  • 1. Data: 2018-05-19 15:47:27
    Temat: Włochy, wynajem samochodu, polskie prawko
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy będę miał jakieś problemy przy wypożyczaniu auta
    na lotnisku w Mediolanie prezentując się z polskim PJ?
    Czy obowiązują jeszcze jakieś "międzynarodowe" prawka?

  • 2. Data: 2018-05-19 16:00:15
    Temat: Re: Włochy, wynajem samochodu, polskie prawko
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 19 May 2018 08:47:27 -0500, Pszemol

    > Czy będę miał jakieś problemy przy wypożyczaniu auta
    > na lotnisku w Mediolanie prezentując się z polskim PJ?

    Nie, wypożyczałem we Francji i we Włoszech bez problemu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2018-05-19 16:25:33
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Sat, 19 May 2018 08:47:27 -0500, Pszemol

    > Nie, wypożyczałem we Francji i we Włoszech bez problemu.

    Dzięki.

  • 4. Data: 2018-05-19 22:47:23
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Mam zwykle polskie prawo jazdy i to nawet to nie ostatnie (takie
    laminowane - nawet dla mnie ono wyglada na latwe do podrobienia) no i
    wypozyczalem auta na nie w takich krajach jak: Polska, Niemcy, Slowenia,
    Holandia, Wielka Brytania, Wlochy, Francja, Hiszpania, Litwa,
    Szwajcaria, USA. Nigdy nie mialem problemow. Straszono mnie przed
    wyjazdem do Stanow o tym, ze musze miec miedzynarodowe, ale i tam nikt
    nie robil problemow. Za miesiac znowu tam lece i mam dwie rezerwacje na
    auta, ale wciaz zabieram zwykle. Nie chce mi sie bawic w jakies
    miedzynarodowe. Kiedys czytalem o procedurze i jakos mnie nie zachecila.
    Piotr

  • 5. Data: 2018-05-19 23:40:03
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 19.05.2018 o 22:47, gobo pisze:
> [...]
    > auta, ale wciaz zabieram zwykle. Nie chce mi sie bawic w jakies
    > miedzynarodowe. Kiedys czytalem o procedurze i jakos mnie nie zachecila.
    Procedura jest łatwa, składasz podanie ze zdjęciem, za kilka dni
    odbierasz. Tak miałem kilka lat temu jak wyrabiałem międzynarodowe.
    Przy czym ja miałem wydłużoną procedurę bo wyrabiałem je w innym WK
    niż miałem wydane PJ więc dłużej musiałem czekać + napisać dodatkowe
    podanie.
    W USA jak brałem auto to spojrzeli na nie ale nie było jakoś konieczne,
    kolega który był wpisany jako 2-gi kierowca nie miał i też problemów nie
    było.

    --
    --- xyz

  • 6. Data: 2018-05-23 23:58:41
    Od: l...@g...com

    W dniu sobota, 19 maja 2018 15:47:27 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > Czy będę miał jakieś problemy przy wypożyczaniu auta
    > na lotnisku w Mediolanie prezentując się z polskim PJ?
    > Czy obowiązują jeszcze jakieś "międzynarodowe" prawka?

    Jak pisali - w UE honorują lokalne prawa jazdy bez większych problemów, jakbyś nie
    miał karty kredytowej do 'zabezpieczenia' wynajmu, to może być bardziej pod górkę ;-)

    I jak będziesz wracał, to pamiętaj że na odcinku od autostrady Mediolan - Turyn do
    Malpensy nie ma żadnej stacji (znaczy są, ale na bocznych drogach we wioskach) -
    trzeba zatankować albo w RHO (od strony Mediolanu) albo w Novarze (od Turynu). Za
    "dolewkę' przez pracownika wynajmu zapłacisz jak za zboże (a i tak tutaj paliwo
    najdroższe w całej Europie...)

  • 7. Data: 2018-06-08 02:46:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <l...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Jak pisali - w UE honorują lokalne prawa jazdy bez większych problemów,
    > jakbyś nie miał karty kredytowej do 'zabezpieczenia' wynajmu, to może być
    > bardziej pod górkę ;-)

    Bez karty kredytowej? No co ty... z byka spadłeś? :-)
    Ale dobrze że oprócz kredytówki wziąłem też zwykłą debetową (do bankomatu),
    bo automatyczne stacje benzynowe tylko na PIN chcą działać... a kredytówka
    obsługiwana PINem to drogo kosztuje taka tranzakcja. Niestety nie
    poinformowałem bank o wyjeździe do Włoch i pod koniec wyjazdu zablokowali
    debetówkę :-))))

> [...]
    > Novarze (od Turynu). Za "dolewkę' przez pracownika wynajmu zapłacisz jak
    > za zboże (a i tak tutaj paliwo najdroższe w całej Europie...)

    Latałem z Chicago przez Dublin do Mediolanu na ich drugie lotnisko Linate.
    W drodze powrotnej na lotnisko z jeziora Como stacje były co kawałek na A4.
    Niestety dolałem do pełna używając gotówki i nie wytankowałem całego 25 euro
    jakie włożyłem do automatu na bezobsługowej... Automat wydrukował kupon z
    "resztą" 6 z groszami, którą sobie mogę wsadzić wiesz gdzie :-)

  • 8. Data: 2018-06-08 09:00:11
    Od: l...@g...com

    W dniu piątek, 8 czerwca 2018 02:46:32 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > <l...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Bez karty kredytowej? No co ty... z byka spadłeś? :-)

    Da się - ale, jak pisałem, może być pod górkę ;-)

> [...]
    > obsługiwana PINem to drogo kosztuje taka tranzakcja. Niestety nie
    > poinformowałem bank o wyjeździe do Włoch i pod koniec wyjazdu zablokowali

    Dlaczego kredytówka obsługiwana PINem (w sensie autoryzacji transakcji na stacji lub
    w sklepie) ma generować jakieś dodatkowe koszty? Przecież to nie jest wypłata
    gotówki, tylko normalna płatność bezgotówkowa.

    Nigdy nie informowałem swojego banku o wyjazdach zagramanicznych i debetówka do
    wysokości salda na koncie (i/lub limitów dziennych, które można sobie dostosować do
    potrzeb) działała bez żadnych problemów.

    Zdradź co to za bank - trzeba omijać ;-)

    > Latałem z Chicago przez Dublin do Mediolanu na ich drugie lotnisko Linate.
    > W drodze powrotnej na lotnisko z jeziora Como stacje były co kawałek na A4.

    No to ja miałem na myśli Malpensę - a tam po zjeździe z A4 w kierunku lotniska nie ma
    już stacji (w sensie bez zjeżdżania specjalnie w bok).

    O Linate nie pomyślałem - jak Mediolan to raczej się myśli o Malpensie albo Bergamo
    ;-)

    Linate to raczej lokalne loty obsługuje (w większości).

    > Niestety dolałem do pełna używając gotówki i nie wytankowałem całego 25 euro
    > jakie włożyłem do automatu na bezobsługowej... Automat wydrukował kupon z
    > "resztą" 6 z groszami, którą sobie mogę wsadzić wiesz gdzie :-)

    Niekoniecznie - oddadzą, ale może trochę potrwać ;-) Dlatego lepiej i wygodniej
    korzystać z karty :-)

    Pzdr

  • 9. Data: 2018-06-09 18:33:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <l...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    ps.com...

    > Da się - ale, jak pisałem, może być pod górkę ;-)

    Na wakacjach chcemy się relaksować a nie przeź jak wół pod górkę, nie?

> [...]
    > transakcji na stacji lub w sklepie) ma generować jakieś dodatkowe
    > koszty? Przecież to nie jest wypłata gotówki, tylko normalna płatność

    Nie wiem - być może dmucham na zimne, ale nawet nie pamiętam
    pinu do kredytowej, bo nie używam tej funkcji z tą kartą - w sklepie
    o pin nie pytają przy kredytówkach w USA - tam mają ciągle chip&sign.

> [...]
    > (i/lub limitów dziennych, które można sobie dostosować do
    > potrzeb) działała bez żadnych problemów.
    >
    > Zdradź co to za bank - trzeba omijać ;-)

    W USA banki działają inaczej niż w Polsce...
    W Polsce wydajesz swoje pieniądze i za nie jesteś odpowiedzialny,
    więc bank ma to w nosie gdzie używasz karty :-)
    W USA wystarczy że zadzwonisz że nie rozpoznajesz tej transakcji
    i to bank ma Ci udowodnić że to Ty jej dokonałeś, więc są troszku
    przewrażliwieni i dzwonią gdy jakaś transakcja odbiega od normy.
    A użycie karty nagle na drugim końcu świata na bezobsługowej
    stacji benzynowej w szczerym polu na bezludnych peryferiach
    Mediolanu było najwyraźniej nie w mojej normie :-)))

    > No to ja miałem na myśli Malpensę - a tam po zjeździe z A4 w kierunku
    > lotniska nie ma już stacji (w sensie bez zjeżdżania specjalnie w bok).

    Wiesz... właściwie to możesz zatankować do pełna kilkadziesiąt kilometrów
    od lotniska i wskazówka paliwa ani drgnie, więc ja tak bardzo nie przeżywam
    aby tankować tuż pod lotniskiem - w drodze do lotniska jak jestem gdzieś
    w promieniu ok 30km od lotniska to zjeżdzam w pierwszą lepszą stację
    właśnie po to aby się tym nie martwić potem - bo stawki za odstawienie
    auta niedotankowanego do wypożyczalni są horendalne... Często jeżdzę do
    Calgary na narty (w Kanadzie) i miałem tam obcykaną jedną stację "Husky"
    tuż pod lotniskiem... Zawsze tam tankowałem przed oddaniem auta: 2km
    od terminali dosłownie - no i wracałem z nart jakoś w grudniu i ... stacji
    niet.
    A ja mam za półtorej godziny samolot. Wracaj i szukaj stacji? Utknij w
    korku?
    OK, pojechałem na lotnisko i jak mnie przy kasie zabolało głęboko w sercu
    to do teraz pamiętam i już wolę stacji nie ominąć :-)

    > O Linate nie pomyślałem - jak Mediolan to raczej się myśli o Malpensie
    > albo Bergamo ;-)
    >
    > Linate to raczej lokalne loty obsługuje (w większości).

    No, malutkie lotnisko - wygląda na mniejsze niż to w Krakowie.

    > Niekoniecznie - oddadzą, ale może trochę potrwać ;-)
    > Dlatego lepiej i wygodniej korzystać z karty :-)

    E tam, oddadzą... będę się z nimi dogadywał na migi przez telefon? :-))
    Nie, kumpel pracuje pod Mediolanem - zrobię zdjęcie kuponu i mu wyślę
    aby się nie zmarnowało. Kto wie kiedy następnym razem będę we Włoszech?