eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Kupili pompę ciepła, która zrujnowała im życie: "Krzysztof już nie wróci do pełnej sprawności" https://vod.pl/programy-online,2/uwaga-odcinki,40778/odcinek-7144,S41E7144,7293137

  • 1. Data: 2023-06-14 18:56:14
    Temat: Kupili pompę ciepła, która zrujnowała im życie: "Krzysztof już nie wróci do pełnej sprawności" https://vod.pl/programy-online,2/uwaga-odcinki,40778/odcinek-7144,S41E7144,7293137
    Od: a a <m...@g...com>

  • 2. Data: 2023-06-14 21:09:08
    Od: M M <m...@g...com>

    Oczywiście to kryminał, partacze zdarzają się w każdej branży, ale pompa ciepła to
    bardziej dla podniesienia klikalności. Równie dobrze mogło być inne urządzenie, np.
    nieprawidłowo podłączona kuchenka elektryczna czy nawet zwykłe gniazdko z fazą na
    bolcu.

  • 3. Data: 2023-06-15 00:31:43
    Temat: Re: Kupili pompę ciepła, która zrujnowała im życie: "Krzysztof już nie wróci do pełnej sprawności"
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    a a <m...@g...com> wrote:

    > https://vod.pl/programy-online,2/uwaga-odcinki,40778
    /odcinek-7144,S41E7144,7293137

    "Okazało się, że ekipa montująca pompę ciepła popełniła błąd i źle
    podłączyła przewody elektryczne. Co więcej, napięcie elektryczne pojawiało
    się na metalowych elementach pompy od początku jej pracy."

    Są trzy przewody, są trzy zaciski. Jak to można spieprzyć? Co oni tam,
    mostek z PEN na PE i N chcieli zrobić, a zrobili z L? Różnicówki nie było
    czy źle dobrana lub nie zadziałała? Serio, zastanawia mnie, jak do tego
    doszło, że L znalazło się na obudowie (czyli pewnie podpięte do PE) a
    jednocześnie ta pompa działała. Może było pięć przewodów (U, V, W, PE, N)
    i zamienili np. PE z jedną z faz, i dlatego pompa działała słabo (ale
    jeśli tam jest silnik trójfazowy, to przecież nie powinna wtedy wcale)?

    --
    Jaki jest najlepszy sposób na katar?
    - Dwie tabletki Laxigenu i strach kichnąć...

  • 4. Data: 2023-06-15 08:32:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/06/2023 00:31, Arnold Ziffel wrote:
    > Są trzy przewody, są trzy zaciski. Jak to można spieprzyć?

    U mnie na ten przykład spieprzyli tak, że trójfazowa pompa ciepła ma
    zewnętrzną pompkę obiegową sterowaną ze środka. I tą pompkę obiegową
    podłaczono międzyfazowo (jeden przewód zamiast do N to do Lx), bo
    pechowo kostka zaciskowa jest wspólna dla sterowania pompką i zasilaniem
    pompy.

    Pracowała sobie kilka dni, aż w akcie desperacji podpiąłem oscyloskop
    zastanawiajac się co ona tak gorąca, że farba zmienia kolor
    (spodziewałem się zobaczyc odkształcone napiecie a zobaczyłem za duże ;).

    Robił to koleś z uprawnieniami (podobno).

  • 5. Data: 2023-06-15 13:24:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > się na metalowych elementach pompy od początku jej pracy."
    >
    > Są trzy przewody, są trzy zaciski. Jak to można spieprzyć?
    Też tego nie rozumiem, co ciekawe prokuratura się za to nie bierze,
    koleś musi z oskarżenia prywatnego ścigać firmę. Jak dla mnie to kryminał.
    A tam powinien ktoś zdrowo beknąć.

> [...]
    > i zamienili np. PE z jedną z faz, i dlatego pompa działała słabo (ale
    > jeśli tam jest silnik trójfazowy, to przecież nie powinna wtedy wcale)?
    Dokładnie, tam ostro ktoś spartaczył robotę.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2023-06-16 00:42:35
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Też tego nie rozumiem, co ciekawe prokuratura się za to nie bierze,
    > koleś musi z oskarżenia prywatnego ścigać firmę. Jak dla mnie to kryminał.
    > A tam powinien ktoś zdrowo beknąć.

    No zdecydowanie powinien. Przecież jak jest rozstrój zdrowia powyżej 7
    dni, to prokurator obowiązkowo ściga (choć na wniosek).

    Chyba.

    I to mnie właśnie ciekawi. Jak.

    --
    Ulicami miasta uciecha w popłochu starsza kobieta, a za nią biegnie
    mężczyzna i bije ją

  • 7. Data: 2023-06-16 11:36:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > No zdecydowanie powinien. Przecież jak jest rozstrój zdrowia powyżej 7
    > dni, to prokurator obowiązkowo ściga (choć na wniosek).
    No właśnie, a takie rzeczy to powinno się z urzędu ścigać.

    > I to mnie właśnie ciekawi. Jak.
    Może podłączyli na 2 przewodach i 'geniusz' wpadł na pomysł aby
    zerować/mostkować na obudowę i wyzerował, do fazy :(
    Albo na 3 jak pisałeś tylko to PE jest nigdzie nie podłączone i de fakto
    jest na 2 podłączona i dalej jak wyżej napisałem.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2023-06-16 15:04:38
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > No właśnie, a takie rzeczy to powinno się z urzędu ścigać.

    Chociaż może to nie jest jednak na wniosek?

    Art. 157 kk mówi, że jeśli sprawcą jest osoba najbliższa, osoba ta
    działała nieumyślnie i rozstrój zdrowia nie jest określony w art. 156 kk
    § 1 (czyli nie jest poważny, typu oślepienie itd.), to jest to ścigane na
    wniosek. Czyli zakładam, że w pozostałych przypadkach prokurator wchodzi
    i ściga nawet bez wniosku (jeśli tylko się o tym dowie).

    Ale nie wiem, żeby rozumieć prawo trzeba mieć dwa mózgi. Ja mam tylko
    jeden i do tego dziś niewyspany.

    > Może podłączyli na 2 przewodach i 'geniusz' wpadł na pomysł aby
    > zerować/mostkować na obudowę i wyzerował, do fazy :(

    No to jest możliwe, ale musiałby mieć jakiś ciężki uraz mózgu, żeby mu się
    lampka w głowie nie zapaliła.

    Z drugiej strony, ja w wynajmowanym przez siebie mieszkaniu miałem linię
    telefoniczną podłączoną pod fazę. Normalnie w gniazdku w łazience jeden
    przewód linii telefonicznej był podłączony do fazy a drugi do zera. Było
    sobie tak przez wiele lat, aż się linia doziemiła (albo została doziemiona
    na centrali, nie wiem, ale rezystancja obu przewodów do ziemi była taka
    sama) i brała sobie radośnie 300 W na mój koszt. Ciężko było to znaleźć
    (musiałem zrobić sobie detektor pola magnetycznego i przelecieć nim po
    ścianie przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, potem jeszcze dodatkowo
    generator akustyczny pod to podpiąć i przejść się po klatce i okolicy, i
    dla pewności zmierzyć przewody idące do starej skrzynki TP miernikiem
    cęgowym puszczając do tych dwóch tajemniczych przewodów prąd z
    transformatora), ale znalazłem.

    Pewnie kretyn skończony, który robił tam remont, zobaczył jakieś kable
    wychodzące ze ściany i wpadł na genialny w swoim mniemaniu pomysł, że
    pewnie powinny być podłączone do prądu, no to je podłączył. Tam w ogóle
    więcej kwiatków było, kilkanaście gniazdek pod jednym wyłącznikiem światła
    (takim zwykłym, ściennym), rozdzielnica zrobiona tak, że zaczęła mi się
    palić, itd.

    Oczywiście zgłaszałem to właścicielce, bo to nie moje i nie chcę się do
    tego dotykać, ale to jak z debilem rozmawiać. "No ja nie wiem". "No ja nie
    rozumiem". "No to co ja mam teraz zrobić". "Przecież to działało". "Jak
    pan nie mieszkał to nie było żadnego naliczenia prądu". Tak samo było przy
    awarii pralki. "No przecież działała". No działała. Aż przestała. To też
    działało, aż zostało doziemione.

    Babsko, od którego wynajmowałem to mieszkanie, było tak wstrętne,
    wścibskie, wredne, obrzydliwe i parszywe (a przy tym wyjątkowo, ale
    naprawdę wyjątkowo tępe), że gdyby nie to, że ta radosna twórczość groziła
    porażeniem lub śmiercią, to podłączyłbym jej to przy wyprowadzce dokładnie
    tak jak było, i niech sobie do usranej śmierci szuka.

    --
    Pracownicy fabryki klejów, farb i lakierów wracali do domu przez
    gadający las.