  • 1. Data: 2011-10-01 11:26:19
    Temat: pamięci do lapa - które
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    Witam, które pamięci z tego wyboru
    http://www.morele.net/komputery/laptopy-notebooki-i-
    tablety/pamieci-do-notebookow-117/0.00,0.00,,,1,,,,,
    7698O349799/1/?q=pami%C4%99%C4%87+laptop#product_lis
    będą odpowiednie do laptopa nx7400 http://bmm.nazwa.pl/allegro/laptop/2a.jpg

    ?
    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 2. Data: 2011-10-01 12:10:21
    Temat: Re: pamięci do lapa - które
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Ireneusz Brycki" napisał w wiadomości grup
    > Witam, które pamięci z tego wyboru

    Nie ma znaczenia.

  • 3. Data: 2011-10-01 12:18:14
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-10-01 14:10, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Ireneusz Brycki" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie ma znaczenia.

    Pytam tylko "czy będą pasowały" :-)

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 4. Data: 2011-10-01 12:32:57
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-01 13:26, Ireneusz Brycki wrote:
> [...]
    tablety/pamieci-do-notebookow-117/0.00,0.00,,,1,,,,,
    7698O349799/1/?q=pami%C4%99%C4%87+laptop#product_lis

    Sprawdz dokladnie jakie masz (np przy pomocy CPU-z), potem kup o
    podobnych parametrach (czestotliwosc, mocowanie (ddr1/2/3), nie gorsze
    CL). Plyty czasami moga miec ograniczenie na wielkosc obslugiwanej
    pamieci, jezeli kupujesz plytke o pojemnosci wiekszej niz zainstalowana,
    sprawdz co na ten temat mowi instrukcja (ew. dogadaj sie ze sprzedawca
    na mozliwosc zwrotu)

    Nie polecam marki Apacer, pare lat temu 50% towaru byla wymieniana na
    dzien dobry (dla oszczednosci nie robia testow)

    Goodram (wspierajmy polskie firmy:)), kingston i pare innych - nie
    powinno byc problemow z nowymi.

  • 5. Data: 2011-10-01 20:57:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-01 14:32, Rafał Łukawski pisze:
> [...]
    >
    > Sprawdz dokladnie jakie masz (np przy pomocy CPU-z), potem kup o
    > podobnych parametrach (czestotliwosc, mocowanie (ddr1/2/3), nie gorsze

    Jeszcze "drobiażdżek": im CL jest dłuższy (większa liczba) tym lepiej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 6. Data: 2011-10-01 21:31:13
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Jeszcze "drobiażdżek": im CL jest dłuższy (większa liczba) tym lepiej.

    Hmm.. co prawda bylo to lata temu, ale programowalem pamieci RAM,
    generalnie im wiecej cykli zegara od podania adresu na szyne do reakcji,
    tym gorzej, tzn.. pamiec wolniejsza.

    Ja bym to ujal tak:
    Im CL jest dluzszy w aktualnym systemie tym lepiej, bo wiecej modulow
    pamieci (z roznym CL) mozna zastosowac bez straty wydajnosci

    Im CL jest krotszy w ukladach pamieci tym lepiej, bo jest szansa, ze
    beda pracowac szybciej

  • 7. Data: 2011-10-01 21:57:21
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Adam" napisał:

    > Jeszcze "drobiażdżek": im CL jest dłuższy (większa liczba) tym lepiej.

    Pod jakim względem lepiej?

    JoteR

  • 8. Data: 2011-10-02 09:45:39
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-10-01 22:57, Adam pisze:

    > Jeszcze "drobiażdżek": im CL jest dłuższy (większa liczba) tym lepiej.

    to zrujnowałeś mój światopogląd, bo zawsze myślałem, że im mniejszy CL
    tym lepiej (szybciej).

  • 9. Data: 2011-10-02 11:20:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-02 11:45, Olo pisze:

    > to zrujnowałeś mój światopogląd, bo zawsze myślałem, że im mniejszy CL
    > tym lepiej (szybciej).

    Kajam się i sypię głowę popiołem ;)

    Oczywiście macie rację - CL jest liczbą cykli zegara potrzebną na odczyt
    komórki.
    Pomerdało mi się z czasem odświeżania - a właściwie ilością cykli
    pomiędzy odświeżaniem.

    Widocznie już zbyt dawno byłem na szkoleniu ;)
    Zresztą pamięci o niższej liczbie CL są droższe - choćby z tego powodu
    nie powinienem strzelić takiego babola :(

    Przepraszam za zamieszanie i dzięki za sprostowanie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.