  • 1. Data: 2013-03-02 02:30:31
    Temat: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Proste pytanie - czy fotelik zapinany ISOFIXem, ma opcje
    zapinania też pasami ?

    Domyślam się, że fotelik z bazą ISOFIX ma wariant zapinania
    pasami, ale czy stricte ISOFIXowy fotelik ma opcję z pasami ?

    Nie pytam jaki wybrać, bo też jestem zwolennikiem "starej
    szkoły" tj wybierz najbezpieczniejszy wg niezależnych testów na
    jaki cie stać ...
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 2. Data: 2013-03-02 11:41:31
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: scobowski <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > Nie pytam jaki wybrać, bo też jestem zwolennikiem "starej szkoły" tj
    > wybierz najbezpieczniejszy wg niezależnych testów na jaki cie stać ...

    Niektóre, wręcz większość.

  • 3. Data: 2013-03-03 20:30:05
    Od: Franc <q...@w...pl>

    Dnia Sat, 02 Mar 2013 02:30:31 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > Proste pytanie - czy fotelik zapinany ISOFIXem, ma opcje
    > zapinania też pasami ?
    >
    > Domyślam się, że fotelik z bazą ISOFIX ma wariant zapinania
    > pasami, ale czy stricte ISOFIXowy fotelik ma opcję z pasami ?

    Standardowy fotelik (Chicco key one - jeżeli nie kręce) ma ISOFIX i
    jednocześnie możliwość zamocowania pasem.

    ISOFIX to nie tylko wpinanie "na dole" w uchwyty w fotelu, to dodatkowa
    kotwica, którą wpinasz w bagażniku - chwyta i usztywnia "górę" fotelika.

    --
    Franc

  • 4. Data: 2013-03-04 09:42:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > Domyślam się, że fotelik z bazą ISOFIX ma wariant zapinania pasami, ale
    > czy stricte ISOFIXowy fotelik ma opcję z pasami ?

    W kategorii 16+ sporo widziałem takich co miały mocowanie i na pasy i ISOFIX
    W kategorii 0-9 (nosidełko) zwykle na ISOFIX mocuje się na stałe podstawkę w
    którą wpina nosidełko, a niezależnie od podstawy nosidełko można zamontować
    pasami.
    W kategorii 9-25 montowanych tyłem nie widziałem takich które umożliwiały
    montaż zarówno na pasy jak i ISOFIX.
    W kategorii 9-25 montowanych przodem niewiele, bo niewiele, ale jakieś
    widywałem montowane tak i tak.

    Jeśli chodzi o aktualność informacji to 16+ są z ostatniego roku, 9-25
    kupowałem dwa lata temu więc od tego czasu mogło coś się zmienić.

    > Nie pytam jaki wybrać, bo też jestem zwolennikiem "starej szkoły" tj
    > wybierz najbezpieczniejszy wg niezależnych testów na jaki cie stać ...0

    Jeśli chodzi o kategorię 9-25 to polecam taki montowany tyłem do kierunku
    jazdy - zwiększa szanse na przeżycie wypadku przez dziecko około 10-krotnie.
    Decyzja tyłem czy przodem ma wielokrotnie większe znaczenie niż wybór
    producenta.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-03-04 11:17:02
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 marca 2013 09:42:34 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > Decyzja tyłem czy przodem ma wielokrotnie większe znaczenie niż wybór

    To powiedz jeszcze co zrobic zeby zdrowe, trzyletnie dziecko wytrzymalo tylem do
    kierunku jazdy np 4h trase.

    --
    Pozdr.
    Jimiasty

  • 6. Data: 2013-03-04 11:20:43
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

> [...]
    >
    > Nie pytam jaki wybrać, bo też jestem zwolennikiem "starej szkoły" tj
    > wybierz najbezpieczniejszy wg niezależnych testów na jaki cie stać ...

    a ja się podłączę - da się dołożyć ISOFIX do auta? konkretnie BMW e39.

    Lukasz

  • 7. Data: 2013-03-04 11:25:21
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Jimiasty nabazgrał(a):

    > To powiedz jeszcze co zrobic zeby zdrowe, trzyletnie dziecko wytrzymalo
    > tylem do kierunku jazdy np 4h trase.

    Duże auto typu Voyager + montaż PS2/PS3 + TV + DVD/BD i da radę choć to mało
    wygodne :) do tego w luterku widzisz ekram TV więc masz kontrolę nad tym w
    co gra albo co ogląda.

  • 8. Data: 2013-03-04 11:26:03
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    ddddddd nabazgrał(a):

    > a ja się podłączę - da się dołożyć ISOFIX do auta? konkretnie BMW e39.

    Nie wiem jak w BMW ale w Volvo można bez problemu i to nawet nie kosztuje
    wiele (chyba 200zł jak się pytałem)

  • 9. Data: 2013-03-04 11:33:38
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 4 Mar 2013 09:42:34 +0100, Ergie napisał(a):

> [...]
    > Decyzja tyłem czy przodem ma wielokrotnie większe znaczenie niż wybór

    Proszę o konkretne wyniki, którą wskazują na przewagę w jeździe tyłem 3.
    latka. Oczywiście proszę o nie odsyłanie do googla.

    --
    Franc

  • 10. Data: 2013-03-04 11:40:33
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-03-04 11:25, Chris pisze:

    > Duże auto typu Voyager + montaż PS2/PS3 + TV + DVD/BD i da radę
    > choć to mało wygodne :) do tego w luterku widzisz ekram TV więc
    > masz kontrolę nad tym w co gra albo co ogląda.

    To w mieszkaniu jeszcze PS3 i Xbox, TV 50 cali, i problem z
    nudzącym się dzieckiem załatwiony.

    Dzięki za radę :)

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90