  • 1. Data: 2011-02-14 14:46:45
    Temat: Odlewanie aluminium w mikrofali
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Witam,
    Czy ktos z grupowiczow probowal topic i odlewac aluminium przy pomocy
    kuchenki mikrofalowej? Jakies praktyczne rady?
    Konrad

  • 2. Data: 2011-02-14 15:09:17
    Temat: Re: Odlewanie aluminium w mikrofali
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 06:46:45 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:
    >Czy ktos z grupowiczow probowal topic i odlewac aluminium przy pomocy
    >kuchenki mikrofalowej? Jakies praktyczne rady?

    Kiedys widzialem jakas strone na ten temat, ale pozniej nie potrafilem
    trafic.
    moze troche poguglac po microwave casting ?
    Kluczowy byl odpowiedni tygiel.

    http://home.c2i.net/metaphor/Microwave_cast_pictures
    .html

    J.

  • 3. Data: 2011-02-14 15:24:40
    Od: A.L. <l...@a...com>

    <a...@g...com> wrote:

    >Witam,
    >Czy ktos z grupowiczow probowal topic i odlewac aluminium przy pomocy
    >kuchenki mikrofalowej? Jakies praktyczne rady?
    >Konrad

    Ja tam nie wiem, ale Malzonka wstawila do kuchenki mikrofalowej
    naczynei szklane z ryba owiniete dostc grubo folia aluminiowa, i
    kuchenke szlag trafil

    A.L.

  • 4. Data: 2011-02-14 15:38:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 14, 3:09 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > trafic.
    > moze troche poguglac po microwave casting ?

    Opisow jest od cholery, nawet dosyc dokladne, ale nie widzialem np
    patentu na metode traconego wosku, konkretnie z jakiej gliny zrobic
    forme zeby nie byla przezroczysta dla mikrofal, zeby nie lac metalu do
    zimnej formy. Bo szajsmetal sie robi.
    Konrad

  • 5. Data: 2011-02-14 15:42:44
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 14, 3:24 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Ja tam nie wiem, ale Malzonka wstawila do kuchenki mikrofalowej
    > naczynei szklane z ryba owiniete dostc grubo folia aluminiowa, i
    > kuchenke szlag trafil

    Ale probowal ja ktos naprawic, czy od razu poszla na smietnik? Bo tam
    jest zabezpieczenie, jak za duzy strumien wraca do generatora to sie
    wylacza. "Kuchenni hutnicy" w tym celu to zabezpieczenie blokuja.
    Folia aluminiowa galanto wszystko odbila, nic nie pochlanialo
    mikrofal, no i zabezpieczenie zadzialalo. Pewnie trzeba gdzies
    srubokret wsadzic i wcisnac jakis pstryczek.
    Konrad

  • 6. Data: 2011-02-14 15:50:09
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 07:42:44 -0800 (PST), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >mikrofal, no i zabezpieczenie zadzialalo. Pewnie trzeba gdzies
    >srubokret wsadzic i wcisnac jakis pstryczek.

    Mnie sie nei chcialo szukac, a wizyta specjalisty kosztuje wiecej niz
    nowa kuchenka. Zreszta, smierdzialo okropnie

    A.L.

  • 7. Data: 2011-02-14 15:54:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 14, 3:50 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Mnie sie nei chcialo szukac, a wizyta specjalisty kosztuje wiecej niz
    > nowa kuchenka. Zreszta, smierdzialo okropnie

    A co smierdzialo? Folia, ryba, czy "bebechy" mikrofalowki? Duzej mocy
    byla?
    Konrad

  • 8. Data: 2011-02-14 15:58:51
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 07:54:29 -0800 (PST), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

    >A co smierdzialo? Folia, ryba, czy "bebechy" mikrofalowki? Duzej mocy
    >byla?
    >Konrad

    Smierdzialo charakterystycznym smrodem palonego transformatora. Nei
    wiem jakiej mocy byla, bo specjalnie sie takimi rzeczami nie
    interesuje. W kazdym razie, dosyc mala, a pod wzgledem cenowym taka "z
    dolnej polki", wiec pewnie zadnych nadzwyczajnych zabezpieczeni nie
    miala

    A.L.

  • 9. Data: 2011-02-14 16:29:22
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 14, 3:58 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

> [...]
    > interesuje. W kazdym razie, dosyc mala, a pod wzgledem cenowym taka "z
    > dolnej polki", wiec pewnie zadnych nadzwyczajnych zabezpieczeni nie

    No wlasnie, w opisach mikrofalowych odlewnikow kazdy wyraznie
    podkresla: to musi byc porzadna, pancerna mikrofala, zadnego "el
    cheapo". Gdyby Malzonka Panska dysponowala mocniejsza mikrofala, byc
    moze udaloby sie jej stopic te folie, a tak- stopila uzwojenie :-)
    Konrad

  • 10. Data: 2011-02-14 16:37:46
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 08:29:22 -0800 (PST), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >cheapo". Gdyby Malzonka Panska dysponowala mocniejsza mikrofala, byc
    >moze udaloby sie jej stopic te folie, a tak- stopila uzwojenie :-)

    Ja specjalnie nie kupuje mocniejszych, znaczy drozszych, ani kuchenek
    ani niczego. Bo malzonka, chociaz z doktoratem w inzynierii, zawsze
    cos ukreci albo przepali :)

    A.L.