak kilka dni nie był
    uruchamiany, po wyłączeniu z prądu działał 5-10 minut. Pomogło
    wyłączenie alarmów i usypiania przed całkowitym rozładowaniem i
    kilkukrotne ładowanie i rozładowanie aż do wyłączenia połączone z
    wyjęciem baterii po każdym cyklu, po tym zabiegu bateria ładuje się do
    95% i przy pełnym obciążeniu procesora programem diagnostycznym komputer
    pracuje prawie 3 godziny na baterii czyli prawie tyle co przed dwoma laty.