  • 51. Data: 2012-05-16 14:01:37
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    news:jouerl.5d0.0@poczta.onet.pl...
    > "Desoft" <N...@i...pl> wrote in message
    >
    > Ja nie tylko pamiętam co nawet wiem po co się nim pokrywa
    > wierzchnią części bańki kineskopu i podłącza do masy, a Ty? :-)

    Ufff, to dobrze :) Zaczęły mnie przerażać te bajki o elektronach
    wychodzących ze szłka...
    Pojemność kineskopu to więcej niż pF.
    Dlatego potrafi działać nawet po wyłączeniu, ale nie na każdym TV. hasło:
    bleder.

    --
    Desoft

  • 52. Data: 2012-05-16 15:45:33
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ufff, to dobrze :) Zaczęły mnie przerażać te bajki o elektronach
    > wychodzących ze szłka...

    Ebonit i szkło to chyba typowe materiały z rozdziału o elektryzowaniu przez
    pocieranie w podręcznikach do fizyki.
    No to jakoś te elektrony do tego szkła muszą wchodzić i wychodzić no chyba,
    że wchodzą i wychodzą dziury ;-).
    P.G.

  • 53. Data: 2012-05-16 17:09:26
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4fb3af7c$1@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ebonit i szkło to chyba typowe materiały z rozdziału o elektryzowaniu
    > przez pocieranie w podręcznikach do fizyki.

    Elektrostatyka jak sama nazwa wskazuje, to oddziaływanie pomiędzy
    nieruchomymi ładunkami elektrycznymi.

    > No to jakoś te elektrony do tego szkła muszą wchodzić i wychodzić no
    > chyba, że wchodzą i wychodzą dziury ;-).

    Jakoś wpływ elektryzowania się dielektryka w kondensatorze ma nieistotny
    wpływ na jego działanie.
    Po prostu zjawisko marginalne, które tutaj ktoś usiłuje przedstawić jako
    główną przyczynę.

    --
    Desoft

  • 54. Data: 2012-05-16 17:38:33
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    > wiadomości news:4fb3af7c$1@news.home.net.pl...

    Bajkopisarz ma na nazwisko Faraday.

    > Elektrostatyka jak sama nazwa wskazuje, to oddziaływanie pomiędzy
    > nieruchomymi ładunkami elektrycznymi.

    A rozladowanie butelki leydejskiej to juz nie elektrostatyka?

    > Jakoś wpływ elektryzowania się dielektryka w kondensatorze ma nieistotny
    > wpływ na jego działanie.
    > Po prostu zjawisko marginalne, które tutaj ktoś usiłuje przedstawić jako
    > główną przyczynę.

    Malo kto wie ze Ziemia ma nadmiar elektronow. Tak samo ze kazdy material ma
    ten nadmiar inny.
    To nie sa zjawiska marginalne. Na elektroujemnosci opiera sie cala
    elektronika.
    S*

  • 55. Data: 2012-05-16 17:49:55
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ufff, to dobrze :) Zaczęły mnie przerażać te bajki o elektronach
    > wychodzących ze szłka...

    Szklo przeciez przewodzi. Iles tam elektronow musi wchodzic i wychodzic.

    > Pojemność kineskopu to więcej niż pF.

    W podrecznikach pisze ze kondensator nie przewodzi pradu stalego. Tam jest
    tak duza powierzchnia i mala grubosc izolatora ze troche przewodzi .
    S*

  • 56. Data: 2012-05-16 19:16:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message
    > Malo kto wie ze Ziemia ma nadmiar elektronow.
    > Tak samo ze kazdy material ma ten nadmiar inny.
    > To nie sa zjawiska marginalne.
    > Na elektroujemnosci opiera sie cala elektronika.

    Ta "druga" elektronika... Nie ta której uczą w szkołach
    i której się używa do budowy komputerów i iPod'ów :-))

  • 57. Data: 2012-05-16 19:17:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Gałka" <p...@C...pl> wrote in message
> [...]
    > No to jakoś te elektrony do tego szkła muszą wchodzić i wychodzić no
    > chyba, że wchodzą i wychodzą dziury ;-).

    Jasne że pałka ebonitowa naładowana "dodatnio" straci trochę
    elektronów ze swojej powierzchni... Ale Szczepan sugeruje, że za
    działanie dzwonka odpowiedzialne są elektrony z działa w kineskopie
    które trafiając w ekran przechodzą przez niego "bo ekran szklany
    nie jest idealnym izolatorem".

  • 58. Data: 2012-05-16 19:20:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > W podrecznikach pisze ze kondensator nie przewodzi pradu stalego. Tam jest
    > tak duza powierzchnia i mala grubosc izolatora ze troche przewodzi .

    Szczepan - jak weźmiesz dwa metalowe przedmioty i zbliżysz je do siebie
    na ustaloną odległość to możesz dokładnie obliczyć pojemność takiego
    kondensatora jak i jego "upływność" pochodzącą z niedoskonałości izolacji.
    Wiadomo że nic w naturze nie jest "idealne" ale niech Ci to nie odwraca
    uwagi od sedna zagadnienia.
    Jak naładujesz dodatnio jedną elektrodę kondensatora to przeciwna elektroda
    naładuje się ujemnie - trwale, jeśli ma dostęp do wolnych elektronów...
    A nasza folia ma do nich dostęp bo jest dotykana przez nas, jest w wilgotnym
    powietrzu pokoju itp, itd...

  • 59. Data: 2012-05-16 19:23:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Czegoś tu nie kumam.
    > Sugerujesz, że jak do wyjścia scalaka cyfrowego podłączę kondensator a za
    > nim opornik do masy to jak na wyjściu scalaka będzie dodatnie zbocze to za
    > kondensatorem dostanę impuls ujemy ?

    Sugeruję że jak jedną okładzinę kondensatora naładujesz dodatnio
    to przyciągnie ona elektrony do drugiej okładziny, ładując ją ujemnie :)

  • 60. Data: 2012-05-16 20:43:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Desoft"
    > Dlatego potrafi działać nawet po wyłączeniu, ale nie na każdym TV. hasło:
    > bleder.

    A jak tego szukać? BLEDER?
    Google czym nakarmić? Bo to powyżej mu nie smakuje.

    Robert