  • 1. Data: 2011-02-13 18:35:42
    Temat: Faktura kamienia
    Od: fr33k <f...@o...pl>

    Witam

    Może temat mało "inżynierski" ale proszę o wsparcie:

    Jak naprawić kamienną rzeźbę, która się uszkodziła. Nie mogę jej
    przykleić i kawałki się gdzieś zapodziały.
    Wyczytałem o mieszaninie żywica epoksydowa + utwardzacz + pigment.
    Ale jak dokładnie ją zrobić.
    Nie wiem dokładnie co to za kamień w dotyku jest dość porowaty i trochę
    szorstki coś jak kostka brukowa lub piaskowiec.
    Myślałem o epidianie 5 + utwardzacz Z1 + pigment
    ale jak dostać taką fakturę kamienia?

    dziękuje za pomoc

  • 2. Data: 2011-02-13 20:20:12
    Temat: Re: Faktura kamienia
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 13 Lut, 18:35, fr33k <f...@o...pl> wrote:
> [...]
    > szorstki coś jak kostka brukowa lub piaskowiec.
    > Myślałem o epidianie 5 + utwardzacz Z1 + pigment

    Nalozyc centymetrowa warstwe silikonu gdzies obok (natluscic
    najpierw), poczekac az zastygnie, oderwac, uzyc jako elastycznej formy
    do zywicy.
    Konrad
    PS sama zywica bedzie wygladac beznadziejnie. Idz do kamieniarza,
    popros troche szlamu z odstojnika, wysusz, dodaj do masy.

  • 3. Data: 2011-02-13 20:47:28
    Od: fr33k <f...@o...pl>

    W dniu 2011-02-13 21:20, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    > PS sama zywica bedzie wygladac beznadziejnie. Idz do kamieniarza,
    > popros troche szlamu z odstojnika, wysusz, dodaj do masy.

    Dzięki za pomoc :)

    A jakbym dodał do żywicy piasku?

  • 4. Data: 2011-02-13 21:40:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 13 Lut, 20:47, fr33k <f...@o...pl> wrote:

    > Dzięki za pomoc :)
    >
    > A jakbym dodał do żywicy piasku?

    Nie wiem jaki to kamień, piasek może być za gruby. Zrób próbę
    najpierw. Tu nie chodzi o wypełnienie, tylko o nadanie powierzchni
    matowej faktury. Sama żywica będzie plastikowa, nawet jeśli będzie
    chropawa, to będzie chropawy plastik.
    Konrad

  • 5. Data: 2011-02-13 23:30:04
    Od: Padre <P...@n...net>

    > PS sama zywica bedzie wygladac beznadziejnie. Idz do kamieniarza,
    > popros troche szlamu z odstojnika, wysusz, dodaj do masy.

    Obawiam się że mieszanka szlamu z żywicą będzie tylko mniej beznadziejna
    :) trochę kombinowałem z żywicą i pyłem z granitu , piaskowca i
    trawertynu, efekty są kiepskie zarówno jeśli chodzi o powierzchnię jak i
    o kolor. Najlepszy efekt uzyskałem przez wciśniecie proszku w samą
    powierzchnię żywicy przed jej całkowitym utwardzeniem z tym że proszek
    przed zastosowaniem płukałem żeby wydobyć z niego nieco większe
    kryształki i łuski a oddzielić pył.

  • 6. Data: 2011-02-14 09:12:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 13, 11:30 pm, Padre <P...@n...net> wrote:

    > Obawiam si e mieszanka szlamu z ywic b dzie tylko mniej beznadziejna
    > :) troch kombinowa em z ywic i py em z granitu , piaskowca i
    > trawertynu, efekty s kiepskie zar wno je li chodzi o powierzchni jak i
    > o kolor. Najlepszy efekt uzyska em przez wci niecie proszku w sam
    > powierzchni ywicy przed jej ca kowitym utwardzeniem z tym e proszek
    > przed zastosowaniem p uka em eby wydoby z niego nieco wi ksze
    > kryszta ki i uski a oddzieli py .

    Ja bawilem sie tylko z marmurem, dodatek (ale bardzo duzy procentowo!)
    zmielonego marmuru daje bardzo dobry efekt. No i to musi byc pyl,
    grube ziarno jest niedobre.
    Konrad

  • 7. Data: 2011-02-14 17:41:30
    Od: fr33k <f...@o...pl>

    W dniu 2011-02-14 10:12, Konrad Anikiel pisze:

    > Ja bawilem sie tylko z marmurem, dodatek (ale bardzo duzy procentowo!)
    > zmielonego marmuru daje bardzo dobry efekt. No i to musi byc pyl,
    > grube ziarno jest niedobre.
    > Konrad

    Tylko ile proporcjonalnie wypada tego marmuru?
    Planuje zrobić miksturę wg ogólnego przepisu:
    na 100 części żywicy 10 części utwardzacza + pigment ale ile tego kamienia.
    I jeszcze jedno, jak dodawałeś ten kamień to podczas tworzenia mikstury
    wszystko razem, czy na twardnącą żywicę?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-02-14 18:49:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 14, 5:41 pm, fr33k <f...@o...pl> wrote:
    > Tylko ile proporcjonalnie wypada tego marmuru?

    To zalezy czy chcesz tym zalac jakas forme, czy nakladac packa jak
    kit. Ja dawalem tego proszku duzo wiecej niz samej zywicy.

    Wszystko razem.
    Konrad