  • 11. Data: 2015-12-02 19:14:18
    Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
    >Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały egzamin
    >magicznej liczby 2500rpm.
    >Nie ważne czy właśnie z przyczepą wyprzedzasz pod górę kolumnę pojazdów,

    Wyprzedzasz, pod gore, na egzaminie ?
    ---
    Pod górę można tylko dojeżdżając do wierzchołka nie można.

  • 12. Data: 2015-12-02 20:21:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F."

    >Wyprzedzasz, pod gore, na egzaminie ?
    >---
    >Pod górę można tylko dojeżdżając do wierzchołka nie można.

    Pod gore mozna, ale egzamin ... a wiec
    -z przyczepa ... czyli kat B+E, C+E ... ok, powiedzmy ze w zakresie
    naszych zainteresowan i jest test miejski,
    -miejski ... zglaszac miasta z WORD i gorami ... Bielsko-Biala, Nowy
    Targ, cos jeszcze ?
    -z dopuszczalna predkoscia 50 ... i wyprzedzac ?

    J.

  • 13. Data: 2015-12-02 20:22:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.12.2015 10:48, J.F. wrote:

    > Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na egzaminie
    > po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto na luzie
    > zajedzie :-)

    Słusznie - jazda na luzie jest po prostu średnio bezpieczna z różnych
    powodów. Jeśli nie jest bawet błędem to fatalnym nawykiem.

    > Wydaje ci sie, ze nic sie nie dzieje, a w Brukseli wiedza lepiej :-)
    >
    > Poza tym auto przy 4500 za duza moc ma, a my chcemy uczyc spokojnej
    > jazdy :-)

    A tam dużą - rozglądam się za dodatkowymi 70KM:P

    > A tak swoja droga:
    > -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie zalezy
    > od auta.

    Dziś właśnie sprawdziłem - 50 na czwórece to trochę powyżej 1500
    obrotów. Dopóki się toczysz to ujdzie, choc raczej dla silnika to
    niezdrowe. Jak wciśniesz gaz to trzęsie budą.

    > -urzednicy jezdza dieslami ?
    > -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w
    > obrotomierz ?
    > -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?

    Nie - ale to zielone pole to dotyczy pozostałych kategorii. Uprzedzając
    pytanie w motocyklach chyba też nie ma (w moim napewno).

    Shrek.

  • 14. Data: 2015-12-02 20:37:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 2 Dec 2015 10:48:25 +0100, J.F. napisał(a):

    > w zakresie
    > prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać
    > zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do
    > 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone
    > zanim pojazd osiągnie 50 km/h;

    Dzięki, tego szukałem :)

    > Swoja droga - ja tu nie widze ze "jak kursant na chwile pojedzie przy
    > wiekszych obrotach, to egzaminator go nie obleje".

    No bo tak nie ma - to jest wymóg.
    Jedno przekroczenie to pierwszy błąd i nie przekreśla egzaminu, ale za
    drugim razem nastąpi już zamiana miejsc.

    > Hm, czy slusznie ... ja tam mam nadal watpliwosci, no ale w na
    > egzaminie po miescie raczej nie bede sie zastanawial jak daleko auto
    > na luzie zajedzie :-)

    Na luzie warto jeszcze zgasić silnik :)

    > A tak swoja droga:
    > -4 bieg przy 50 ? troche za wolno mi sie wydaje, choc oczywiscie
    > zalezy od auta.

    W tych samochodach których używa się do nauki jazdy raczej nie jest to
    problem, bo to jakieś litrowe silniczki,
    Ale już u mnie to niemożliwe żeby wrzucić IV bieg przed 50km/h zmieniając
    biegi w zakresie 1800-2600.
    Bo 50km/h na III biegu jest przy obrotach niższych niż 1800.

    > -urzednicy jezdza dieslami ?
    > -czy w przepisach jest obowiazek wyposazenia auta egzaminacyjnego w
    > obrotomierz ?

    Rozdział 13 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz
    zakresu ich niezbędnego wyposażenia, mówi o dodatkowych wymaganiach
    pojazdów do szkolenia i egzaminowania, ale obrotomierza ja tam nie widzę.

    Czyli nie musi - egzaminatorowi wystarczy czerwona lampa zapalająca się
    powyżej 2600rpm ;)

    > -macie na obrotomierzach jakies "zielone pole" ?

    Ciężarówki i autobusy chyba raczej mają

  • 15. Data: 2015-12-02 22:49:29
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 2 Dec 2015 16:21:20 +0100, yabba napisał(a):

    > W osobowych to zielonego pola na obrotomierzu dawno nie widziałem. Może to
    > było w Polonezie?

    Jest w Polonezie, niemniej nie da się wg przytoczonych zasad jeździć nim
    - pole jest od 2000 do 3500 obr/min, a zmieniając z 1 biegu na 2 przy
    3500 obrotów lądujemy na jakichś 1800...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2015-12-03 22:44:14
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > zalezy od auta.

    Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu.

    neelix

  • 17. Data: 2015-12-04 11:34:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Hyundai przy 57 km/h chce 5 biegu.

    Ale diesel czy benzyna ?

    Jakie ma wtedy obroty, i co to za silnik ?

    1.9 CDTI Opla musze przyznac ze bardzo ladnie pracuje juz od ~1500
    rpm.

    J.

  • 18. Data: 2015-12-04 19:22:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 4 Dec 2015 11:34:03 +0100, J.F. napisał(a):

    > 1.9 CDTI Opla musze przyznac ze bardzo ladnie pracuje juz od ~1500
    > rpm.

    Tu mówią że ma wtedy ledwo 40KM
    http://vtech.pl/katalog/logo/chip-tuning-Opel-Astra-
    1.9-CDTi-120-KM-88-kW.jpg

  • 19. Data: 2015-12-04 20:23:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-01 o 21:42, Tomasz Pyra pisze:
    > Jak to jest z "ecodrivingiem" na egzaminie na PJ?
    >
    > Doszły mnie słuchy że polega to na nieprzekroczeniu przez cały egzamin
    > magicznej liczby 2500rpm.
    > Nie ważne czy właśnie z przyczepą wyprzedzasz pod górę kolumnę pojazdów,
    > czy manewrujesz na parkingu - przekroczenie 2500rpm to błąd egzaminacyjny w
    > kwestii "ecodriving" i dwa takie numery na egzaminie i koniec.
    >
    > Czy mógłby ktoś to potwierdzić?
    > Czy te wymogi egzaminacyjne są gdzieś oficjalne spisane, czy to jakieś
    > opowieści dziwnej treści egzaminowanych?

    Obserwując ruszanie ze świateł to widzę, że "ecodriving" (tfu) 90%
    kierowców ma we krwi. Tam, gdzie może przejechać 10 aut przejeżdżają 4,
    reszta zostaje i czeka na kolejną zmianę - zamiast jechać spalają paliwo
    na postoju. Gdzie tu sens, gdzie tu ekologia? Nie wiem, widać moje IQ
    odstaje od wartości oczekiwanej przez pomysłodawcę "ecodrivingu".
    Powinni jeszcze wprowadzić blokadę pedału gazu uniemożliwiającą
    wciśnięcie go więcej, niż 1/4. To by była dopiero ekorewolucja.
    Jacek

  • 20. Data: 2015-12-04 21:50:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > Powinni jeszcze wprowadzić blokadę pedału gazu uniemożliwiającą
    > wciśnięcie go więcej, niż 1/4. To by była dopiero ekorewolucja.

    Rozwazajac ecodriving jako powolne ruszanie ze swiateł pokazujesz, ze nie
    rozumiesz na czym on polega.
    Znaczy dobrze rozumujesz, ze takie ruszanie z eco nie ma nic wspolnego,
    tylko zamiast stwierdzic, ze takie zachowanie to po prostu brak
    umiejetnosci wielu kierowców, nie wiadomo dlaczego, twierdzisz, ze to ich
    pogon za ecodrivingiem...