  • 1. Data: 2014-03-12 11:52:21
    Temat: Faks internetowy - gdzie polecacie?
    Od: "Werisklu" <b...@w...pl>

    W tej chwili mam wirtualny telefon i fax w ipfon.
    Za 3 miesiace place 15 pln za sam fax.
    Zastanawiam się aby telefon zostawić w ipfon a fax przenieść.
    Jest to możliwe aby tel. był firmie X a fax wirtualny w firmie Y?
    Jakie firmy mają wirtualny fax najtaniej?

  • 2. Data: 2014-03-12 12:42:47
    Temat: Re: Faks internetowy - gdzie polecacie?
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Werisklu pisze:
> [...]
    > Jest to możliwe aby tel. był firmie X a fax wirtualny w firmie Y?
    > Jakie firmy mają wirtualny fax najtaniej?

    W halonecie 20 zł na rok.

  • 3. Data: 2014-03-12 12:43:28
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Werisklu pisze:

    > Jest to możliwe aby tel. był firmie X a fax wirtualny w firmie Y?

    Dlaczego miałoby nie być możliwe?

    Ale numer się zmieni, niestety.

  • 4. Data: 2014-03-17 09:52:57
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Werisklu wrote:
> [...]
    > Jest to możliwe aby tel. był firmie X a fax wirtualny w firmie Y?
    > Jakie firmy mają wirtualny fax najtaniej?

    Jakie zastosowanie ma w obecnych czasach faks?
    Pytam z ciekawości.

  • 5. Data: 2014-03-17 12:03:29
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2014-03-17 09:52, Poldek pisze:

    > Jakie zastosowanie ma w obecnych czasach faks?
    > Pytam z ciekawości.

    Starsi ludzie nie posługują się mailem ale faksem - owszem. Jak potrzeba
    wysłać coś 'papierowego' - leci faksem. Co najmniej dwa takie przypadki
    znam z autopsji.

    --
    Ślązak

  • 6. Data: 2014-03-17 12:21:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" napisał w wiadomości

    >Starsi ludzie nie posługują się mailem ale faksem - owszem. Jak
    >potrzeba wysłać coś 'papierowego' - leci faksem. Co najmniej dwa
    >takie przypadki znam z autopsji.

    Faks jest po prostu wygodny.
    wsadzasz papier, wbijasz numer i tyle.
    A nie zabawa ze skanerem itp.

    U nas to jeszcze zapoznienie technologiczne mialo ciekawy wplyw, ale
    np w Niemczech przez dlugi czas faks miala kazda firma, a internet
    nieliczne.

    J.

  • 7. Data: 2014-03-17 18:24:16
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 17.03.2014 09:52, Poldek wrote:

    > Jakie zastosowanie ma w obecnych czasach faks?
    > Pytam z ciekawości.

    Biegli w zamówieniach publicznych twierdzą, że wysłanie pisma faksem ma
    jakąś "moc prawną", w jakimś sensie jest w prawie traktowane trochę jak
    skuteczne dostarczenie.
    Może to absurd, ale podobno tak to działa.

    --
    Olek

  • 8. Data: 2014-03-18 07:46:44
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2014-03-17 18:24, Olek pisze:

> [...]
    > skuteczne dostarczenie.
    > Może to absurd, ale podobno tak to działa.

    Wysłanie czegoś teleksem - owszem, ma/miało moc dowodową tożsamą z
    listem poleconym OIDP. Faks oficjalnie nie ma, bo nie ma w nim czegoś
    takiego co się w teleksie chyba znamiennik nazywało, a ID faksu można
    zmienić bardzo łatwo.

    --
    Ślązak

  • 9. Data: 2014-03-18 11:28:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >listem poleconym OIDP. Faks oficjalnie nie ma, bo nie ma w nim czegoś
    >takiego co się w teleksie chyba znamiennik nazywało, a ID faksu można

    Ja sie tam na przepisach nie znam, ale jesli obie strony akceptuja, to
    fax ma pewne cechy "pisemnosci".
    Jest pismo po stronie nadawcy, jest papier po stronie odbiorcy, czego
    sie czepiac. Podobnie skan pisma przetransmitowany emailem ... a nawet
    i sam e-mail.
    Akurat w zamowieniach publicznych obustronna akceptacja moze nie
    wystarczyc, bo ktos trzeci oprotestuje ze nie zachowano wymaganej
    ustawa/warunkami formy i ktos czwarty bedzie rozpatrywal protest :-)

    Jesli natomiast strony sie roznia co do zdania, to i telex ma
    niewielka moc dowodowa. Centrala potwierdzala chyba tylko sam fakt
    transmisji, tzn ze zestawiono polaczenie miedzy stronami. To samo
    zrobi dzis i centrala telefoniczna.

    J.

  • 10. Data: 2014-03-18 15:23:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-03-18 11:28, J.F pisze:

> [...]
    > moc dowodowa. Centrala potwierdzala chyba tylko sam fakt transmisji, tzn
    > ze zestawiono polaczenie miedzy stronami. To samo zrobi dzis i centrala

    Teoretycznie dalekopisy działały tak, że znamiennik odbiorcy był
    drukowany innym kolorem i był tam symbol (chyba dzwonka), którego nie
    można było uzyskać z klawiatury.
    Więc na początkui na końcu transmisji żądało się znamiennika i był to
    dowód, że wszystko między znamiennikami zostalo przesłane.

    Oczywiście dziś to można między bajki włożyć, ale wtedy kultura
    techniczna stała na... innym poziomie ;-)