  • 11. Data: 2016-11-18 15:23:55
    Temat: Re: Elektrozawór i pompa
    Od: 4...@g...com

    To nie jest z zaworu jaki byl w wiatce. W Wiatce byl typowy zawor ze wspomaganiem.

  • 12. Data: 2016-11-18 16:35:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Zawor od pralki zawiera metal.

    Ale niekoniecznie w kontakcie z plynem.
    Choc jeden rozebralem i tam kontakt niestety byl.

    J.

  • 13. Data: 2016-11-18 16:39:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2016-11-18 o 00:40, 4...@g...com pisze:
    >Zaiste.
    >https://maszynypralnicze.pl/image/cache/catalog/pro
    ducts/membrana-do-elektrozaworu-armag/WIN_20150301_1
    61834-228x228.JPG
    >Wymienić na nylonową.

    Ten trzpien musi byc stalowy/metalowy, bo go elektromagnes przyciaga.

    Musialbys sie przyjrzec calej konstrukcji, czy ma kontakt z woda ...
    stal akurat nie powinna miec, bo bedzie rdzewiec.

    J.

  • 14. Data: 2016-11-18 17:06:05
    Od: 4...@g...com

    To sie w zyciu nie narozbierales zaworow.

  • 15. Data: 2016-11-18 17:47:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
    >To sie w zyciu nie narozbierales zaworow.

    Ano nie - tak to juz jest - jak dobrze zrobiony, to dziala, dziala i
    nie daje powodow do rozbiorki az cala pralka nie trafi na zlom.

    No ale wniosek uboczny - stalowy rdzen nie zardzewial od kontaktu z
    woda :-)

    J.

  • 16. Data: 2016-11-18 18:07:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-18 o 16:39, J.F. pisze:
    > Ten trzpien musi byc stalowy/metalowy, bo go elektromagnes przyciaga.
    No wiadomo. Pisałem o śrubie, która (jak czytam w myślach kogutka),
    mocuje membranę do rdzenia.

    Robert

  • 17. Data: 2016-11-18 20:25:51
    Od: 4...@g...com

    W myslach moich to gimbaza jestes. Nie masz zielonego pojecia a sie madrujesz.
    Wlasciwe i w zasadzie jedyne rozwiazanie juz jest. To pompa perystaltyczna a nie
    jakies jebniete pomysly z zaworem od wiatki. Podejrzewam ze sposob dzialania zaworu
    od wiatki i kazdej innej pralki domowej przerasta Twoje mozliwosci poznawcze.

  • 18. Data: 2016-11-22 22:41:06
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 17 Nov 2016 13:45:40 -0800 (PST) 4...@g...com napisał:

    >Zawor od pralki zawiera metal.

    Zależy jaki. Ja kupiłem kiedyś elektrozawór, w którym w kontakcie z
    wodą było tylko tworzywo i guma. Metal był na zewnątrz, lub zatopiony
    w plastiku (rdzeń). Zawór był rozbieralny. Cena ok. 20zł. Nie wiem od
    jakiej to pralki, bo był mi potrzebny do czego innego, wszedłem do
    sklepu z częściami AGD (wtedy jeszcze takie sklepy były) i kupiłem
    pierwszy lepszy. Miałem zamiar go przezwoić na 24V, ale cały temat w
    końcu upadł. Niestety zaworu nie mam pod ręką i nie zanosi się żebym
    miał (przepadł gdzieś w gratach wiele lat temu :-/ ).

  • 19. Data: 2016-11-23 02:06:27
    Od: 4...@g...com

    Kiedys mialem slonia w karafce. Ale sie zgubil. Nie ma takiego zaworu do pralki i
    nigdy nie bylo. Sprezynka tez w nim byla plastikowa czy z metalu powleczonego
    tworzywem.

  • 20. Data: 2016-11-23 08:16:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-23 o 02:06, 4...@g...com pisze:
    > Kiedys mialem slonia w karafce. Ale sie zgubil. Nie ma takiego zaworu do pralki i
    nigdy nie bylo. Sprezynka tez w nim byla plastikowa czy z metalu powleczonego
    tworzywem.

    No to napisz jak wygląda taki zawór. Każdy ma wódę po drugiej stronie
    membrany? Tak jak w zaworze spłuczki, gdzie jest wspomaganie.

    Robert