    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Subject: Elektrowrzeciono indukcyjne
    Date: Mon, 23 May 2016 14:59:42 +0200

    Czym się różni elektrowrzeciono 18000 od 24000 [obr/min]?
    Czyli popularne indukcyjne zwane mokrym chińczykiem.
    No niby wiem. Częstotliwość prądu i ilość żłobków.
    Ale mam dwa elektrowrzeciona. Oba mają 18 żłobków, oba 0-400 Hz, a jedno
    na 24 a drugie na 18 [kobr/min].
    Czyli co? Oba są na 24 tylko Chińczyk dał tak tanie łożyska, że 24 nawet
    on nie chciał gwarantować?
    Tylko oba są 0-400 Hz.
    Wirniki trudno porównać. To na 24 ma widoczną jedną "pręgę" po skocie. I
    na końcach zakończenie chyba aluminiowe.
    Ten na 18 jest gładki, tylko na zakończeniach ma mosiężne pierścienie.

    Inna konstrukcja wirnika determinuje inne obroty?

    Robert