  • 1. Data: 2016-05-23 14:59:42
    Temat: Elektrowrzeciono indukcyjne
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czym się różni elektrowrzeciono 18000 od 24000 [obr/min]?
    Czyli popularne indukcyjne zwane mokrym chińczykiem.
    No niby wiem. Częstotliwość prądu i ilość żłobków.
    Ale mam dwa elektrowrzeciona. Oba mają 18 żłobków, oba 0-400 Hz, a jedno
    na 24 a drugie na 18 [kobr/min].
    Czyli co? Oba są na 24 tylko Chińczyk dał tak tanie łożyska, że 24 nawet
    on nie chciał gwarantować?
    Tylko oba są 0-400 Hz.
    Wirniki trudno porównać. To na 24 ma widoczną jedną "pręgę" po skocie. I
    na końcach zakończenie chyba aluminiowe.
    Ten na 18 jest gładki, tylko na zakończeniach ma mosiężne pierścienie.

    Inna konstrukcja wirnika determinuje inne obroty?

    Robert

  • 2. Data: 2016-05-23 15:22:04
    Temat: Re: Elektrowrzeciono indukcyjne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >No niby wiem. Częstotliwość prądu i ilość żłobków.
    >Ale mam dwa elektrowrzeciona. Oba mają 18 żłobków, oba 0-400 Hz, a

    Na 3 fazy z falownika ?
    400Hz daje 24k rpm przy silniku 3 biegunowym. 6-biegunowy dalby tylko
    12k.
    Ilosc zlobkow stojana jest w tym momencie drugorzedna.
    Wirnika jeszcze bardziej drugorzedna.

    >Czyli co? Oba są na 24 tylko Chińczyk dał tak tanie łożyska, że 24
    >nawet on nie chciał gwarantować?

    Byc moze. A moze kwestia chlodzenia czy napiec - w polaczeniu z
    deklarowana moca ..

    >Tylko oba są 0-400 Hz.

    No to dziwne.

    >Wirniki trudno porównać. To na 24 ma widoczną jedną "pręgę" po
    >skocie. I na końcach zakończenie chyba aluminiowe.
    >Ten na 18 jest gładki, tylko na zakończeniach ma mosiężne
    >pierścienie.

    pierscienie z klatki ?

    >Inna konstrukcja wirnika determinuje inne obroty?

    Ogolnie nie, jesli asynchroniczny klatkowy.

    Wytrzymalosc wirnika moze byc istotna, no ale jesli ponad 18k nie
    wytrzymuje, a 400Hz dopuszczaja ... odwazni :-)

    A moze po prostu chinczyk nie bardzo wie co robi - klient chcial 18k
    rpm, to mu tak napisali, kolejny chcial 400Hz, to tez mu tak napisali
    :-)
    Lozyska jak najbardziej moga byc istotne.
    Musialbys popracowac dluzej na tych 24k, to moze bys sie dowiedzial
    czemu tylko 18 napisali :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-05-23 15:40:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-05-23 o 15:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Na 3 fazy z falownika ?
    Tak

    > 400Hz daje 24k rpm przy silniku 3 biegunowym. 6-biegunowy dalby tylko
    > 12k.
    No właśnie już się doczytałem, że na 1f i 2 biegunach to 12 kobr/min
> [...]
    > Lozyska jak najbardziej moga byc istotne.
    > Musialbys popracowac dluzej na tych 24k, to moze bys sie dowiedzial

    I jeszcze jedna drobna rzecz. :-)
    Oba są 2,2 kW, 220 V, 3f. Ale jeden ma 8 A, a drugi (18) 8,5 A.
    Ale to chyba z powodu, że ten na 8,5 A ma mniejsza średnicę wirnika.

    Czyli ten niby 18 będzie się kręcił na 24 przy 400 Hz.
    Bo chciałem od tego 18 kobr/min przełożyć łozyska do, tego co kręci się
    na 24 kobr/min, tylko łozyska się rozleciały. Ale wobec powyższego
    szkoda zachodu.

    Robert

  • 4. Data: 2016-05-23 15:54:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Bo chciałem od tego 18 kobr/min przełożyć łozyska do, tego co kręci
    >się na 24 kobr/min, tylko łozyska się rozleciały. Ale wobec

    Szczelina w obwodzie magnetycznym im mniejsza tym lepiej.
    A tu rozumiem, ze srednica wirnika mniejsza o milimetr czy wiecej ...

    J.

  • 5. Data: 2016-05-23 16:15:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-05-23 o 15:54, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Szczelina w obwodzie magnetycznym im mniejsza tym lepiej.
    > A tu rozumiem, ze srednica wirnika mniejsza o milimetr czy wiecej ...

    Wirniki różnią się średnicą o kilka procent. Nie mierzyłem stojana, ale
    zakładam, że szczeliny są podobne.

    Robert

  • 6. Data: 2016-05-23 16:54:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Wirniki różnią się średnicą o kilka procent. Nie mierzyłem stojana,
    >ale zakładam, że szczeliny są podobne.

    Szczeliny zapewne podobne, ale jak wstawisz wirnik np 55 mm do stojana
    z dziura 61mm, to juz nie beda podobne :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-05-23 18:47:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-05-23 o 16:54, J.F. pisze:
    > Szczeliny zapewne podobne, ale jak wstawisz wirnik np 55 mm do stojana
    > z dziura 61mm, to juz nie beda podobne :-)

    Nie, nie. Tak się nie da. Wirniki różnią się też innymi szczegółami.

    Robert