  • 11. Data: 2017-08-08 20:55:17
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Aug 2017 16:59:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka?

    Nie ma miary "ekologiczności". Natomiast diesel produkuje mniej gramów
    CO2 na 100 km, bo jest sprawniejszy. Produkuje za to więcej sadzy i
    tlenków azotu. Z punktu widzenia kryzysu klimatycznego nas najbardziej
    interesuje CO2, więc panowie, jeździmy dieslami. A w niedalekiej
    przyszłości elektrykami.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2017-08-08 21:15:53
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Nie ma miary "ekologiczności". Natomiast diesel produkuje mniej gramów
    > CO2 na 100 km, bo jest sprawniejszy. Produkuje za to więcej sadzy i
    > tlenków azotu.

    Sadza to efekt niestechiometrycznego spalania paliwa.

    > Z punktu widzenia kryzysu klimatycznego nas najbardziej
    > interesuje CO2, więc panowie, jeździmy dieslami. A w niedalekiej
    > przyszłości elektrykami.

    Cząstki stałe interesują wszystkich tych, którzy nie chcą mieć raka płuc...
    reszty one nie interesują.

  • 13. Data: 2017-08-08 21:38:29
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek Maciejewski w

    > Nie ma miary "ekologiczności". Natomiast diesel produkuje mniej gramów
    > CO2 na 100 km, bo jest sprawniejszy.

    Ciekawe liczenie -- na 100 kilometrów. Tylko dlaczego taka np T...ta podaje
    CO2 w g/km?

    > Z punktu widzenia kryzysu klimatycznego nas najbardziej
    > interesuje CO2, więc panowie, jeździmy dieslami.

    Panie też dieslami? Ja tam wolę by kobity na jeźdźca jeździły, klimatyzator
    działał. i mam w dupie kryzys klimatyczny, i wydzielanie CO2

    > A w niedalekiej przyszłości elektrykami.

    LOL, nie staje ci i usiłujesz się tłumoczyć... ;P

    --
    'Tom N'

  • 14. Data: 2017-08-08 21:40:55
    Temat: Re: Elektrościema [OT trochę]
    Od: p...@g...com

    2.0 TDCi 163 KM do 2014r to Euro 5 czyli kicha. Ciężko wyczuć jak rozwinie się
    sytuacja ale spadek wartości wydaje się być nieunikniony. Choć z drugiej strony
    Niemców duszą już teraz więc jest okazja żeby tanio kupić i będzie ich coraz więcej
    :-)

  • 15. Data: 2017-08-08 22:04:13
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 8 Aug 2017 14:11:32 +0200 "T." <k...@i...pl> napisał:

    >http://www.dw.com/pl/samochody-elektryczne-nie-s%C4
    %85-tak-przyjazne-dla-%C5%9Brodowiska-jak-si%C4%99-u
    wa%C5%BCa/a-40000331

    :"Mało tego, auta elektryczne wymagają użycia takich metali jak miedź,
    kobalt i bardzo rzadkiego i drogiego neodymu."

    Neodym? To taki samochód koniecznie musi mieć silnik bezszczotkowy z
    magnesami? Zwykły indukcyjny silnik trójfazowy (oczywiście na
    odpowiednie napięcie), też przecie szczotek nie mający, a składający
    się tylko z miedzi, stali i paru innych pospolitych materiałów, nie
    nada się?

  • 16. Data: 2017-08-08 23:40:34
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > W elektrowniach masz spaliny w jednym miejscu, łatwiejsze do oczyszczenia,
    > kontrolowania. I co najważniejsze - budowane sa z dala od skupisk ludzkich
    > i mają wysokie kominy, nie jak rury wydechowe wydychają tam gdzie chodzą po
    > chodnikach dzieci.

    https://goo.gl/maps/yvg6AjboJh42 tak, tak, bardzo z "dala" :)
    Wojtek

  • 17. Data: 2017-08-08 23:43:08
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    wowa <w...@g...pl> wrote:

    > https://goo.gl/maps/yvg6AjboJh42 tak, tak, bardzo z "dala" :)

    Jest z dala, bo zauważ gdzie jest komin.

  • 18. Data: 2017-08-08 23:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik TomN n...@i...dyndns.org.invalid ...

    > Ciekawe liczenie -- na 100 kilometrów. Tylko dlaczego taka np T...ta
    > podaje CO2 w g/km?

    A co za róznica czy w gramach na kilometr czy na 100km? Przeliczyc nie
    mozna?

    > Panie też dieslami? Ja tam wolę by kobity na jeźdźca jeździły,
    > klimatyzator działał. i mam w dupie kryzys klimatyczny, i wydzielanie
    > CO2

    Cóż...

    > LOL, nie staje ci i usiłujesz się tłumoczyć... ;P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 19. Data: 2017-08-09 00:12:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Elektryki tez czastki stale wytwarzaja. Gdzies czytalem ze szybko opon ubywa.

  • 20. Data: 2017-08-09 00:40:22
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 08.08.2017 o 23:40, wowa pisze:

    > https://goo.gl/maps/yvg6AjboJh42 tak, tak, bardzo z "dala" :)
    > Wojtek

    A gdzie tam skupisko ludzkie Wojtku?
    W jakiej odległości? I jak sądzisz co wydobywa się z tych kominów?

    --
    Kaczin