eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Efektywna jazda w korku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 84

  • 71. Data: 2012-04-28 22:29:48
    Temat: Odp: Odp: Efektywna jazda w korku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jngdmm$nam$...@i...gazeta.pl...
    > On 2012-04-28 11:29, Cavallino wrote:
    >
    >>> Wyglada tradycyjnie na to, że Paweł uważa, że lewy pas powinien być
    >>> wolny
    >>
    >> Nie, ale mają się znajdować na nim pojazdy wyprzedzające tych na prawym.
    >> Jak nie chcą wyprzedzać, to niech jadą razem z nimi prawym.
    >
    > Poproszę jednak o podstawę prawną, nie twoje głębokie przekonanie.

    Dostałeś już widzę nie raz, ale coś Ci się fakty nie podobają, więc nie
    widzę sensu jej powtarzać.



  • 72. Data: 2012-04-28 22:31:05
    Temat: Odp: Odp: Efektywna jazda w korku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    >> I równie wielu (w Polsce nawet więcej) ludzi uważa, że wolno im się wlec
    >> pasem lewym, bo tak i już, jest asfalt, to trzeba tam wjechać i akurat
    >> tam się wlec.
    >
    > Jak wszyscy się wleką, bo szybciej fizycznie się nie da, to w czym
    > probelm?

    W tym, że może wszyscy się wleką, bo na początku, na lewym pasie jedzie
    jeden taki, któremu asfalt dla niego tylko wywalili, więc może sobie mieć
    gdzie przeznaczenie pasa lewego?



  • 73. Data: 2012-04-28 22:31:44
    Temat: Odp: Efektywna jazda w korku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jngkbc$7fa$...@i...gazeta.pl...
    > On 2012-04-28 13:26, RedLite(R) wrote:
    >> W dniu 2012-04-28 13:09, Shrek pisze:
    >>
    >>> Zasadniczo nie mówimy to o jeżdzie pod prad. Od kiedy jazda lewym pasem
    >>> łamie zasadę poruszania się prawa strona?
    >>
    >> Np. d momentu gdy się wleczesz i uniemożliwiasz sprawne wyprzedzanie. Bo
    >> to m.in. wyprzedzanie jest jednym z manewrów uzasadniających
    >> nieporuszenie się pasem prawym. :)
    >
    > To jeszcze raz od kiedy poruszanie się lewym pasem prawej jezdni gwałci
    > zasady ruchu prawostronnego?

    Od wtedy, gdy możesz się wlec pasem prawym, a tego nie chcesz robić.



  • 74. Data: 2012-04-28 22:31:49
    Temat: Re: Efektywna jazda w korku
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-04-28 20:51, Ghost pisze:
    >
    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:jnh03g$4p4$1@cougar.axelspringer.pl...
    >> On 2012-04-27 11:38:00 +0200, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> said:
    >>
    >>> W dniu 2012-04-27 11:02, to pisze:
    >>>> ....i dynamiczna jazda po autostradzie. Może jakby wszyscy tak
    >>>> jeździli,
    >>>> to liczba korków w miastach i poza nimi by się zmniejszyła? No, ale nie
    >>>> każdy tak dobrze ogarnia auto. Jak myślicie, jest to jakieś remedium na
    >>>> duże natężenie ruchu czy lepiej jednak szukać innych sposobów?
    >>>>
    >>>> http://www.youtube.com/watch?v=S5CDHvkPeME
    >>>>
    >>>
    >>> Myślę że lekarstwem na korki w miastach jest paliwo po 10-12PLN/litr ;)
    >>
    >> Jak by ci to deliktnie podsunąć, żeby szoku nie wywołać...?
    >>
    >> A gdyby (paliwo) było po 60 000 zł z litr, to tłok (na drogach) byłby
    >> ujemny?
    >> :)
    >
    > Zalezy od formalnej, matematycznej definicji tloku, moge sobie wyobrazic
    > taka, ze bylby. Bynajmniej nie bezsensowna.

    Wystarczy np logarytm( gęstość aut / stała Ignaca)
    :)

    pzdr
    bartekltg


  • 75. Data: 2012-04-28 22:32:48
    Temat: Odp: Efektywna jazda w korku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jnh6lr$i84$...@i...gazeta.pl...
    > On 2012-04-28 18:32, RedLite(R) wrote:
    >> W dniu 2012-04-28 18:20, Shrek pisze:
    >>
    >>> Ale jeden z drugim naczyta się w na początku PoRD, że należy możliwie
    >>> blisko prawej strony
    >>
    >> Bo taka jest zasada. Są wyjątki, ale nie zmienia to faktu, że to jest
    >> punkt wyjścia.
    >
    > A że te wyjątki oznaczają, że ta zasada w praktyce nie obowiązuje jak są
    > jakiekolwiek wyznaczone pasy, to już sobie pomijasz?

    Raczej to Ty sobie wydumałeś jakiś kretynizm, którego w przepisach nie ma.
    Po prostu nie rozumiesz co czytasz.



  • 76. Data: 2012-04-29 08:56:05
    Temat: Re: Efektywna jazda w korku
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>


    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:4f9c530f$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:4f9c3d11$0$1298$6...@n...neostrada
    .pl...
    >>
    >> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    >> news:jnec3g$u6l$1@news.icm.edu.pl...
    >>>
    >>> Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości grup
    >>> dyskusyjnych:4f9a6f88$0$26683$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >>>>
    >>>> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    >>>
    >>>>> Niepotrzebna nam tutaj trollernia z pręga.
    >>>>
    >>>> buahahaha, rzekl przedstawiciel grupy z nadmiarem idiotow
    >>>
    >>> To jest jakiś powód, żeby tą liczbę zwiększać, czy o co Ci chodziło?
    >>
    >> Gdyby nie uwzglednic moherow, podlaczenie pregierza obniza srednia.
    >
    >
    > Mniej więcej tak samo, jak pozwolenie na import starych złomów, zmniejsza
    > ilość złomów u nas.

    A tu sie nie zgodze.


  • 77. Data: 2012-04-29 11:51:28
    Temat: Re: Efektywna jazda w korku
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 21:07, RedLite(R) wrote:

    >> Prawo jest tak skonstruowane, że są zasady ogolne -w tym przypadku
    >> mozliwie blisko prawej strony i szczególne (które mają wyższość nad
    >> ogólnymi) - w tym wypadku jezdnie jednokierunkowe lub o wyznaczonych
    >> czterech pasach po dwa w każdą stronę, które sprawiają, że ta ogólna
    >> odnosi się w praktyce do dróg z niewyznaczonymi pasami, albo po jednym
    >> wyznaczonym w każdą stronę (ale w tych przypadkach dyskusja o "lewym
    >> pasie" z oczywistych powodów jest bezcelowa).
    >
    >
    > 1 fakt - mamy ruch prawostronny; jest nakaz trzymania się prawej strony
    > jezdni.

    W przypadku braku wyznaczonych pasów, lub jednym pasie w każdą stronę.
    Ale wtedy nie ma w ogóle tematu "lewego pasa"

    > 2 fakt - wyprzedzanie odbywa się lewym pasem, a wyjątki od tej reguły
    > ściśle określa kodeks. (art 24.10)

    Które to wyjątki stanową w praktyce, że jak są dwa wyznaczone pasy
    możesz wyprzedzać dowolnym - czyli jak jest temat "lewego pasa" to w
    praktyce dowolnym.

    > 3 fakt tamowanie ruchu jest przewinieniem drogowym.

    Fakt, jednak poruszanie się powyżej dopuszczalnej prędkości (a tak
    zwykle jest) ciężko nazwać tamowaniem ruchu.

    > Sumarycznie oznacza to, że poza obszarem zabudowanym, żeby nie łamać
    > przepisów możesz 'zawalać' lewy pas tylko jeśli są trzy pasy do jazdy w
    > tym samym kierunku.

    Dobry zwyczaj.

    Shrek.


  • 78. Data: 2012-04-29 11:52:43
    Temat: Re: Odp: Efektywna jazda w korku
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 22:32, Cavallino wrote:

    >> A że te wyjątki oznaczają, że ta zasada w praktyce nie obowiązuje jak
    >> są jakiekolwiek wyznaczone pasy, to już sobie pomijasz?
    >
    > Raczej to Ty sobie wydumałeś jakiś kretynizm, którego w przepisach nie ma.
    > Po prostu nie rozumiesz co czytasz.

    Jest jasno określone której połowy jezdni masz się trzymać. Połowy. Lub
    prawej jezdni - czego nie rozumiesz?

    Shrek.


  • 79. Data: 2012-04-29 11:55:32
    Temat: Re: Efektywna jazda w korku
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 20:51, RedLite(R) wrote:
    > W dniu 2012-04-28 18:43, Shrek pisze:
    >
    >>>> A możesz podkreślić który fragment zabrania jazdy lewym pasem i
    >>>> dlaczego?
    >>>
    >>> Ale ja pisałem coś przeciwnego - lewym pasem jak najbardziej można tyle,
    >>> że szybciej niż ci na prawym :D
    >
    >> Dalej bym prosił, żebyś podkreślił stosowny fragment cytowanego przez
    >> ciebie przepisu.
    >
    > "unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    > bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego"

    ROTFL - i gdzie twoim zdaniem w tym przepisie jest zawarte "Znaczy prawy
    pas _jest_ dla zapierdalającej elity. Tyle ". Falandysz by nie dowiódł
    że unikanie wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    polega na zapiedalaniu;)

    Shrek.


  • 80. Data: 2012-04-30 10:52:08
    Temat: Odp: Odp: Efektywna jazda w korku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jnj31b$75n$...@i...gazeta.pl...
    > On 2012-04-28 22:32, Cavallino wrote:
    >
    >>> A że te wyjątki oznaczają, że ta zasada w praktyce nie obowiązuje jak
    >>> są jakiekolwiek wyznaczone pasy, to już sobie pomijasz?
    >>
    >> Raczej to Ty sobie wydumałeś jakiś kretynizm, którego w przepisach nie
    >> ma.
    >> Po prostu nie rozumiesz co czytasz.
    >
    > Jest jasno określone której połowy jezdni masz się trzymać. Połowy. Lub

    A gdzie tam masz "lub"?

    > prawej jezdni - czego nie rozumiesz?

    Jakim prawem dodajesz do przepisu słowa, których tam nie ma.
    A które zmieniają jego treść.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: