  • 1. Data: 2016-02-26 11:34:53
    Temat: Dziwne zachowanie tunerów
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Cześć,

    Są dwa tunery linuxowe combo (DVB-T + DVB-S), jednemu z nich 2 razy w
    ciągu 2 miesięcy padł zasilacz (po ponad 3 latach bezproblemowego
    używania), drugi po podłączeniu do anteny satelitarnej lubi się w
    losowym momencie zawiesić tak, że pomaga tylko wyłączenie i ponowne
    włączenie (a jak ma tylko naziemną, to potrafi się nie zawieszać przez
    dłuższy czas).
    Instalacja satelitarna to przełącznik DiSEqC 8/1 oraz 5 konwererów.

    Podejrzewam, że coś przeciąża zasilanie, może kabel, może "dajsek", może
    konwerter(y). I teraz pytanie - czy da się wyeliminować przyczynę
    inaczej, niż metodą prób i błędów? Jeśli tak, to jak?

    Dzięki za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2016-02-27 13:48:17
    Temat: Re: Dziwne zachowanie tunerów
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze tak:

> [...]
    > "dajsek", może konwerter(y). I teraz pytanie - czy da się
    > wyeliminować przyczynę inaczej, niż metodą prób i błędów? Jeśli

    Można zmierzyć pobór prądu z zasilacza w róznych scenariuszach.
    Jak się ma do wydajności zasilacza. Być może uda się wyłapać moment
    kiedy przeciąża.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2016-02-29 00:54:24
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał:

    > Można zmierzyć pobór prądu z zasilacza w róznych scenariuszach.
    > Jak się ma do wydajności zasilacza. Być może uda się wyłapać moment
    > kiedy przeciąża.

    Przeciążenie zasilacza może usprawiedliwiać zwisy (w co też wątpię), ale nie
    uszkodzenie. Zasilacz impulsowy jest wrażliwy na jakość zasilania z sieci. Jakiś
    przypadkowy pik może go uwalić. Nie dotyczy to oczywiście sprzętu markowego.

    pzdr

  • 4. Data: 2016-02-29 14:20:56
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    W dniu 2016-02-27 o 13:48, PiteR pisze:
    > Można zmierzyć pobór prądu z zasilacza w róznych scenariuszach.
    > Jak się ma do wydajności zasilacza. Być może uda się wyłapać moment
    > kiedy przeciąża.

    Myślałem też o pomiarze prądu, jaki płynie kablem satelitarnym, ale to
    może być nietrywialne. Na razie ograniczyłem instalację do tylko 1
    konwertera, bez przełączników, i nadal zawieszenia się zdarzają, choć
    być może rzadziej. To może jednak być taka wada tego tunera, nigdy nie
    uchodził za wzór stabilności ;)