  • 1. Data: 2023-06-15 19:57:28
    Temat: Embedded PC - SMBus problem -I2C
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    Witam,

    Mam emebedded PC z normalnym x86_64 + normalne ubuntu 22.04 z kernelem
    5.15.0.

    Dodatkowo mam tam dwa scalaki na SMBus. TCA6804 i LTC2945.
    Do obu jak się okazało Ubuntu ma wkompilowane drivery.
    PCA953x, obsługujący również ten mój TCA i ltc2945 do tego drugiego.

    Drivery nie ładują się na początku bo prawdopodobnie nie ma gdzieś
    właściwych definicji.

    Moduły same w sobie mogę załadować, ale to nie jest pnp.
    Normalnie szukałbym DTS gdzieś w tym ubuntu, ale nie ma. Z acpi nie
    bardzo mam doświadczenie.

    Z dts wiem jak to zrobić. Załadować definicje przy pomocy dtoverlay ,
    potem moduł i używać.

    Trochę utknąłem.
    Co do jakiejś formy definicji ich obecności - jestem pewien ,że musi
    być. W każdym razie driver do ltc2945 zdaje się pobierać parametry w
    poniższy sposób:

    if (device_property_read_u32(dev, "shunt-resistor-micro-ohms",
    &data->shunt_resistor))

    Ma ktoś jakiś pomysł ?

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 2. Data: 2023-06-15 20:12:52
    Temat: Re: Embedded PC - SMBus problem -I2C
    Od: Kaczin0 <j...@i...pl>

    W dniu 15.06.2023 o 19:57, Adam Górski pisze:
    \

    > Ma ktoś jakiś pomysł ?

    No, ja mam. Kombinuję jakby tu zrobić taki turecki chlebek, który dają
    do kebaba w Berilner Doner Kebap. Przyznam, że jest świetny. Chrupiący
    na zewnątrz i mięciutki w środku.
    Planuję spróbować jak z ciastem drożdżowym, tyle, że dam dużo mniej
    cukru i tłuszczu. Konkretnie ile... tego jeszcze nie wiem, ale taki mam
    pomysł.

    --
    Kaczin

  • 3. Data: 2023-06-15 20:31:42
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    W dniu 15.06.2023 o 20:12, Kaczin0 pisze:
> [...]
    > Planuję spróbować jak z ciastem drożdżowym, tyle, że dam dużo mniej
    > cukru i tłuszczu. Konkretnie ile... tego jeszcze nie wiem, ale taki mam

    No dziękuję.

    pozdrawiam

    Adam Górski

  • 4. Data: 2023-06-15 20:37:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/06/2023 19:57, Adam Górski wrote:
    > Drivery nie ładują się na początku bo prawdopodobnie nie ma gdzieś
    > właściwych definicji.

    Masz je w postaci modułów? No to:

    https://manpages.ubuntu.com/manpages/lunar/en/man5/m
    odules.5.html

  • 5. Data: 2023-06-15 20:51:07
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    W dniu 15.06.2023 o 20:37, heby pisze:

    > Masz je w postaci modułów? No to:
    >
    > https://manpages.ubuntu.com/manpages/lunar/en/man5/m
    odules.5.html

    No tak łatwo to nie ma.
    Moduly to ja sobie mogę ładować.

    SMBus nie jest niestety PNP i trzeba gdzieś podać co na niej jest ( i na
    której ).

    O ile adresy to sobie system przeskanuje , ale co to za układy to już
    się nie dowie , bo rzadko który mam chip ID.

    Zatem trzeba jakoś podać. Tylko jak.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 6. Data: 2023-06-15 21:26:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/06/2023 20:51, Adam Górski wrote:
    odules.5.html
    > No tak łatwo to nie ma.
    > Moduly to ja sobie mogę ładować.
    > SMBus nie jest niestety PNP i trzeba gdzieś podać co na niej jest ( i na
    > której ).

    Właśnie tam się podaje:

    https://askubuntu.com/questions/51226/how-to-add-ker
    nel-module-parameters

  • 7. Data: 2023-06-15 21:44:14
    Od: Zbych <z...@n...org>

    Adam Górski wrote on 15.06.2023 20:51:

    > Zatem trzeba jakoś podać. Tylko jak.

    W jakimś skrypcie odpalanym jednorazowo przez systemd na starcie kompa
    załaduj driver i wykonaj konfigurację:

    modprobe ltc2945
    echo ltc2945 0x10 > /sys/bus/i2c/devices/i2c-1/new_device

    Może da się to zrobić bardziej elegancko przez wywołanie drivera w
    /etc/modules oraz przekazanie do niego parametrów w
    /etc/modprobe.d/ltc2945.conf (options ltc2945 .....), ale google na ten
    temat milczy.

  • 8. Data: 2023-06-16 13:13:04
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    W dniu 15.06.2023 o 21:44, Zbych pisze:

> [...]
    > /etc/modules oraz przekazanie do niego parametrów w
    > /etc/modprobe.d/ltc2945.conf (options ltc2945 .....), ale google na ten

    Sprawdzę i dam znać.

    Dzięki.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 9. Data: 2023-06-18 23:57:25
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    W dniu 15.06.2023 o 21:26, heby pisze:

    > Właśnie tam się podaje:
    >
    > https://askubuntu.com/questions/51226/how-to-add-ker
    nel-module-parameters

    Dzięki. O to chodziło.

    Adam

  • 10. Data: 2023-06-19 00:15:06
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    W dniu 16.06.2023 o 13:13, Adam Górski pisze:

    > Sprawdzę i dam znać.
    >
    > Dzięki.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Adam Górski

    Już się wyjaśniło.

    Wystarczyło : echo ltc2945 0x10 > /sys/bus/i2c/devices/i2c-1/new_device

    Ale zapomnialem , że sudo to nie su. I powyższe jest ok z poziomu roota.

    Z poziomu usera trzeba nieco inaczej :

    echo "ltc2945 0x10" | sudo tee /sys/bus/i2c/devices/i2c-1/new_device

    Cały problem był spowodowany tym , że gdzieś wyczytałem , że Ubuntu ma
    zablokowanego roota.

    No i faktycznie su mi nie dawało roota.

    Zapomniałem , że można jeszcze sudo su bo wtedy setui jest ustawiony i
    można nadać sobie prawa roota.

    Nie jestem tutaj specjalistą , ale tak chyba mniej więcej jest.

    Tak czy siak pojawiły mi się oba urządzenia. ltc245 i tca6408.
    I mogę z nimi gadać.

    Dzięki bardzo za pomoc.

    pozdrawiam

    Adam Górski