  • 11. Data: 2024-03-03 20:27:38
    Temat: Re: Ethernet na 1 parze wraz z zasilaniem...
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 29.02.2024 o 08:44, J.F pisze:
    > Skoro na 1G chodzi na 100m, to na 10M powinno pójść znacznie dalej ?
    Nie pójdzie, bo w 1G pracują wszystkie 4 pary na raz i kierunek jest
    przełączany,
    czyli pracują na 250M, a że to powoduje więcej błędów to i ramka jest
    inna, jest dłuższa, bajt jest kodowany na chyba 12 bitach, w 100M jest
    na 10 IMHO.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2024-03-04 08:38:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 28.02.2024 o 17:50, J.F pisze:

    > Ciekawe.
    > Standardu nigdy nie czytałem, ale też nigdy nie słyszałem o tym.
    >
    > Zawsze sie raczej mówiło o 100m skrętki.
    > I dwóch parach, czy czterech, a moze i 3.
    >
    > Zaraz zaraz ... a to nie jest od 2019 roku?
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet_over_twisted_
    pair

    Mi to wygląda na sposób zagospodarowania starej skrętki tel stąd tylko
    jedna para.

    --
    Janusz