  • 1. Data: 2018-05-10 12:52:09
    Temat: Elektryki trują bardziej niż spalinowe
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    http://innpoland.pl/135673,nie-do-wiary-samochody-el
    ektryczne-szkodza-bardziej-niz-spalinowe

    Szwedzki Instytut Środowiska obliczył, że przy produkcji baterii zasilającej
    pojazd elektryczny atmosfera zostaje zanieczyszczona przez prawie 20 ton
    dwutlenku węgla. Przez osiem lat właśnie tyle wytwarza auto spalinowe.

    No niby tak, ale spaliny spaliniaka to nie tylko CO2.

  • 2. Data: 2018-05-10 13:30:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Akurat ze CO2 to dobrze. Bogaci w ten sposob dokladaja sie do biednych. Juz 8
    miliardow ludzi musi wykarmic Ziemia i bez dodatkowego CO2 jest to niemozliwe. 20 ton
    CO2 to kilkadziesiat ton zarcia.

  • 3. Data: 2018-05-10 15:30:56
    Temat: Re: Elektryki trują bardziej niż spalinowe
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 May 2018 12:52:09 +0200, r...@k...pl

    > http://innpoland.pl/135673,nie-do-wiary-samochody-el
    ektryczne-szkodza-bardziej-niz-spalinowe
    > No niby tak, ale spaliny spaliniaka to nie tylko CO2.

    SIŚ (IVL) nic takiego nie napisał (że elektryczne szkodzą bardziej niż
    spalinowe) i prostuje te medialne, a powielane w kółko przez kolejnych,
    brednie, w tym oświadczeniu:

    https://www.ivl.se/english/startpage/top-menu/pressr
    oom/news/nyheter---arkiv/2017-07-03-ivl-comments-to-
    reactions-in-media-on-battery-study.html

    Czyli IVL obliczył ile powstaje _CO2_ przy produkcji baterii per kWh i
    zaznaczył aby to uwzględniać w porównaniach (bo producenci elektryków też
    głupkowato się chwalą, że elektryki są zeroemisyjne -- co jest oczywistą
    bzdurą), ale z pewnością nie napisał głupoty, że to taka sama emisja co
    samochód spalinowy generuje przez 8 lat. No bo to po pierwsze nie od wieku
    samochodu zależy, a od ilości przejechanych km. Po drugie przy produkcji
    silnika, skrzyni biegów, czy produkcji/utylizacji olejów na potrzeby
    działania silników spalinowych (a czego elektryk akurat nie wymaga) też
    jest emisja, i to niemała. Pismaki tego z pewnością nie uwzględnili, bo jak
    taki ignorant nie potrafi nawet ze zrozumieniem przeczytać źródła (o ile w
    ogóle próbował a nie smarował tekst pod zamówienie) to dla takiego pewnie
    produkcja samochodu spalinowego jest tak oczywista, jakby podzespoły do
    niego z nieba spadały.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2018-05-10 16:35:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Akurat ze CO2 to dobrze.
    >Bogaci w ten sposob dokladaja sie do biednych. Juz 8 miliardow ludzi
    >musi wykarmic Ziemia i bez dodatkowego CO2 jest to niemozliwe.
    >20 ton CO2 to kilkadziesiat ton zarcia.

    To jest akurat obieg zamkniety.
    Zjesz, przetrawisz, wydmuchasz.

    CO2 potrzebny tylko na to, co w sklepie, hurtowniach czy spichrzach
    lezy i czeka na klienta.

    No i ... a gdzie to uprawiasz ?
    Jak dawniej na tym polu byl las, czy trawa, to znow sie troche CO2
    uwolnilo ...

    J.

  • 5. Data: 2018-05-10 18:11:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Informuje i objasniam ze jak by akumulatora nie zrobili to by w atmosferze nie
    pojawilo sie dodatkowe 20 ton CO2. Ogarniasz?

  • 6. Data: 2018-05-10 22:00:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 May 2018 09:11:53 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Informuje i objasniam ze jak by akumulatora nie zrobili to by w atmosferze nie
    pojawilo sie dodatkowe 20 ton CO2. Ogarniasz?

    A ja objasniam, ze z glodu bysmy z tego powodu nie zmarli.

    J.

  • 7. Data: 2018-05-11 01:02:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli dzisiaj zjadles jeden posilek i spales w lozku to masz lepiej niz 1/3 ludzi na
    Ziemi.

  • 8. Data: 2018-05-13 19:10:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jesli dzisiaj zjadles jeden posilek i spales w lozku to masz lepiej niz 1/3 ludzi
    na Ziemi.

    Ale Ty nie patrz ilu już za Tobą, tylko ilu jeszcze zostało przed.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2018-05-14 08:59:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 May 2018 12:52:09 +0200, r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > pojazd elektryczny atmosfera zostaje zanieczyszczona przez prawie 20 ton
    > dwutlenku węgla. Przez osiem lat właśnie tyle wytwarza auto spalinowe.

    Ciekawe jak oni to wyliczyli ... i czy analogicznie policzyli benzyne.

    Stal na te szyby wiertnicze, tankowce rafinerie, sama rafineria tez
    troche spala na cele grzewcz ..

    > No niby tak, ale spaliny spaliniaka to nie tylko CO2.

    Produkcja baterii to na pewno tez nie tylko samo CO2 ...

    J.