  • 11. Data: 2018-05-21 15:21:56
    Temat: Re: Fabryka od kotłów chce produkować elektryczne autobusy :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 21 maja 2018 12:52:13 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >a to nie pod MOrawieckiego elektryczne auta ?

    Pewnie tak, ale trzeba przyznac, ze zarzad strategicznie mysli :-P

    >a co jeśli moge wiedzieć?
    >https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/
    ursus-strata-e-bus-autobusy,78,0,2406478.html

    Zamowien na 200 mln ? IMO - swietny wynik.
    Uzasadnienie bardzo sensowne.

    A ktos tymi autobusami juz jezdzil ? W stolicy powinny byc ...

    Jesli pojazdy nie maja nadmiernych awarii, a straty wynikaja z
    inwestycji, ktore przyniosa zysk w przyszlosci, to sukces w zasadzie
    juz jest :-)

    >a wg Goldman Sachs Tesla potrzebuje jeszcze 20 mld dolarów do 2020
    >roku

    No, wydaje sie, ze powinna juz przynosic zyski.

    J.

  • 12. Data: 2018-05-21 15:24:27
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    A Autosan to od czego zaczynał? Nie od kotłów przypadkiem?

    --
    SW3
    ----

  • 13. Data: 2018-05-21 15:30:32
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 21.05.2018 o 10:11, T. pisze:

    > Ciekawe, czy oni tak poważnie... :-) Ale 1 kwietnia już był jakiś czas
    > temu :-)

    Przyznam, że nawet nie przeczytałem całości, ale sytuacja coraz bardziej
    mi przypomina tą z okolic roku 2000, gdzie na fali bańki internetowej
    kto żyw ogłaszał, że wchodzi w to. Nawet pewna firma giełdowa zajmująca
    się garbowaniem skór :) Co z tego wyszło - wiadomo...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 14. Data: 2018-05-21 16:08:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >internetowej kto żyw ogłaszał, że wchodzi w to. Nawet pewna firma
    >giełdowa zajmująca się garbowaniem skór :) Co z tego wyszło -

    Chemicostam ?

    Jesli mnie skleroza nie myli, to tam firma zbankrutowala, a ktos madry
    i bogaty doszedl do wniosku, ze taniej mu bedzie kupic gieldowa spolke
    niz wprowadzac na gielde nowa.
    Po czym zajal sie inna dzialalnoscia.

    I drugi upadek niekoniecznie ma cos wspolnego z pierwszym.

    Dodaj do tego, ze kupujac taka spolke kupujesz sobie ulge podatkowa na
    3 lata, bo rozliczasz straty z lat poprzednich ... i to nie jest
    glupie ...

    J.

  • 15. Data: 2018-05-21 18:12:45
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 21.05.2018 o 14:39, T. pisze:

    > Chyba nie - to było z rok temu. Jak poszperasz w necie to znajdziesz.
    > T.
    > Ps. Podejrzewam Neoplana albo Setrę raczej. Olszewski kiedyś tam
    > pracował, podpatrzył co się da i uruchomił im konkurencję. Nie dziwię
    > się, że im gula mogła wyrosnąć.

    Tyle, że sprawa odejścia i stworzenia własnej marki to lata 1999-2001. I
    co - dopiero teraz im się przypomniało?

    Po drugie Solaris wywodzi się z Neoplana (p. Olszewski prowadził Neoplan
    Polska), który został kupiony swego czasu przez MANa.
    A Setra to marka w EvoBus - to autobusy dalszego zasięgu. Zbiorkomy tej
    grupy są natomiast sprzedawane ze znaczkiem Mercedes-Benz. EvoBus to
    konkurencja MANa.

    Pozdr,

  • 16. Data: 2018-05-21 19:01:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-05-21 o 10:11, T. pisze:

    > Ciekawe, czy oni tak poważnie... :-) Ale 1 kwietnia już był jakiś czas
    > temu :-)

    Nokia od kaloszy zaczynała, to dlaczego oni nie mieliby elektryków
    produkować?

  • 17. Data: 2018-05-23 07:15:41
    Od: p...@g...com

    --Nokia od kaloszy zaczynała, to dlaczego oni nie mieliby elektryków
    produkować?

    W ciągu ostatnich dwóch lat spółka RAFAKO dokonała dogłębnej analizy rynku
    autobusowego i nawiązała współpracę z firmami projektowymi i badawczymi
    oraz kluczowymi producentami na rynku Automotive.

    jakis cwany menago zobaczyl ze rynek jest warty grube miliardy euro i chce sie
    podlaczyc do tortu :-)

    tylko Hamburg chce wydac ponad miliard euro

    http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/hamburg
    -solaris-dostarczy-10-autobusow-elektrycznych-58551.
    html

    a wczoraj jade w Bremie za autobusem patrze i tez Solaris

  • 18. Data: 2018-05-23 09:49:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    .html
    >a wczoraj jade w Bremie za autobusem patrze i tez Solaris

    Tylko wiesz - Solaris od lat produkuje autobusy.
    A Rafako, to jakie ma doswiadczenie ?

    Cwany menago bedzie naprawde cwany i produkcja zaraz ruszy, czy
    prototyp dopracuja za 10 lat, gdy juz inni beda o te 10 lat lepsi ?

    No coz - przyklad Ursusa swiadczy, ze sie da, ale oni jednak mieli
    troche wiecej do czynienia z transportem kolowym :-)

    J.