  • 411. Data: 2017-05-21 16:27:48
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
    news:ofqnrq$ig5$1@node1.news.atman.pl...

    > Energia uzyskiwana ze spalania węgla ma być czysta ?
    > Od kiedy ?

    Czysta jest chociaż tam, gdzie jej używasz.

    A biorąc pod uwagę że elektrownie są bardziej efektywne
    w spalaniu niż małe niewyregulowane silniczki spalinowe
    to nawet jak by elektrownia ropę i węgiel paliły to będzie
    globalnie czyściej niż jak tą ropę spalisz "na miejscu".

  • 412. Data: 2017-05-21 16:32:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message

    > czyli osoby ktore wybiora silniki spalinowe a nie tesle (i ktore wogole
    > stac na samochody za 400 tysiecy) sa glupie bo wybraly nie po twojej
    > mysli? taka troche megalomania, no nie?

    Nie zrozumieliśmy się.

    Ja tylko kontr-argumentuję tezę, że Polacy nie kupują drogich aut.
    Tesla Model S kosztuje podobną cenę co średnia i górna półka ze stajni
    BMW/Benz.
    Tesla Model 3 będzie kosztować 1/3 z tego. Ma to być od około $35000 w górę.

    > jak bys wzorem wegan i wegetarian dal sam 'dobry' przyklad to jeszcze
    > byloby o czym porozmawiac, inaczej to poprostu buractwo

    Cały czas czekam na to, aby się Model 3 pojawił w sprzedaży.
    Złożyłem nawet depozyt $1000 aby się umieścić w kolejce oczekujących.
    Coś jeszcze chcesz dodać?

  • 413. Data: 2017-05-21 16:45:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > No tak, ale w takim razie po co tracic czas na pisanie?
    > Masz newsy wpisane w dowód? ;-P

    Znalazłem te auta elektryczne na alibaba.com...
    Fakt, są, ale co z tego, skoro ani na rynku europejskim
    ani amerykańskim nie dostaną one homologacji
    a więc nie możesz ich legalnie wziąć na jazdę po ulicy?

  • 414. Data: 2017-05-21 16:46:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > Piekne...

    Ewidentnie jest zwolennikiem finanosowania z naszych podatków
    pensji ludziom, których praca nie jest nikomu potrzebna.

  • 415. Data: 2017-05-21 16:47:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Zwróc uwage co napisał Zenek - nie ze tak jest (bo to jest smutna
    > konstatacja faktu), tylko ze taki przemysł jest POTRZEBNY!
    > Ja uwazam, ze nie jest potrzebny, a skanseny jakie sa obecne nalezy czym
    > predzej modernizowac i sprawiac zeby były zyskowne.
    > Nie moze byc tak, ze przedsiebiorstwo jest nierentowne a pomimo tego
    > pracownicy i zarzady zyja jak paczki w masle zarabiajac grubo powyzej
    > srednich. Skoro prowadza kiepskie przedsiebiorstwo to powinni przynajmniej
    > kiepsko zarabiac.
    > Inaczej to ja tez chce zeby mi dopłacac tyle ile sie doplaca sredniemu
> [...]

    Dokładnie.

  • 416. Data: 2017-05-21 16:50:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > ze sprawnoscia kilkudziesieciu procent szalu nie ma
    >
    > i trzeba za ciezka kase te szczytowo pompowe czy inne wynalazki zbudowac

    No cóż - jeśli ktoś myśli długoterminowo i robi kosztowne
    inwestycje aby potem następne 30-40 lat zbierać kokosy
    to wygrywa...

    90/deeply-negative-prices-return-to-rock-german-powe
    r-market/

    > wyjatki przez pare godzin w roku, raczej niezbyt regula jest zeby doplacac
    > do swoich produktow...

    No ale właśnie suma sumarum tych wyjątków będzie więcej
    jak będzie przyrastało źródeł energii wiatrowej, wodnej czy słonecznej.

  • 417. Data: 2017-05-21 19:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Ewidentnie jest zwolennikiem finanosowania z naszych podatków
    > pensji ludziom, których praca nie jest nikomu potrzebna.

    Ja tez jestem zwolennikiem ale tylko pod uwage ze ci ludzie beda dobrze
    zarabiac i ze (*najwazniejsze*) ja bede wsród nich!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 418. Data: 2017-05-21 19:56:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uwazasz ze praca gornikow nie jest w Polsce potrzebna? A ja uwazam ze jest. Zprad
    robiony z polskiego wegla kosztuje na wyjsciu z elektrowni ok 11 groszy. Prad jak
    wiadmomo w XXI wieku jest raczej potrzebny. Nie ma znaczenia ze gdzies w swiecie
    mozna kupic wegiel 20% taniej. Gdyby kupic taniej to w duzej skali zysku by nie bylo
    bo wiecej niz zaoszczedzone trzeba by wydac na zasilki rozne dla bezrobotnych jacy by
    sie pojawili po zamknieciu kopaln. To nie jest tak ze jak zamknac kopalnie to prace
    straca tylko zatrudnieni w tej kopalni. Gdzies pisali ze jedno miejsce pracy w
    kopalni generuje ponad dwa miejsca pracy poza kopalnia. Te miejsca pracy poza
    kopalniami sa rentowne. To lepiej dolozyc do gornikow zeby uratowac trzy razy tyle
    miejsc pracy. Ekonomia z niektorych bredzen Janusza Mikke jest oderwana od
    rzeczywistosci jak on sam. Mamy duzo wegla i bedziemy go wydobywac i spalac zeby miec
    prad i cieplo bez wzgledu na koszty z tym zwiazane. Bo to sie oplaca calemu
    spoleczenstwu.

  • 419. Data: 2017-05-21 21:20:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-21 o 16:27, Pszemol pisze:

    > Czysta jest chociaż tam, gdzie jej używasz.

    Jej czystość definiuje sposób uzyskania a nie sposób użycia.

> [...]
    > to nawet jak by elektrownia ropę i węgiel paliły to będzie
    > globalnie czyściej niż jak tą ropę spalisz "na miejscu".

    Nie są tak efektowne jak piszesz i są nieekologiczne
    co zgrabnie pomijasz. A skoro musi być nieekologicznie
    to nich będzie taniej. Więc samochody elektryczne tylko jako
    ciekawostka w firmach. Bo nawet ich głośni fanatycy jak ty
    kupując wybierają spalinowe. Prawda ?

    Pozdrawiam

  • 420. Data: 2017-05-21 21:23:50
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 20 May 2017 06:10:32 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Nie słychać, nie widać - normalnie nie wiesz kurna co się stało :-)

    Nie widać. Ja nie mam oczu dookoła głowy.

    >Gdyby nie żwirek to pomyślałbyś że duch jakiś :-))))

    Podejrzewam, że na asfalcie go praktycznie nie słychać. Zwłaszcza na
    tle tego, co wydala z siebie miasto.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06