  • 1. Data: 2017-08-14 08:21:57
    Temat: Fabia 2 skrzypi i stuka zawieszenie
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. W Fabii 2 (2012) skrzypi i stuka zawieszenie. Auto było już chyba
    z 10 razy w serwisie i stacji diagnostycznej. Ostatnim razem każdy
    mechanik po kolei to oglądał i wszyscy stwierdzili, że żaden element
    nie jest zużyty. Coś tam ostatecznie zostało nasmarowane i jest troszkę
    lepiej (mniej puka) ale skrzypienie na głębszych nierównościach
    pozostało. Skrzypi raczej gdzieś z przodu (ale może mi się tylko tak
    wydawać).

    Ma ktoś pomysł co to może być? Męczy mnie już zarówno skrzypienie jak
    i opinie w stylu "to skoda więc musi skrzypieć". Ostatnio powiedziałem
    już nawet, że mają wymieniać wszystko co się wyda podejrzane.
    Ostatecznie niestety nic się nie wydało podejrzane. Nikt nie chce
    naprawiać auta, które nie ma żadnego oczywistego uszkodzenia.

  • 2. Data: 2017-08-14 08:54:37
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    Sworzeń wahacza, łącznik stabilizatora. To bym w pierwszej kolejności podejrzewał. No
    i okolice sprężyny.

  • 3. Data: 2017-08-14 09:27:07
    Temat: Re: Fabia 2 skrzypi i stuka zawieszenie
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-08-14 o 08:21, ww pisze:
> [...]
    > Ostatecznie niestety nic się nie wydało podejrzane. Nikt nie chce
    > naprawiać auta, które nie ma żadnego oczywistego uszkodzenia.

    Łożysko MacPhersona daje podobny objaw i kiedyś tak miałem podobnie. Po
    wymianie było OK

  • 4. Data: 2017-08-14 18:56:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ww pisze tak:

> [...]
    > podejrzane. Ostatecznie niestety nic się nie wydało podejrzane.
    > Nikt nie chce naprawiać auta, które nie ma żadnego oczywistego

    Skrzypią niedokręcone wahacze i łożysko oporowe.

    Jeśli jest stabilizator odkręć go na próbę i pojeździj.

    Pół sukcesu to upewnić się przód czy tył.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 5. Data: 2017-08-15 02:06:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 14 Aug 2017 08:21:57 +0200, ww napisał(a):

> [...]
    > z 10 razy w serwisie i stacji diagnostycznej. Ostatnim razem każdy
    > mechanik po kolei to oglądał i wszyscy stwierdzili, że żaden element

    Zawieszenie jest dość proste w budowie i znalezienie pukadła to nie jest
    jakaś wielka filozofia. Trzeba po prostu każdą część sprawdzić, nie
    pomijając mocowań wózka czy różnych mniej oczywistych elementów takich jak
    mocowania wydechu, górne mocowania amortyzatorów, a również same
    amortyzatory czy poduszki silnika.

    Z opisu i "niemocy" na kanale, stawiałbym na obejmy trzymające
    stabilizator, ale to taka tylko szklana kula.
    Stailizator można po prostu obpiąć z obu stron na czas jazdy testowej i
    zobaczyć czy pomogło.
    Z naprawą tego może być problem, bo sama wymiana gum może nie pomóc jeśli
    stabilizator się pod nimi wytarł.

> [...]
    > lepiej (mniej puka) ale skrzypienie na głębszych nierównościach
    > pozostało. Skrzypi raczej gdzieś z przodu (ale może mi się tylko tak

    Może się wydawać, bo takie zjawiska potrafią oszukiwać co do kierunku.

> [...]
    > Ostatecznie niestety nic się nie wydało podejrzane. Nikt nie chce
    > naprawiać auta, które nie ma żadnego oczywistego uszkodzenia.

    Musisz znaleźć jakkolwiek kumatego człowieka w dziedzinie mechaniki
    pojazdowej i on to znajdzie w 20 minut.
    Tam gdzie byłeś to musiałybyć niezłe asy - no chyba że nic nie stuka, albo
    stuka np. bałagan w schowku ;)

  • 6. Data: 2017-08-16 12:38:04
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

    Witam,

    Mam Roomstera z 2012r (przód to fabia) i również skrzypiał jak stary
    tapczan, pomogła wymiana gum drążka stabilizatora.
    Gumy innych renomowanych firm nie sprawdziły się.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2017-08-23 09:01:26
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-15 o 02:06, Tomasz Pyra pisze:
    > Musisz znaleźć jakkolwiek kumatego człowieka w dziedzinie mechaniki
    > pojazdowej i on to znajdzie w 20 minut.

    Wątpie. Ale mimo wszystko pewnie spróbuje u kogoś innego. Tylko do
    wyboru mam różnych "Januszy" albo serwisy autoryzowane.

    > Tam gdzie byłeś to musiałybyć niezłe asy - no chyba że nic nie stuka, albo
    > stuka np. bałagan w schowku ;)

    Raz już wyszło, że koło zapasowe nie jest dokręcone. Ale teraz nie tylko
    stuka ale też skrzypi. Wjeżdżam na nierówność i mam wrażenie, że nie
    jadę kilkuletnim (chociaż jak na fabie to pewnie i tak dużo) autem tylko
    jakaś zardzewiałą taczką. Ale mechanicy upierają się, że w aucie tej
    klasy to normalne i nie oznacza to zużycia żadnego z elementów.

  • 8. Data: 2017-08-23 09:03:12
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-16 o 12:38, Tomotron pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam Roomstera z 2012r (przód to fabia) i również skrzypiał jak stary
    > tapczan,

    No właśnie. Czytam "stary tapczan" i mam swoją fabię przed oczami.

  • 9. Data: 2017-08-23 10:13:03
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > Ostatecznie niestety nic się nie wydało podejrzane. Nikt nie chce
    > naprawiać auta, które nie ma żadnego oczywistego uszkodzenia.

    Powodów może być dużo. Poza wymienionymi przez przedpiśców powodami
    typowo "samochodowymi" może być ich jeszcze kilka:
    - stukanie na sworzniach mocujących oparcie tylnej kanapy,
    - klekotanie klucza/podnośnika na kole zapasowym
    - złośliwość mechanika, któremu się naraziłeś - mocują np. w tylnym
    słupku dużą nakrętkę ma kawałku sznurka. Nie znajdziesz tak łatwo... :-)
    A na ucho to słychać coś w tylnym zawieszeniu.
    Co do skrzypienia - zacząłbym od kanapy i sprężyn. Jeśli kanapa z tyłu
    gdzieś trze (a auto nie jest zbyt sztywne), to może dawać taki właśnie
    efekt.
    T.

  • 10. Data: 2017-08-23 10:19:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-08-23 o 10:13, T. pisze:

> [...]
    > słupku dużą nakrętkę ma kawałku sznurka. Nie znajdziesz tak łatwo... :-)
    > A na ucho to słychać coś w tylnym zawieszeniu.

    O matko, naprawdę są tacy specjaliści?
    Zrobił komuś ktoś konkretnemu tak czy tylko legenda głosi?