  • 51. Data: 2018-11-19 09:55:36
    Temat: Re: Dziwne zjawisko akustyczne
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-11-19 o 00:02, JaNus pisze:

    > Wydaje mi się, że kiedyś u Gucwińskich (pamiętacie?)

    No pewnie ;)
    https://youtu.be/r3gSpL0AAwk

  • 52. Data: 2018-11-19 13:04:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Porządne urządzenie powinno natychmiast zatrzymać się, gdy odbiór
    > zostanie zakłócony,

    W sumie nigdzie nie jest napisane, że jest inaczej.

  • 53. Data: 2018-11-19 13:06:58
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Kiedyś, lat temu hmm... Jak jeszcze Wesoła była podwarszawskim miastem, w
    > jednej z tamtejszych jednostek OSP, rozłożył się klub, m.in. z ATV (szybka
    > TV, z 5.5 MHz podnośnej dźwięku), nośna wizji rozłożyła na łopatki alarm
    > jednemu gościowi, co nie mógł normalnie dostać się do auta i musiał zawołać
    > lawetę z serwisem. Nie było naszą intencją rozłożenie gościa na łopatki, ale
    > czyje było większe prawo do eteru, jego, z autoalarmem wewnątrz pasma
    > amatorskiego, czy nasze, klubu z próbna emisją ATV?

    IMO prawo było po Waszej stronie, ale... czy stało coś na przeszkodzie,
    żeby na chwilę wyłączyć ATV i pozwolić mu odjechać?

    Chyba że się odgrażał i buraczył, to niech woła lawetę :)

  • 54. Data: 2018-11-19 13:09:50
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > No i?
    > Dźwigi rozładowcze na samochodach mają właśnie takie sterowanie, że stoi
    > nośna cały czas. Pompa do betonu - też taką spotkałem.

    Co robią gdy im się to sterowanie przykryje? Wyłączają się czy pompują, a
    sterowanie siada?

    Jesli to pierwsze, to jest jakiś sens utrzymywania nośnej (zakładam że to
    nie jest sama nośna, tylko jakiś sygnał tam idzie), chociaż lepiej byłoby
    to zrobić impulsowo (np. niech idzie co 250 ms sygnał przedłużenia, jak
    nie dojdzie np. w 1 s, to się pompa wyłączy).

  • 55. Data: 2018-11-19 21:11:23
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-11-19 o 03:50, J.F. pisze:
    > Gwarek ?

    Sprawdziłem w Wikipedii, gwarki należą do szpakowatych, i mają barwny
    dziób. Tamten ptak był (chyba) cały ciemny. Ale może to już pamięć zawodzi.

  • 56. Data: 2018-11-21 21:33:10
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-18 o 23:09, Queequeg pisze:

    > Co nie zmienia faktu, że papuga to nie wrona ;)

    Czy to też jest papuga? :-)
    https://youtu.be/m4ju5Zzv1_0?t=454

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 57. Data: 2018-11-21 23:21:10
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..
    (przykryto facetowi sterowanie na 433)
    > IMO prawo było po Waszej stronie, ale... czy stało coś na przeszkodzie,
    > żeby na chwilę wyłączyć ATV i pozwolić mu odjechać?

    Gdybyśmy wiedzieli, to na pewno na moment by się wyłączyło emisję.
    Ale spostrzegliśmy sprawę dopiero po chwili, jak już zablokowało facetowi
    auto.

    > Chyba że się odgrażał i buraczył, to niech woła lawetę :)

    Nic z tych rzeczy na szczęście, po prostu, laweta zabrała go na warsztat, do
    odblokowania.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 58. Data: 2018-11-22 12:34:28
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek S <p...@s...com> wrote:

    > Czy to też jest papuga? :-)
    > https://youtu.be/m4ju5Zzv1_0?t=454

    Na moje to wrona, ale ja się dopiero niedawno dowiedziałem, że żaba
    i ropucha to dwa zupełnie różne urządzenia ;)

  • 59. Data: 2018-11-22 17:43:52
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2018-11-22 o 12:34, Queequeg pisze:

    > Na moje to wrona, ale ja się dopiero niedawno dowiedziałem, że żaba
    > i ropucha to dwa zupełnie różne urządzenia ;)

    Nasza wrona (siwa) ma przede wszystkim czarny dziób i trochę inne
    upierzenie. A to coś to gdzieś widziałem (raczej na zdjęciu albo filmie)
    i to też może być wrona ale jakaś inna.

    Pozdrawiam

    DD

  • 60. Data: 2018-11-26 06:53:26
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..

    > Na moje to wrona, ale ja się dopiero niedawno dowiedziałem, że żaba
    > i ropucha to dwa zupełnie różne urządzenia ;)

    Acz uwaga na słowo-przyjaciela - jak ci Rosjanin powie "żaba", to nie ma na
    myśli żaby, tylko ropuchę. Nasza żaba, to ichnia liaguszka.
    A ja muszę sprawdzić, czy pod to "różne", nie podpada także rzekotka.