  • 1. Data: 2019-02-07 15:37:11
    Temat: Elektryki zimą
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne
    -zima-tesla-3/

    W artykule jest nie tylko o Tesli.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-02-07 16:26:41
    Temat: Re: Elektryki zimą
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze:
    > https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne
    -zima-tesla-3/

    > W artykule jest nie tylko o Tesli.
    >

    > Pozdrawiam

    Boskie: W zamian za frustrujący brak zasięgu otrzymujemy różne gadżety.
    W Tesli, w trzaskający mróz, możemy na centralnym ekranie włączyć sobie
    kominek stwarzając sobie wrażenie ciepła. W innych elektrykach pozostaje
    nam narysować sobie farelkę.

    :-)

    T.

  • 3. Data: 2019-02-07 17:35:12
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-07 o 16:26, T. pisze:
> [...]
    > W Tesli, w trzaskający mróz, możemy na centralnym ekranie włączyć sobie
    > kominek stwarzając sobie wrażenie ciepła. W innych elektrykach pozostaje

    Nie czytałem ale zawsze przychodzi mi na tę okoliczność propaganda
    jęczeniowa jakie to w zimie są problemy z silnikami na sprężone
    powietrze ;-)

    "
    Sprężanie powietrza to proces o sprawności 70%, ładowanie akumulatora -
    90%. Rozładowanie akumulatora - 90% - opróżnianie zbiornika ze sprężonym
    powietrzem ma już niską sprawność (politropa, ewentualnie izoterma) co
    wymaga albo ogrzewania zbiornika albo liczymy się ze znacznymi stratami
    (R - uniwersalna stała gazowa i równanie Clapeyrona pozwala to w
    przybliżeniu obliczyć), dodatkowo silnik elektryczny może mieć dużą
    sprawność, za to na sprężone powietrze zawsze będzie miał niską - ze
    względu na prawa rządzące gazami i termodynamikę przemian gazowych.
    Napęd na sprężone powietrze ma zastosowanie jedynie tam, gdzie
    niedopuszczalne jest emitowanie spalin, ciepła czy iskier. W każdym
    innym przypadku jest bezzasadne marnowanie energii i zatruwanie
    środowiska. (dużo energii, którą można było spożytkować rozprasza się w
    postaci ciepła, a ta energia wzięła się w dużej mierze z węgla).

    udostępnij

    ultra 5 lat 11 mies. temu +11
    ładowanie akumulatora - 90%. Rozładowanie akumulatora - 90%

    @Analityk: To by było dopiero -
    Ale to co piszesz to sprawność elektryczna a nie energetyczna
    akumulatora - czyli że odzyskujesz niemal cały ładunek elektryczny
    zgromadzony podczas ładowania.
    _Energii odzyskujesz trochę więcej niż połowę_.

    "

  • 4. Data: 2019-02-08 12:23:24
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    wrażenie ciepła. W innych elektrykach pozostaje nam narysować sobie farelkę.

    Ciekawe czy będą elektryki z "webasto".

  • 5. Data: 2019-02-09 12:51:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** robot pisze tak:

    > Ciekawe czy będą elektryki z "webasto".

    To niezły pomysł bo mamy zalety elektryka ogromny moment, cicha praca,
    brak oleju silnikowego, brak zużycia tłok, cylinder, wał, panewki
    a nic tak nie grzeje jak ogień. Webasto rozmrażałoby szyby, kabinę,
    grzało d. i baterie.

    Minus, że nadal potrzebny byłby czynnik do rozprowadzania ciepła czyli
    możliwe wycieki. Klima w lecie nie musi być. Nienawidze klimy.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 6. Data: 2019-02-09 15:17:06
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 09.02.2019 o 12:51, PiteR pisze:

> [...]
    >
    > Minus, że nadal potrzebny byłby czynnik do rozprowadzania ciepła czyli
    > możliwe wycieki. Klima w lecie nie musi być. Nienawidze klimy.

    z webasto wystarczy powietrze jako czynnik rozprowadzający ciepło

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 7. Data: 2019-02-09 15:22:15
    Od: l...@g...com

    Podłogówkę elektryczną dać.

  • 8. Data: 2019-02-09 18:42:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Baterii w zime nie trzeba grzac. Normalne dla baterii stany to albo sie rozladowuje
    albo laduje. W kazdym przypadku wydziela sie cieplo ktore ja grzeje.

  • 9. Data: 2019-02-09 19:05:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:

    > Baterii w zime nie trzeba grzac. Normalne dla baterii stany to
    > albo sie rozladowuje albo laduje. W kazdym przypadku wydziela sie
    > cieplo ktore ja grzeje.

    https://insideevs.com/tesla-battery-pre-heating-impr
    ove-efficiency-cold-climates/

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 10. Data: 2019-02-09 19:08:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** losspistolss pisze tak:

    > Podłogówkę elektryczną dać.

    Jest zamontowana ale żre prąd a webasto jest na paliwo.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel