  • 41. Data: 2018-11-17 15:31:21
    Temat: Re: Dziwne zjawisko akustyczne
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Saturday, November 17, 2018, 3:09:11 PM, you wrote:

    > No i?
    > Dźwigi rozładowcze na samochodach mają właśnie takie sterowanie, że stoi
    > nośna cały czas. Pompa do betonu - też taką spotkałem.

    Na 432 MHz? Wątpię.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2018-11-17 16:57:55
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.11.2018 15:31, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Na 432 MHz? Wątpię.

    Ja to pisałem z autopsji.

    Pierwszy strzał na google:
    http://www.elcro.pl/sterowaniaradiowe.html

    --
    Mirek.

  • 43. Data: 2018-11-18 17:13:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-15 o 08:55, Marek pisze:

    > Co to mogło być? Jakis alarm samochodowy reaguje? Wrona sama tak
    > moduluje? Na koncu nagrania słychać krakniecie już bez odpowiedźi
    > akustycznej (przestało coś odpowiadać)...

    Już niezależnie od tego, co faktycznie się tam działo:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wrona_przylądkowa

    "Ma również w zwyczaju naśladowanie zasłyszanych głosów. "

    Sam to wielokrotnie słyszałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 44. Data: 2018-11-18 17:47:37
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    https://www.youtube.com/watch?v=m4ju5Zzv1_0

    --
    Mirek.

  • 45. Data: 2018-11-18 23:09:04
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=m4ju5Zzv1_0

    Niesamowite. Jakby ktoś podłożył ścieżkę dźwiękową.

    Co nie zmienia faktu, że papuga to nie wrona ;)

  • 46. Data: 2018-11-19 00:02:34
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-11-18 o 23:09, Queequeg pisze:
    > Co nie zmienia faktu, że papuga to nie wrona ;)

    Wydaje mi się, że kiedyś u Gucwińskich (pamiętacie?) występował ptak,
    który, na moje nie-ornitologiczne, krzywe oko, wyglądał jakby był z
    rodziny krukowatych. I gadał ludzkim głosem.

  • 47. Data: 2018-11-19 02:14:06
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..
    > Tymczasem pozostaje opcja na dziś: bierzesz nadajnik nośnej 433.92 MHz,
    > siadasz na murku jak wyżej, włączasz nadajnik i czekasz, aż ktoś będzie
    > chciał otworzyć samochód i odjechać (;
    >
    > (nie żebym praktykował)

    Nie odpali. Teraz, jak to ma się, i kto ma pierwszeństwo, ja, ze swej
    radiostacji na 70cm, czy niehomologowane już chyba urządzenia na 433.92(5)
    (o tej piątce się zapomina), ja przedstawię ustawy i paragrafy, a posiadacz
    takich urządzeń...?
    Kiedyś, lat temu hmm... Jak jeszcze Wesoła była podwarszawskim miastem, w
    jednej z tamtejszych jednostek OSP, rozłożył się klub, m.in. z ATV (szybka
    TV, z 5.5 MHz podnośnej dźwięku), nośna wizji rozłożyła na łopatki alarm
    jednemu gościowi, co nie mógł normalnie dostać się do auta i musiał zawołać
    lawetę z serwisem. Nie było naszą intencją rozłożenie gościa na łopatki, ale
    czyje było większe prawo do eteru, jego, z autoalarmem wewnątrz pasma
    amatorskiego, czy nasze, klubu z próbna emisją ATV?
    WG https://pl.wikipedia.org/wiki/Pasmo_70_cm mogą tam być wszystkie emisje.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 48. Data: 2018-11-19 02:18:48
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@n...dev> napisał w wiadomości

    > Ja to pisałem z autopsji.
    >
    > Pierwszy strzał na google:
    > http://www.elcro.pl/sterowaniaradiowe.html

    No i zgoda.
    Mam licencję, na podstawie egzaminu państwowego, na zakres 430-440 MHz.
    Jestem chętny poznać paragraf, który zabroni mi skorzystać z pasma w
    momencie (o którym nie wiem, że taki się właśnie dzieje), gdy pompa nalewa
    beton, albo szczypce zaciskają się na obiekcie i sru, nośna przytłumia
    odbiór. Porządne urządzenie powinno natychmiast zatrzymać się, gdy odbiór
    zostanie zakłócony, ale kto się będzie z tym jebał? Ja natomiast chciałbym
    wiedzieć, jakie jest FORMALNIE pierwszeństwo.

  • 49. Data: 2018-11-19 02:42:03
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" <r...@s...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > wzmocnione mp3
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1KQxmsLdDgDtq8r0_FVQ
    _WFsWH1VfFMJj/view?usp=sharing

    > Fourier
    >
    > https://drive.google.com/file/d/17Z8e4vU-vqDel3zfWB8
    rJO5KyBIvnnfI/view?usp=sharing

    No, wzmocniony głos już daje inne wrażenie, tu już nie mogę wykluczyć, choć
    są duże zakłócenia lokalne, że to sama wrona daje np. na wydechu "kraa", a
    na wdechu "peep", czy "pip" (jedna pipa), ale wykluczyć wpływu mechanicznego
    wrony na obiekt, na którym "siedzi", nie mogę. Po głosie znać, że nastąpiło
    przesunięcie, mniej-więcej w połowie nagrania, wysokości dźwięku, o kilka
    procent w górę. Teraz, czy to wrona, bo jej krakanie też poszło w górę, choć
    tego tak bardzo nie słychać, czy tylko ten pip, czy to obsuwa nagrywarki,
    nie wiem. Choć ten pip, jak na wronę, wydaje mi się za wysoki. Któreś z
    wróblowych krukowatych, do których wrona należy (aby nie było, wrona jest
    zaliczana do ptaków śpiewających!), ale czy wrona, kawka, czy gawron, to nie
    pomnę, prócz swojego zwykłego głosu, wydaje też dźwięk podobny do miauczenia
    (raczej do pomiaukiwania) kota, nie pamiętam, czy wrona, czy kawka, może to
    coś z tej paki?

  • 50. Data: 2018-11-19 03:50:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Nov 2018 00:02:34 +0100, JaNus napisał(a):

    > Wydaje mi się, że kiedyś u Gucwińskich (pamiętacie?) występował ptak,
    > który, na moje nie-ornitologiczne, krzywe oko, wyglądał jakby był z
    > rodziny krukowatych. I gadał ludzkim głosem.

    Gwarek ?

    https://www.youtube.com/watch?v=nmqQlYhzt8c

    J.