  • 131. Data: 2013-03-13 21:08:31
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-13 20:54, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie czytam fantastyki.

    Cóż, to błąd, ale nie o tym była mowa - zapytaj producentów
    samochodów, jak są one projektowane pod kątem bezpieczeństwa.

    > Ale ja to wiem, to Ty tego nie rozumiesz.

    To co napisałeś o tym wcześniej świadczy, że Twoja 'wiedza'
    kończy się na obejrzeniu paru filmików, z których kilka faktów
    przypasowało ci do tez tutaj wygłaszanych. To zbyt mało, by
    ocenić dlaczego tak jest, twierdzić że się wie i do tego jeszcze
    wyprowadzać tezy, że ktoś inny tego nie rozumie.

  • 132. Data: 2013-03-13 21:49:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-13 19:01, Ergie pisze:

    > ROTFL Jeśli dla Ciebie przyczyną montowania pasów bezwładnościowych była
    > wygoda a nie bezpieczeństwo to nie mamy o czym dyskutować.

    No to nie mamy, co potwierdzasz dalszą wypowiedzą (w tym wyciętymi
    bredniami o poduszkach). Pasy statyczne są wręcz bezpieczniejsze od
    bezwładnościowych, ale niestety niezbyt wygodne. Wielu kierowców
    z wygody olewało regulację pasów (czy w ogóle ich używanie) i stąd
    się pojawiły bezwładnościowe oraz np. specyficzna konstrukcja pp
    w wielu samochodach amerykańskich.

    > Tyle teoria, w praktyce jak ktoś wyregulował pasy na zero luzu to nie
    > mógł spokojnie obsługiwać radia a tym bardziej sięgnąć do korbki od
    > prawego okna.

    Takimi bajkami to możesz karmić dziecko w foteliku, a nie ludzi,
    którzy z tego korzystali na żywo. Sięganie do korbki od prawego
    okna - skąd to wziąłeś? Pewnie z wikipedii...

    > Nie wiem, nigdy nie zaglądałem przez szybę do środka mijanym Warszawom,

    Jakim mijanym? Na parkingach nie stały? A może parę filmików na
    youtube znajdziesz?

  • 133. Data: 2013-03-13 23:57:01
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-03-13 20:49, Ergie pisze:

    > Bo około 50% wypadków z udziałem dzieci zdarza się w odległości
    > do 5km od domu.

    Udowodnisz to jakoś ?

    > Myślenie, że fotelik jest potrzebny tylko na trasę to jakiś
    > anachronizm.

    Z tym podyskutuję jak udowodnisz pierdolenie, które posunąłeś
    wyżej ...

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 134. Data: 2013-03-14 00:22:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Mar 2013, Ergie wrote:

    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał
    >
    > Zobacz sobie kiedyś filmik z lądowania astronautów - są w pozycji półleżącej
    > plecami i tyłkiem do kierunku uderzenia o ocean
    > - a, to właśnie dlatego, że w takiej pozycji uderzenie
    > jest najbezpieczniejsze dla organizmu.

    Polecam również 'test Suworowa'.
    Znaczy to nie jego test (lecz GRU), ale opisany został w jego
    książce. Rzut w tył przy siedzeniu na krześle :)

    > Ale oczywiście naukowcy z NASA są w błędzie a Ty masz rację!

    Żebym się nie pogubił - mowa o dzieciach (które mają na
    ogół głowy "w fotelu") czy osobach dorosłych, gdzie z podparciem
    głowy byłoby tragicznie?
    (nie bić ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 135. Data: 2013-03-14 16:51:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > ROTFL Jeśli dla Ciebie przyczyną montowania pasów bezwładnościowych była
    > wygoda a nie bezpieczeństwo to nie mamy o czym dyskutować.

    Ty już może faktycznie skończ dyskutować, jeśli uważasz inaczej, bo
    chlapniesz to bzdura do kwadratu,

  • 136. Data: 2013-03-15 19:52:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" napisał w wiadomości grup

    > Udowodnisz to jakoś ?

    Nie, bo nie chce mi się szukać. Ale mas dwie rączki i komputer to spróbuj
    sam.

    Ja takie dane znalazłem kilka lat temu gdy zgłębiałem temat fotelików
    wierzę, że Tobie też się uda. A jakby się nie udało to wystarczy pomyśleć
    jaką trasę statystycznie najwięcej dzieci codziennie pokonuje w samochodzie
    i jaka to jest odległość.

    Ułatwię Ci myślenie bo akurat mam pod ręką raport KGP o wypadkach za 2008
    rok, który stwierdza że 70% wypadków wydarzyło się w terenie zabudowanym.
    Pamiętaj też, że dzieci nie są kierowcami tirów ani akwizytorami więc na
    trasie jest ich znacznie mniej niż w terenie zabudowanym.

    > Z tym podyskutuję jak udowodnisz pierdolenie, które posunąłeś wyżej ...

    Nie kłopocz się, szkoda czasu. Możesz sobie uważać co chcesz, dobór
    naturalny udowodni kto miał rację :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 137. Data: 2013-03-15 19:58:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    [ciach] teoria o wyregulowanych pasach

    > Takimi bajkami to możesz karmić dziecko w foteliku, a nie ludzi,
    > którzy z tego korzystali na żywo. Sięganie do korbki od prawego
    > okna - skąd to wziąłeś? Pewnie z wikipedii...

    Tak myślałem - teoretyzujesz, albo wcale nie miałeś wyregulowanych pasów. A
    przykład nie z wikipedii tylko z robienia sporej liczby tras dużym fiatem w
    którym szyby były na korbkę, a klimatyzacji nie było. Jak się robiło trasę
    ze Śląska na Mazury to kilka/kilkanaście razy po drodze trzeba było otwierać
    i zamykać okna ze względu na smród wytwarzany przez auto ze źle
    wyregulowanym gaźnikiem lub śmierdzącym ładunkiem.

    > Jakim mijanym? Na parkingach nie stały? A może parę filmików na
    > youtube znajdziesz?

    O czym Ty bredzisz? Myślisz, że nie miałem nic innego do roboty niż
    chodzenie po parkingach i zaglądanie przez szyby do stojących samochodów czy
    mają pasy czy nie?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 138. Data: 2013-03-15 20:03:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    > Żebym się nie pogubił - mowa o dzieciach (które mają na
    > ogół głowy "w fotelu") czy osobach dorosłych, gdzie z podparciem
    > głowy byłoby tragicznie?

    O dzieciach, chyba że znasz foteliki dla dorosłych montowane tyłem :-)

    Konkretnie to o dzieciach do trzech lat w pozycji jaką zajmują w foteliku -
    a więc półleżącej z lekko zgiętym kręgosłupem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 139. Data: 2013-03-15 20:18:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-15 19:58, Ergie pisze:
    > "Artur Maśląg" napisał:
    >
    > [ciach] teoria o wyregulowanych pasach

    Ha, ha, super wybrnąłeś z bzdur o bezpieczeństwie, a nie wygodzie
    - przez [ciach] :)

> [...]
    > trzeba było otwierać i zamykać okna ze względu na smród wytwarzany przez
    > auto ze źle wyregulowanym gaźnikiem lub śmierdzącym ładunkiem.

    Coraz zabawniej - problem z regulacją radia już pominąłeś i teraz
    próbujesz wymyślać temat zastępczy w postaci potrzeby kręcenia
    korbką (jak rozumiem od prawej strony) ze względu na smród.
    No, z bezpieczeństwem to żadnego związku nie ma (a wręcz przeciwnie)
    i nie próbuj już udowadniać, że "garstka świadomych kierowców która
    montowała pasy bezwładnościowe w dużych fiatach i maluchach 30 lat temu
    itd." robiła to właśnie ze względu na bezpieczeństwo.

    > O czym Ty bredzisz?

    Było już wyjaśnione - postaraj się zrozumieć :)

  • 140. Data: 2013-03-15 20:41:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ha, ha, super wybrnąłeś z bzdur o bezpieczeństwie, a nie wygodzie
    > - przez [ciach] :)

    Idealnie wyregulowane pasy tradycyjne w praktyce to mit, więc w praktyce
    zawsze były źle wyregulowane. Pasy bezwładnościowe _zawsze_ były idealnie
    wyregulowane więc jakbyś tego nie próbował przekręcać zwiększają
    bezpieczeństwo. To że ktoś je sobie montował dla lansu wygody czy czegoś
    innego nie zmienia faktu że świadomi użytkownicy montowali je ze względu na
    bezpieczeństwo.

> [...]
    > montowała pasy bezwładnościowe w dużych fiatach i maluchach 30 lat temu
    > itd." robiła to właśnie ze względu na bezpieczeństwo.

    Jesteś tak tępy czy tak uparty?
    A może po prostu masz prawko od trzech lat a Twoim pierwszym autem był Golf
    "w elektryce"?

    Wyjaśnię powoli: Lato upał, brak klimatyzacji, szyby na korbki. Ruszasz w
    trasę otwierasz przednie okna z obu stron bo wtedy jest lepszy przewiew (w
    niektórych modelach można było też uchylać taki trójkącik z przodu). Nagle
    trafiasz na samochód ze źle wyregulowanym gaźnikiem albo popularny wtedy
    dwusuw więc zamykasz obie szyby aby nie wąchać smrodu. - Dlatego _w_
    _praktyce_ nie dało się jeździć z pasami idealnie wyregulowanymi.

    Pozdrawiam
    Ergie