  • 1. Data: 2018-02-14 16:47:22
    Temat: E-ciekawostka
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32283/chinski-mie
    jski-elektryk-z-160-km-zasiegu-za-jedyne-17-tysiecy-
    zlotych
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2018-02-14 17:17:33
    Temat: Re: E-ciekawostka
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
    > http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32283/chinski-mie
    jski-elektryk-z-160-km-zasiegu-za-jedyne-17-tysiecy-
    zlotych

    Czy ma homologację w EU?

  • 3. Data: 2018-02-14 17:18:35
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32283/chinski-mie
    jski-elektryk-z-160-km-zasiegu-za-jedyne-17-tysiecy-
    zlotych

    "Baojun E100 ma 1488 mm długości," - czyli mniej bezpieczne od roweru.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2018-02-14 18:36:12
    Od: p...@g...com

    --Czy ma homologację w EU?

    He he niemieckie motokoncerny nigdy do tego nie dopuszczą ;-) 4 tysie euro ? To
    ewidentnie zagrożenie naszego życia i zdrowia więc EU mówi stanowcze NIE !

  • 5. Data: 2018-02-14 18:44:55
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup

    Powitanko,

    jski-elektryk-z-160-km-zasiegu-za-jedyne-17-tysiecy-
    zlotych

    >"Baojun E100 ma 1488 mm długości," - czyli mniej bezpieczne od roweru.

    A od Smarta?

  • 6. Data: 2018-02-14 19:04:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Feb 2018 16:17:33 -0000 (UTC), Pszemol
    <P...@P...com> wrote:
    > Czy ma homologację w EU?

    Obawiam się, że nie. Jakieś 8 lat temu rozmawiałem z pewnym
    przedsiębiorca-dealerem, który zamierzał już wtedy sprowadzać takie
    chińskie pojazdy.. Zdążył nawet zrobić odpowiednią stronę
    informacyjną, możliwość zapisów. Cena miala byc w okolicach 20k PLN.
    Oczywiście nic z tego nie wyszło, z tego co pamiętam okazało się, że
    te pojazdy nie posiadały certyfikatow, które umożliwiły je do
    dopuszczenia do ruchu w EU. Był też jeszcze inny czynnik
    "urzędniczy", niestety nie pamiętam już o co chodziło. Ów
    przedsiębiorca kwitował sprawę krótkim, że za brak tych tanich
    pojazdów (już wtedy) na naszym rynku "klienci mogą podziękować
    urzędnikom".

    --
    Marek

  • 7. Data: 2018-02-14 19:17:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-14 o 17:18, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    jski-elektryk-z-160-km-zasiegu-za-jedyne-17-tysiecy-
    zlotych

    > "Baojun E100 ma 1488 mm długości," - czyli mniej bezpieczne od roweru.

    Długość ma znaczenie? :-)

    Robert

  • 8. Data: 2018-02-14 20:03:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ps.com...
> [...]
    > ? To ewidentnie zagrożenie naszego życia i zdrowia więc EU mówi stanowcze

    Wiesz, interesuje mnie czy jakieś minimum jest, np. niekrusząca
    się w oczy szyba przednia sklejana z warstw, pasy bezpieczeństwa,
    wspomaganie hamulców + ABS, strefy zgniotu, wzmocnienia
    boczne drzwi, poduszki powietrzne itp...

    Bo była już taka tania indyjska Tata Nano co nawet okien w bocznych
    drzwiach nie miała, bo na ich klimat to zbędny luksus przecież.

  • 9. Data: 2018-02-14 20:07:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

> [...]
    > chodziło. Ów przedsiębiorca kwitował sprawę krótkim, że za brak tych
    > tanich pojazdów (już wtedy) na naszym rynku "klienci mogą podziękować

    Wiesz, przywykliśmy do pewnych standardów i te autka
    są tanie bo po prostu tych standardów nie spełniają i już.
    A urzędnicy przestrzegają po prostu prawa, które narzuca
    pewne standardy aby było sprawiedliwie dla wszystkich
    producentów bo to nie sztuka zrobić autko tanio jeśli nie
    ma tych samych ficzerków jakie mają w standardzie te drogie.

  • 10. Data: 2018-02-14 20:11:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message

    jski-elektryk-z-160-km-zasiegu-za-jedyne-17-tysiecy-
    zlotych

    > Długość ma znaczenie? :-)

    Maluch 126p miał ponad 3 metry długości.
    Nawet bardziej współczesny Smart Fortwo ma 2,7 metra.

    Pamiętając z mojej wycieczki do HongKongu jak nisko były
    sufity u nich w tramwajach i jak wąskie siedzenia to obawiam się,
    że przeciętny Polak o wzroście 180cm pewnie do tego Baojun
    nie wsiądzie bo się mu kolana pod kierownicą nie zmieszczą :-)