  • 11. Data: 2019-05-07 17:03:02
    Temat: Re: Energia odnawialna a samochody.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-05-07 o 15:57, Kris pisze:

    > Od dawna już koszt produkcji nie ma wiele wspólnego z ceną produktu

    Tyle, to ja wiem, tylko albo chcemy sprzedawać miliony elektryków
    rocznie albo nie.

  • 12. Data: 2019-05-07 17:26:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Spoko. Wiesz ile (w stosunku do średniego zarobku) kosztowały pierwsze
    > samochody, zanim dziadek Ford nie wymyślił modelu T i taśmy montażowej
    > ze stoperem w ręku? Produkcja się dopiero rozkręca, konkurencja rośnie i
    > zrobi swoje.

    Ale że niby co, obecnie elektryki są produkowane w ręcznie, w jakichś
    manufakturach?

    > Jak zajeździsz za parę lat swoją aktualną brykę, zobaczysz,
    > będziesz się poważnie zastanawiał nad elektrykiem.

    Poważne, to ja się teraz zastanawiam. Jak cena spadnie, ale przede
    wszystkim zasięg wzrośnie, to się nie będę zastanawiał.

  • 13. Data: 2019-05-07 17:32:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 May 2019 17:26:18 +0200, nadir napisał(a):

    > Ale że niby co, obecnie elektryki są produkowane w ręcznie, w jakichś
    > manufakturach?
    A niby jak wiodąca Tesla składa baterie z ogniw? I jeszcze daleko do
    prawdziwie masowej produkcji u wszystkich producentów. Na razie
    produkują dla snobów za snobistyczne pieniądze.

    > Poważne, to ja się teraz zastanawiam. Jak cena spadnie, ale przede
    > wszystkim zasięg wzrośnie, to się nie będę zastanawiał.
    Sam widzisz :)

    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 14. Data: 2019-05-07 19:06:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    >Tym co wyliczali że elektryki produkują więcej CO2 niż spalinówki
    >dedykuję ten link:
    >http://www.geekweek.pl/news/2019-05-07/energia-pozy
    skana-ze-zrodel-odnawialnych-pierwszy-raz-przewyzszy
    la-ta-z-wegla/
    >Jak jeszcze doliczyć do bilansu energię z atomówek, to większość jej
    >Stanach pochodzi ze źródeł bezemisyjnych i to pomimo tego że Trump
    >się
    >obraził na Porozumienie Paryskie i je wymówił.

    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-f
    actbook/geos/us.html

    Electricity - production:
    4.095 trillion kWh (2016 est.)
    country comparison to the world: 2

    Electricity - consumption:
    3.902 trillion kWh (2016 est.)

    Electricity - exports:
    9.695 billion kWh (2016 est.)

    Electricity - imports:
    72.72 billion kWh (2016 est.)

    [mnie sie tu cos nie zgadza]

    Electricity - installed generating capacity:
    1.087 billion kW (2016 est.)

    Electricity - from fossil fuels:
    70% of total installed capacity (2016 est.)
    This entry measures the capacity of plants that generate electricity
    by burning fossil fuels (such as coal, petroleum products, and natural
    gas), expressed as a share of the country's total generating capacity.

    Electricity - from nuclear fuels:
    9% of total installed capacity (2017 est.)

    Electricity - from hydroelectric plants:
    7% of total installed capacity (2017 est.)
    country comparison to the world: 128

    Electricity - from other renewable sources:
    14% of total installed capacity (2017 est.)
    This entry measures the capacity of plants that generate electricity
    by using renewable energy sources other than hydroelectric (including,
    for example, wind, waves, solar, and geothermal), expressed as a share
    of the country's total generating capacity.
    [a warto pamietac, ze one nie pracuja na okraglo]

    Cztery amerykanskie tryliony kWh, to bedzie jakies 11 mln MWh
    dziennie, a na rysunku masz ~2 mln MWh ze zrodel odnawialnych.

    A reszta ? Jesli nie z wegla, to z ropy i gazu :-)
    No i z atomu i z wody, ale to niecale 20%.
    Elektrownie wodne nawiasem mowiac zamykaja ... ale to raczej dlatego,
    ze malenstwa, bez wiekszego znaczenia.

    A tak poza tym nie mowie nie, energia sloneczna piekna sprawa ...
    tylko ze my nie mamy Kaliforni, Florydy czy Teksasu.

    A tak swoja droga, to ciekawe o co chodzi
    -tak sie przejeli losem swiata ? Jakos watpie.

    -wegiel im sie skonczyl ? Ponoc daleko od tego
    https://en.wikipedia.org/wiki/Coal

    nawiasem mowiac, wydobycie nieco spadlo, ale konsumpcja spadla
    istotnie dopiero od 2015.
    Elektrownie, czy huty ?

    -koks drozszy od mazutu ?

    -run na energie odnawialna spowodowal nieoplacalnosc elektrowni
    weglowych ?
    Bo one lubia caly czas pracowac, a tu wahania duze ... gazowe duzo
    lepsze.

    co prawda u nich jest kolejny atut - mnostwo prądu idzie na
    chlodzenie.
    Jak jest malo slonca, to i zapotrzebowanie na prad spada.

    A u nas oczywiscie wszystko odwrotnie :-(

    Ale jakby tak na Saharze wodor produkowac ?

    J.

  • 15. Data: 2019-05-07 19:31:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 May 2019 19:06:43 +0200, J.F. napisał(a):

    > A tak swoja droga, to ciekawe o co chodzi
    > -tak sie przejeli losem swiata ?

    Zaiste, komuś kto wbrew całemu światu robi spację przed pytajnikiem,
    trudno uwierzyć że ktoś mógł się przejąć losem świata :)

  • 16. Data: 2019-05-07 19:54:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A niby jak wiodąca Tesla składa baterie z ogniw?

    Jak składa ręcznie to nie jest wiodąca.

    > I jeszcze daleko do
    > prawdziwie masowej produkcji u wszystkich producentów. Na razie
    > produkują dla snobów za snobistyczne pieniądze.

    Nie wiem jak Tesla, ale Nissan Leaf jest obecnie produkowany w ilościach
    większych niż Ford T prawie 100 lat temu, a jednak cena Leaf-a wcale
    jakaś atrakcyjna nie jest.

  • 17. Data: 2019-05-07 20:21:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 May 2019 19:54:25 +0200, nadir napisał(a):

    > Jak składa ręcznie to nie jest wiodąca.
    Przekomarzasz się :)

    > Nie wiem jak Tesla, ale Nissan Leaf jest obecnie produkowany w ilościach
    > większych niż Ford T prawie 100 lat temu, a jednak cena Leaf-a wcale
    > jakaś atrakcyjna nie jest.
    W 1910 r. można było kupić Forda T za roczne zarobki. Dziś w Polsce
    Nissana kupisz za dwuletnie średnie zarobki a w Europie za półroczne. W
    USA jeszcze taniej. Czy to drogo?

  • 18. Data: 2019-05-07 20:38:25
    Od: p...@g...com

    No rewelka:

    Oto TOP5 sprzedaży (rejestracji) samochodów elektrycznych w 2018 roku według IBRM
    Samar (źródło):

    1 Nissan Leaf - 269 egzemplarzy

    Z tego większość pewnie firmy i jednostki budżetowe ;-) i tu nie chodzi o ceny (w DE
    od 37tys EUR) tylko o produkt który niestety jest słabej jakości. Ale cała nadzieja w
    premierze jego milion narodowych e-aut otworzą oczy niedowiarkom ;-)

  • 19. Data: 2019-05-07 20:53:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    > W 1910 r. można było kupić Forda T za roczne zarobki.

    Obecnie jest kupa samochodów, które można kupić za roczny zarobek.

    > Dziś w Polsce
    > Nissana kupisz za dwuletnie średnie zarobki a w Europie za półroczne. W
    > USA jeszcze taniej. Czy to drogo?

    Jak za to co oferuje Leaf za swoją cenę, to tak. Jak na auto miejskie
    i/lib kolejne w rodzinie jest za duży(choć to kwestia potrzeb) i za
    drogi. Jak na podstawowe auto na wyjazdy ma taką sobie wielkość i
    gówniany zasięg.
    Podstawowa wersja kosztuje u nas prawie 160 tys. zł, za tą kwotę można
    przebierać w autach jak w ulęgałkach.

  • 20. Data: 2019-05-07 20:57:26
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Zaiste, komuś kto wbrew całemu światu robi spację przed pytajnikiem,
    > trudno uwierzyć że ktoś mógł się przejąć losem świata :)

    Ty się ciesz że usenet nie przenosi zapachu. Ktoś taki, kto umyślnie
    stawia spację przed pytajnikiem, nie dla siebie lecz dla innych,
    specjalnie by pierdział :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>