  • 1. Data: 2018-05-10 13:46:47
    Temat: OC na kursie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Kursant mandat moze dostac
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/wypadek-
    podczas-nauki-jazdy-mandat-dostała-kursantka/ar-AAx3
    AHb

    Ale tak sie zastanawiam ... w razie wiekszego wypadku regresu nie
    bedzie ?

    J.

  • 2. Data: 2018-05-10 18:28:51
    Temat: Re: OC na kursie
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 10.05.2018 o 13:46, J.F. pisze:

    > Kursant mandat moze dostac
    > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/wypadek-
    podczas-nauki-jazdy-mandat-dostała-kursantka/ar-AAx3
    AHb

    Nie widzę w tym nic dziwnego, że kursant może dostać mandat, mimo nie
    posiadania PJ. Brak posiadania prawa jazdy nie zw0lania wszak z
    odpowiedzialności - przecież gdyby tak było, to nikt by PJ nie robił, a
    w razie czego tłumaczył "że ja przecież nie potrafię jeździć". Inna
    sprawa, że instruktor też jakąś odpowiedzialność chyba za czyny kursanta
    ponosi.

    > Ale tak sie zastanawiam ... w razie wiekszego wypadku regresu nie bedzie ?

    Regresu? Przecież OC (bo chyba o to ci chodzi) jest ubezpieczeniem
    posiadacza pojazdu, więc (w skrócie) instruktora. A kierujący
    uprawnienia do kierowania chyba ma, jeśli jest w trakcie kursu i jedzie
    'elką' z trzeźwym instruktorem?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 3. Data: 2018-05-10 18:34:36
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.05.2018 o 18:28, LEPEK pisze:
    > Nie widzę w tym nic dziwnego, że kursant może dostać mandat, mimo nie
    > posiadania PJ. Brak posiadania prawa jazdy nie zw0lania wszak z
    > odpowiedzialności
    No nie wiem. Między przepisami a logiką nie ma znaku równości.
    Weź na przykład sytuację, gdzie holujesz gościa na lince i to on potrąci
    "staruszkę na pasach". Zgadnij, kto będzie odpowiadał?
    Jacek

  • 4. Data: 2018-05-10 18:44:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >odpowiedzialności - przecież gdyby tak było, to nikt by PJ nie robił,
    >a w razie czego tłumaczył "że ja przecież nie potrafię jeździć".

    Samemu bez PJ jezdzic nie wolno.

    > Inna sprawa, że instruktor też jakąś odpowiedzialność chyba za
    > czyny kursanta ponosi.

    No wlasnie.
    Na egzamin to powiedzmy powinien przyjsc kursant przeszkolony, z
    zaswiadczeniem ze zagrozenia na drodze nie stanowi, ale pierwsze
    godziny nauki ?

> [...]
    >posiadacza pojazdu, więc (w skrócie) instruktora. A kierujący
    >uprawnienia do kierowania chyba ma, jeśli jest w trakcie kursu i

    No wlasnie - PJ na pewno nie ma.
    Ale ustawowe upowaznienie do kierowania ma, tylko czy obie ustawy tak
    samo to sformulowaly :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-05-10 22:56:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 10 May 2018 18:34:36 +0200, Jacek napisał(a):

    > No nie wiem. Między przepisami a logiką nie ma znaku równości.
    > Weź na przykład sytuację, gdzie holujesz gościa na lince i to on potrąci
    > "staruszkę na pasach". Zgadnij, kto będzie odpowiadał?

    Odpowiadał będzie ten kto zostanie uznany winnym spowodowania wypadku -
    może być to równie dobrze kierujący pojazdem holowanym.

    Natomiast szkoda objęta jest ubezpieczeniem pojazdu holującego i z polisy
    tego pojazdu będzie wypłacane ewentualne odszkodowanie.

  • 6. Data: 2018-05-11 05:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik LEPEK g...@w...pl ...

> [...]
    > robił, a w razie czego tłumaczył "że ja przecież nie potrafię
    > jeździć". Inna sprawa, że instruktor też jakąś odpowiedzialność

    Chyba nie taka małą...
    IMO nalezałoby ocenić sytuację indywidualnie - jeżeli kursant zrobił to
    celowo to oczywiście jego wina.
    Ale jeżeli z powodu braku umiejetnosci to gdzie tu jego wina?
    Przeciez własnie dlatego jezdzi z instruktorem bo tych umiejetnosci nie
    posiada...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 7. Data: 2018-05-11 11:34:17
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Za komuny" kursant nie odpowiadał i już.

    Nawet Jerzy "Kibic" Urban w ramach swoich (zmyślanych, ale jednak w
    pewnym stopniu na motywach faktów) opowiastek pisał o "zbrodni prawie
    doskonałej" przez przejechanie autem w czasie kursu...

    MJ