  • 91. Data: 2012-05-17 15:42:50
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Tu sednem jest "upływność" szkla ekranu.

    Zewrzyj anodę kineskopu z masą i zobacz czy działa :) Upływność = max

    Przecież to zadziała, jeżeli szkło zastąpisz próżnią. Tylko skąd Ty w próżni
    weźmiesz elektrony....

    --
    Desoft

  • 92. Data: 2012-05-17 15:50:51
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Od wewnatrz :-)
    > Napiecie anodowe przylaczone wszak klipsem do bocznej scianki.
    To wiem.
    > Czy dziala to na elektronach wtornych, czy zadbali o przewodnictwo warstwy
    > luminoforu to nie wiem.
    Zaczynam podejrzewać, że to co na wszystkich rysunkach jest nazwane maska to
    może być anoda.
    P.G.

  • 93. Data: 2012-05-17 15:53:11
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Skąd te wartości bierzesz?

    Z dokumentacji.

    > Myślę że ten z napięciem 1900V będzie miał najgorszą jakość obrazu
    > bo prawdopodobnie jest zepsuty :-)

    Zanim kolejny raz coś tak głupiego napiszesz zapytam wprost, czy wiesz co
    znaczy "Beschleunigungsspannung: ca. 2000V" w dokumentacji oscyloskopu
    Hameg 203-5?

    Marek

  • 94. Data: 2012-05-17 15:53:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    >Zaczynam podejrzewać, że to co na wszystkich rysunkach jest nazwane
    >maska to może być anoda.

    Ale przeciez w cz-b maski nie bylo.

    Poza tym nawet jesli, to czesc elektronow przez maske przelatuje - i
    musza jakos wrocic :-)

    J.

  • 95. Data: 2012-05-17 15:53:56
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl>

    Zbych wrote:

    > No to teraz oszacuj ile ładunku przenosi ten dzyndzel i jaką pojemność
    > na kineskop :-)

    Zarąbiste zadanie do gnebienia studentów wymyśliłeś :)

    Bo(o)t manager

  • 96. Data: 2012-05-17 16:01:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    >Z dokumentacji.

    >Zanim kolejny raz coś tak głupiego napiszesz zapytam wprost, czy
    >wiesz co znaczy "Beschleunigungsspannung: ca. 2000V" w dokumentacji
    >oscyloskopu Hameg 203-5?

    To w ogole dosc typowa wartosc jak na oscyloskop. 15kV jest nietypowe.

    Jak to Piotr pisal - im wieksze napiecie, tym mniejsza czulosc
    odchylania. Ale czas przelotu krotszy ... zaraz, pewny nie jestem,
    gdzie bylo przyspieszanie - przed elektrodami odchylajacymi, za , na
    calej przestrzeni ?

    J.

  • 97. Data: 2012-05-17 16:01:59
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Poza tym nawet jesli, to czesc elektronow przez maske przelatuje - i musza
    > jakos wrocic :-)

    Zatem w każdym TV brakuje na stałe zamontowanego dzwonka do wracania tych
    elektronów ;-)
    P.G.

  • 98. Data: 2012-05-17 16:20:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello TJ_Blues,

    Thursday, May 17, 2012, 2:30:46 PM, you wrote:

    > Masz racje, zwracam honor :-) Tylko gdzie widzialem te 40kV?..... :-)

    W aparacie rentgenowskim?

    > 36" Sony Kirara Basso?

    Nieprawdopodobne - przy takim napięciu naprawdę jest już problem z
    promieniowaniem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 99. Data: 2012-05-17 16:21:14
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > To w ogole dosc typowa wartosc jak na oscyloskop. 15kV jest nietypowe.

    Wydaje mi się, że kiedyś właśnie rzędu 7-12kV było typowe. Lampy z anodowym
    rzędu 2kV były drogą nowością - chodziłem czasem do sklepu popatrzyć sobie
    na taką lampę i pomarzyć.

> [...]
    > Ale czas przelotu krotszy ... zaraz, pewny nie jestem, gdzie bylo
    > przyspieszanie - przed elektrodami odchylajacymi, za , na calej

    Chyba głównie przed.
    W moim oscyloskopie napięcie średnie na płytkach X czy Y było rzędu
    50..100V, a na katodzie lampy rzędu -1200V.
    Nie miałem tam żadnego napięcia większego od +200V więc anoda działa musiała
    być jakoś w przedziale 0..200V, może po prostu 0.
    Jeszcze przed chwilą myślałem, że działo nie może się po prostu kończyć
    anodą, bo by elektrony wracały, ale przecież jeśli wszystko za anodą będzie
    na jej potencjale to nie będą miały powodu wracać.
    P.G.

  • 100. Data: 2012-05-17 17:56:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, May 17, 2012, 3:53:38 PM, you wrote:

    > Ale przeciez w cz-b maski nie bylo.
    > Poza tym nawet jesli, to czesc elektronow przez maske przelatuje - i
    > musza jakos wrocic :-)

    Tam jest chyba aluminium napylone...

    --
    Best regards,