  • 1. Data: 2012-04-26 18:14:37
    Temat: Punkty za komórkę...
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Kiedy wprowadzano zakaz rozmowy przez telefon komórkowy zastanawiałem
    się, czy może nie jest to przypadkiem dobra droga. Teraz, kiedy za to są
    punkty, w sytuacji gdy - chyba amerykanie - kilkuletnimi badaniami
    udowodnili, że nie ma kompletnie znaczenia, czy rozmawiasz przez telefon
    bezpośrednio, czy tez przez zestaw, czy może z pasażerem obok, czy nawet
    - uwaga - uważnie słuchasz tylko wiadomości w radiu, twoja uwaga
    rozpraszana jest w identycznym stopniu. Pytam się więc co za chwilę?
    Dostane punktu za jedzenie hot-dog'a ze stacji w czasie jazdy? Może
    pójdźmy o krok dalej - ja chcę mandat za włączony radioodbiornik, bo
    akurat słucham trójki, a tam dużo gadają. Ja się pytam, kto ustala te
    przepisy i ile klas w zawodówce powtarzał?

  • 2. Data: 2012-04-26 19:27:14
    Temat: Re: Punkty za komórkę...
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-26 18:14, anacron pisze:
    > Kiedy wprowadzano zakaz rozmowy przez telefon komórkowy zastanawiałem
    > się,

    Ech... szkoda gadać o pełnych pęcherzach i teściowej na tylnym siedzeniu.
    Wszyscy wiemy że to głupota jest ale chcemy być trendy, postępowi,
    opiekuńczy i inne takie bzdety. Taka polityczna poprawność za wszelką
    cenę. Nikt się wyłamie żeby nie zostać nazwany oszołomem.

  • 3. Data: 2012-04-26 20:10:07
    Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Kiedy wprowadzano zakaz rozmowy przez telefon komórkowy zastanawiałem
    > się, czy może nie jest to przypadkiem dobra droga.
    Czegoś nie rozumiem, wprowadzono przecież zakaz gadania przez komóre
    trzymana w czasie jazdy przy uchu.Nikt nie zabrania gadania przez komore za
    pomocą urządzenia głosnomówiacego ...

  • 4. Data: 2012-04-26 20:22:10
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "anacron"

    > udowodnili, że nie ma kompletnie znaczenia, czy rozmawiasz przez
    > telefon
    > bezpośrednio, czy tez przez zestaw

    Ta jasne...spróbuj w czasie jazdy poszukać gdzieś w kieszeni telefonu,
    zerknij szybko kto dzwoni, potem wybierz przycisk słuchawki, przenieś
    telegon do ucha - spróbuj choć raz na ruchliwej ulicy, może na własnej
    dupie przekonasz się w jakim stopniu te czynności dekoncentrują.

  • 5. Data: 2012-04-26 20:23:34
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-26 20:10, jerzy.n pisze:

> [...]
    > trzymana w czasie jazdy przy uchu.Nikt nie zabrania gadania przez komore
    > za pomocą urządzenia głosnomówiacego ...

    Ale nie ma znaczenia, czy trzymasz ja w ręku, czy masz słuchawkę, czy
    gadasz z teściową na tylnym siedzeniu, czy w końcu słuchasz wiadomości w
    radio. Ja rozumiem, ze nie którzy mają problemy z koordynacja ruchową i
    skupieniem, ale jak chcą mniej wypadków to jest proste rozwiązanie:

    Obowiązkowe badania psychotechniczne co 5 lat dla wszystkich (nie tylko
    dla "zawodowych" i nie takie udawane jak teraz w wielu przypadkach).

    Efekt? Według delikatnych szacunków około 30% ludzi obecnie
    posiadających prawo jazdy nigdy by go nie dostało. Z pozostałych
    skutecznie eliminowałoby się tych, którym pogorszony stan zdrowia nie
    pozwala juz na prowadzenie auta. Wtedy okazałoby się, że ani brak
    świateł za dnia, ani telefon w łapce nie stanowią już zagrożenia, bo
    samochody prowadziliby ludzie zdrowi i predyspozycjami do tego. Dlaczego
    ja mam cierpieć dlatego, że jakaś blondynka ma problem z prowadzeniem
    samochodu i rozmawianiem przez telefon jednocześnie?

    Dodatkowo gdyby były naprawdę uczciwie badania stanu technicznego
    pojazdów na przeglądach z drogi znikłoby wiele wraków, których na tych
    drogach być dawno nie powinno.

    A tak za chwile będą wlepiać mandaty za słuchanie radia, bo statystyczna
    blondynka będzie miała problem ze słuchaniem radia i prowadzeniem samochodu.

  • 6. Data: 2012-04-26 20:28:01
    Od: anacron <a...@a...pl>

> [...]
    > telegon do ucha - spróbuj choć raz na ruchliwej ulicy, może na własnej
    > dupie przekonasz się w jakim stopniu te czynności dekoncentrują.

    Nagminnie to robię w Warszawie, z tym że ja nie muszę szukać telefonu bo
    wiem gdzie go mam. Załamię Cię, często jednocześnie coś jem, albo palę
    papierosa, odpowiadam komuś na CB i ustawiam nawigację. Skoro Ty sobie z
    tym nie radzisz, to może czas odłożyć prawo jazdy. Podpowiem,
    udowodniono, że u kierowcy, który ma już jakąś praktykę, nawet
    oddychanie jest mniej ważne niż prowadzenie pojazdu - aparatura
    rejestrowała wstrzymanie oddechu na chwilę i co chwilę przy wykonywaniu
    manewrów, czego sam szczerze do niedawna nie byłem świadomy.

  • 7. Data: 2012-04-26 20:31:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-26 20:23, anacron pisze:
    > W dniu 2012-04-26 20:10, jerzy.n pisze:
    (...)

    > Ale nie ma znaczenia, czy trzymasz ja w ręku, czy masz słuchawkę, czy

    Ma znaczenie i wręcz bym stwierdził, że zasadnicze. Kiedyś nawet
    podawałem wyniki wieloletnich badań w tej materii.

  • 8. Data: 2012-04-26 20:43:44
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Załamię Cię, często jednocześnie coś jem, albo palę
    > papierosa, odpowiadam komuś na CB i ustawiam nawigację. Skoro Ty sobie z
    > tym nie radzisz, to może czas odłożyć prawo jazdy.

    Jasne... I takim młotkom brakuje już ręki, żeby kierunkowskaz włączyć, albo
    na zielonym ruszają po kilku sekundach, bo się muszą napić kawy z termosu...
    Nie mogą się też w odpowiednim momencie ustawić na odpowiednim pasie, bo
    żarcie parówy im na to nie pozwala...

    > rejestrowała wstrzymanie oddechu na chwilę i co chwilę przy wykonywaniu
    > manewrów, czego sam szczerze do niedawna nie byłem świadomy.

    No i efekty niedotlenienia mózgu już się objawiają...

  • 9. Data: 2012-04-26 20:56:27
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "anacron"

    > Nagminnie to robię w Warszawie

    Mamnadzieję, że mi nigdy nie przypier...

    > z tym że ja nie muszę szukać telefonu bo
    > wiem gdzie go mam.

    Ja również nie muszę szukać - połączenie odbiera automatycznie zestaw

    > Załamię Cię, często jednocześnie coś jem, albo palę
    > papierosa, odpowiadam komuś na CB i ustawiam nawigację.

    Nie załamałeś mnie, pozostaje mi tylko współczuć komuś kogo w końcu
    zabijesz, Ciebie mi już nie żal.

    > Skoro Ty sobie z
    > tym nie radzisz, to może czas odłożyć prawo jazdy.

    Mam prawko od 1982 roku i chyba 16 samochód, ani razu nie byłem sprawcą
    wypadku i tylko raz niedawno we Wrocku jakaś Pani wjechała mi na
    światłach w zderzak, no ale na to nic poradzić nie mogłem bo przedemną
    stało w kolejce inne auto, nie miałem gdzie uciekać

> [...]
    > wykonywaniu
    > manewrów, czego sam szczerze do niedawna nie byłem świadomy.

    Podpowiem, to o czym napisałeś to odruch bezwarunkowy, nie słyszałem co
    prawda o tych badaniach, ale wydaje się to całkiem możliwe - wstrzymanie
    oddechu w chwili zwiększonej koncentracji (być może po to, żeby się
    nawet oddychaniem nie rozpraszać) grzebanie po kieszeniach i jeszcze
    pierdylion innych czynności rozpraszają jak cholera, no ale zawsze
    znajdzie się jakiś gniewny w BMW, któremu do 30 -tki będzie się
    wydawało, że jest nieśmiertelny.

    ps. załóż sobie kiedyś profesjonalny zestaw głośnomówiący z mikrofonem
    przy lusterku, dzwiękiem przez głośniki samochodowe głosowym wybieraniem
    numerów i automatycznym odbieraniem połączeń - myślę, że zauważysz
    róznicę.

  • 10. Data: 2012-04-26 21:01:20
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-26 20:43, Iksinski pisze:

    > Jasne... I takim młotkom brakuje już ręki, żeby kierunkowskaz włączyć,
    > albo na zielonym ruszają po kilku sekundach, bo się muszą napić kawy z
    > termosu...

    Jakoś mi nie brakuje, odebranie telefonu to chwila, potem mam go przy
    uchu dociskając ramieniem i już obydwie ręce wolne. Fakt, nie trzymam go
    w ręku, ale nadal chyba klasyfikuje się na mandat.