  • 1. Data: 2017-10-09 20:50:23
    Temat: Elektryki to przyszłość
    Od: j...@i...pl

    Ale nie w Berlinie

    https://www.autonaminuty.org/single-post/2017/10/09/
    Multicity-m%C3%B3wi-Auf-Wiedersehen

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 2. Data: 2017-10-09 21:24:40
    Od: p...@g...com

    Trzeba się uczyć na cudzych błędach ;-) liczba ładowarek musi przewyższać liczbę aut,
    w niektórych lokalizacjach znacząco np 3:1 to wszystko trzeba przeliczyć i
    zasymulować a gamonie w Berlinie zabrali się do tego jak do budowy lotniska no i
    wtopa ;-)

  • 3. Data: 2017-10-09 21:52:36
    Temat: Re: Elektryki to przyszłość
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 9 Oct 2017 12:24:40 -0700 (PDT), p...@g...com
    wrote:

> [...]
    zasymulować a gamonie w Berlinie zabrali się do tego jak do budowy lotniska no i

    Spoko, we Wrocku (chyba) ma ruszyć niebawem car sharing na elektrykach
    (Nissan). Ciekaw jestem jak długo pociągną :))

  • 4. Data: 2017-10-09 22:03:12
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 09 Oct 2017 21:52:36 +0200, j...@i...pl wrote:

    >Spoko, we Wrocku (chyba) ma ruszyć niebawem car sharing na elektrykach
    >(Nissan). Ciekaw jestem jak długo pociągną :))

    https://www.autonaminuty.org/single-post/2017/10/04/
    Vozilla-kontra-Wroc%C5%82aw

  • 5. Data: 2017-10-10 07:59:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.10.2017 o 20:50, j...@i...pl pisze:
    > Ale nie w Berlinie
    >
    > https://www.autonaminuty.org/single-post/2017/10/09/
    Multicity-m%C3%B3wi-Auf-Wiedersehen

    w Polsce przyszłością mogłyby się stać auta które jeżdżą tylko na gaz.

    ToMasz

  • 6. Data: 2017-10-10 11:14:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik jerzu.xyz napisał w wiadomości grup
    com...
    wrote:

    >Spoko, we Wrocku (chyba) ma ruszyć niebawem car sharing na
    >elektrykach
    >(Nissan). Ciekaw jestem jak długo pociągną :))

    IMO dlugo - jesli unia/miasto sypnelo groszem, to moze to byc
    dzialalnosc niskokosztowa.

    Po 3 latach wypadaloby flote wymienic ... moze zarobia, moze
    przeciagna pare kolejnych lat, a moze sprzedadza i wystapia o nastepna
    dotacje :-)

    W dodatku jak miasto zobowiaze swoich urzednikow do korzystania w
    celach sluzbowych, to interes moze byc swietny :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-10-10 11:28:51
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-10-09 o 22:03, j...@i...pl pisze:

    > https://www.autonaminuty.org/single-post/2017/10/04/
    Vozilla-kontra-Wroc%C5%82aw

    To ich może "zabić":
    https://www.facebook.com/notes/autopolska/renault-cl
    io-wje%C5%BCd%C5%BCa-z-traficarem-do-wroc%C5%82awia-
    i-poznania/1482175482080936/

    http://tinyurl.com/y9xknjzm

    Spalinowe, ale co to za różnica dla klienta?

    T.

  • 8. Data: 2017-10-12 09:42:19
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 09.10.2017 o 20:50, j...@i...pl pisze:
    > Ale nie w Berlinie
    >
    > https://www.autonaminuty.org/single-post/2017/10/09/
    Multicity-m%C3%B3wi-Auf-Wiedersehen

    "[...] menedżer Björn Hornemann powiedział, że Berlin robi zbyt mało dla
    rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych."

    No tak - firma Multicity (PSA) dobra, tylko ten Berlin zły.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 9. Data: 2017-10-12 10:09:33
    Od: p...@g...com

    --ponieważ miasto we współpracy z prywatnym inwestorem nie było w stanie wywiązać się
    z zobowiązania postawienia 1000 ładowarek

    matematyka jest nieublagana a podejscie "jakos to bedzie" konczy sie spektakularna
    porazka :-) mamy do czynienia z imbecylami niewazne ze niemieckimi wiec po prostu
    wyciagnijmy z tego lekcje

    http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-exklusiv-st
    rom-teurer-als-benzin-11360715.html

    e-Golf 100km zasiegu, koszt ladowania 19,80 Euro czas (ha ha ha) 4h bo standartowa
    ladowarka/wtyczka, wersja turbo to 24 minuty koszt 11,55 Euro czyli nadal drozej niz
    benzyna, dlaczego tak drogo ? w domu e-optymisci placa tylko 4,35 za 100km ale Berlin
    dolicza sobie koszta infrastruktury (30 tys. za slupek)oraz parkowania i cena rosnie
    :-)

  • 10. Data: 2017-10-12 17:17:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.10.2017 o 10:09, p...@g...com pisze:

> [...]
    dolicza sobie koszta infrastruktury (30 tys. za slupek)oraz parkowania i cena rosnie

    Tak się zastanawiam, jaki jest optymistyczny scenariusz dla ministra
    finansów. I nie napawa on optymizmem - znaczy napawa, le tylko ministra.

    Mianowicie:

    Elektryki jakoś tam na rynku sobie radzą i osiągają powiedzmy 25% rynku.
    I to już na tyle, zeby minister finansów powiedział dość tego, trzeba
    przyjebać akcyzę, a że pokątnie ładują po domach, to przyjebiemy opłatę
    multimed^H^H^H elektromobilną za możliwość ładowania elektryka w
    wysokości powiedzmy 60 PLN miesięcznie - od licznika, a potem się
    uprości od obywatela. A że elektyków będzie tylko 25% to dalej będziemy
    też doić w paliwach. Minister sprite, obywatele (i na dłuższą metę
    państwo) pragnienie:(

    Shrek