  • 11. Data: 2010-02-17 20:25:27
    Temat: Re: Elektryka haka holowniczego
    Od: mis <m...@u...pl>

    > O ile auto nie jest na gwarancji bo jezeli jest to niestety mozna ja stracic
    > po takich samorobkach.

    Wspomniana "utrata gwarancji" to taki ulubiony "straszak" serwisów
    którym przeganiają forsę z portfeli klientów na własne konto :)

    Ja tylko przedstawiam proste, tanie i skuteczne rozwiązanie techniczne,
    które równie dobrze mogłoby być stosowane fabrycznie, ale nie jest bo...
    patrz punkt pierwszy :)

    miś

  • 12. Data: 2010-02-17 21:45:49
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    mis wrote:

> [...]
    >
    > Ja tylko przedstawiam proste, tanie i skuteczne rozwiązanie
    > techniczne, które równie dobrze mogłoby być stosowane fabrycznie, ale
    Straszak nie straszak po grzebaniu w instalacji i utracie z tego powodu
    gwarancji na instalacje elektryczna w pojezdzie zaden sad nie przyzna racji
    majsterkowiczowi .
    Lepiej autorowi o tym powiedziec zanim obudzi sie z reka w nocniku..

  • 13. Data: 2010-02-18 09:55:55
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    bratPit[pr] pisze:

    > pytanie czy ten samochód ma CAN?

    Na 95% tak.

    > jeżeli tak - i pewnie tak jest - trzeba zastosować moduł haka pod
    > magistralę,

    A jaka może być reakcja na przeciążenie w postaci dodatkowych żarówek ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2010-02-18 10:42:53
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Na 95% tak.

    > A jaka może być reakcja na przeciążenie w postaci dodatkowych żarówek ?

    tego Ci nie powiem bo nie znam Skodzianki,
    jeżeli jest to jednak auto na gwarancji to nie kombinuj, te oszołomy w
    Skodzie kasują ludziom gwarancję na elektrykę bo sami sobie/lub w punkcie
    car audio (nie ASO) radio zamontowali, wiem że to się w głowie nie mieści
    [mi też choć sam pracowałem w ASO ale nie Skody] ale tak właśnie u nich
    jest,
    brat

  • 15. Data: 2010-02-18 11:31:41
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jaka może być reakcja na przeciążenie w postaci dodatkowych żarówek ?

    Traktuje jak zwarcie. Trzeba separować przekaźnikami. Szumnie marketingowo
    nazywa się to "Interfejs CAN do haka holowniczego".

  • 16. Data: 2010-02-18 11:50:59
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    bratPit[pr] pisze:

> [...]
    > punkcie car audio (nie ASO) radio zamontowali, wiem że to się w głowie
    > nie mieści [mi też choć sam pracowałem w ASO ale nie Skody] ale tak

    Auto wkrótce i tak straci gwarancję w sposób naturalny.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2010-02-18 11:52:52
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Traktuje jak zwarcie. Trzeba separować przekaźnikami.

    Myślałem raczej o kluczach tranzystorowych, ale w sumie przekaźnik
    trudniej ubić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2010-02-18 11:57:20
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    William Bonawentura pisze:

> [...]

    trudniej ubić.

    > Szumnie
    > marketingowo nazywa się to "Interfejs CAN do haka holowniczego".

    Tak, występuje pod taką nazwą. Pytanie czy za sto paredziesiąt złotych (
    bo tyle na ogół toto kosztuje ) jest sens robić to samemu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2010-02-18 12:15:14
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Traktuje jak zwarcie. Trzeba separować przekaźnikami. Szumnie
    > marketingowo nazywa się to "Interfejs CAN do haka holowniczego".

    Traktuje, nie traktuje...
    Jak pisałem, mam instalacje przyczepy podpiętą bezpośrednio pod żarówki,
    bez żadnych przekaźników itp. i działa to poprawnie.
    Jak ja bym wykonywał taką instalacje też bym się wahał, lecz auto już z
    hakiem kupiłem, więc nie ja ryzykowałem.
    Czy dołożenie jeszcze jednej żarówki będzie zwarciem? Coś nie bardzo.
    Kwestia odpowiednich widełek w programie komputera co analizuje
    obciążenie obwodu, a te nie problem ustawić tak żeby dodanie jednej
    żarówki nie skutkowały zgłoszeniem błędu. Pytanie czy jest to
    praktykowane przez producenta samochodu. Przez Renault jest.

  • 20. Data: 2010-02-18 12:18:22
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Myślałem raczej o kluczach tranzystorowych, ale w sumie przekaźnik
    > trudniej ubić.

    poza kwestią którą wspomniałeś, tranzystor nie jest o tyle dobrym pomysłem,
    że często na żarówkach moduły nadwozia utrzymują pewien potencjał, który co
    prawda nie powoduje świecenia żarówki, ale pozwala na kontrolę jej stanu i
    obwodu (spalona/przerwa, sprawna, zwarcie/przeciążenie), to oczywiście łatwo
    sprawdzić miernikiem (a fizycznie przekonują się o tym ludzie próbujący
    zastąpić żarówki 'tradycyjne' LED-owymi - częsty efekt żarzenia,
    niewłaściwego działania), skutkiem byłoby skomplikowanie stopnia
    zaawansowania układu interfejsu który chciałbyś zbudować,
    brat