  • 1. Data: 2011-02-09 17:37:37
    Temat: Jak zrobic zasilanie ruchomej plytki.
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Płytka elektroniczna ma być zawieszona na szybko rotującej osi
    - ok. 4000 obrotów/min :)
    Trzeba do niej doprowadzić zasilanie stałe 4-6V (max.10A).

    Jak bo zrobić zawieszenie i jak doprowadzić ten prąd?
    Np. czy szczotki takie obroty wytrzymają?
    Od razu dodam też, że chodzi o domowe majsterkowanie
    i najlepiej gdyby się dało kupić coś w całości :)
    Układ nie musi być trwały, tzn. wystarczy, że
    pożyje paręnaście godzin :)

    Zupełnie z innej beczki zapytam też, czy istnieją
    jakieś baterie, które mogły by temu podołać,
    choćby przez kilka minut?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 2. Data: 2011-02-09 17:58:57
    Temat: Re: Jak zrobic zasilanie ruchomej plytki.
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-02-09 18:37, Slawek Kotynski pisze:

    > Zupełnie z innej beczki zapytam też, czy istnieją
    > jakieś baterie, które mogły by temu podołać,
    > choćby przez kilka minut?

    Akumulatorki NiCd powinny dać radę, zwłaszcza jeśli nie zależy na
    trwałości i możesz je obciążać na granicy zwarcia. Ale nie napisałeś nic
    o wymaganiach odnośnie rozmiarów i masy baterii.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-02-09 18:37:01
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Zupełnie z innej beczki zapytam też, czy istnieją
    > jakieś baterie, które mogły by temu podołać,
    > choćby przez kilka minut?

    Chyba najprościej użyć akumulatory LiFePO4
    Mogą być rozładowywane i ładowane bardzo dużym prądem. Te 10A to nic dla
    takiego małego o pojemności 1,6Ah. Zobacz np.
    http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=2490&idzast
    osowanianad=538&idzastosowania=539

    Paweł

  • 4. Data: 2011-02-09 18:44:24
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

> [...]
    > pożyje paręnaście godzin :)
    >
    > Zupełnie z innej beczki zapytam też, czy istnieją
    > jakieś baterie, które mogły by temu podołać,

    Kiedyś interesowałem się obrotowymi sprzęgami ze stykami beziskrowymi -
    w środku były jakieś kontakty zwilżone rtęcią. Cena za najprostszy
    wariant ok. $2000. Jeśli jesteś zainteresowany to mogę poszukać e-mail z
    namiarem na dystrybutora.

    Agent

  • 5. Data: 2011-02-09 22:05:01
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 9 Lut, 17:37, Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> wrote:
> [...]
    > i najlepiej gdyby się dało kupić coś w całości :)
    > Układ nie musi być trwały, tzn. wystarczy, że

    Nie mam wielkiego pojecia o elektronice, wiec pomysl pewnie lamerski:
    zrobic dynamo. Ceweczki na obwodzie, magnesy stale w stojanie.
    Konrad

  • 6. Data: 2011-02-09 22:07:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    PS. mam sluchawke prysznicowa, ktora swieci na czerwono, zielono albo
    niebiesko w zaleznosci od temperatury wody. Siedzi tam taka mala
    turbinka, magnesiki, troche elektroniki, kilka LEDow... Proste.
    konrad

  • 7. Data: 2011-02-09 22:46:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Feb 2011 14:05:01 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:

    >Nie mam wielkiego pojecia o elektronice, wiec pomysl pewnie lamerski:
    >zrobic dynamo. Ceweczki na obwodzie, magnesy stale w stojanie.

    Albo nawet nie robic - przymocowac gotowy silniczek za oske do
    obudowy, a plytke przylutowac do zaciskow.
    Krecic z drugiej strony, albo paskiem po obwodzie.

    J.

  • 8. Data: 2011-02-10 00:42:27
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > - ok. 4000 obrot=F3w/min :)
    > Trzeba do niej doprowadzi=E6 zasilanie sta=B3e 4-6V (max.10A).
    >
    > Jak bo zrobi=E6 zawieszenie i jak doprowadzi=E6 ten pr=B1d?
    > Np. czy szczotki takie obroty wytrzymaj=B1?
    > Od razu dodam te=BF, =BFe chodzi o domowe majsterkowanie
    > i najlepiej gdyby si=EA da=B3o kupi=E6 co=B6 w ca=B3o=B6ci :)
    > Uk=B3ad nie musi by=E6 trwa=B3y, tzn. wystarczy, =BFe
    > po=BFyje par=EAna=B6cie godzin :)
    >
    > Zupe=B3nie z innej beczki zapytam te=BF, czy istniej=B1
    > jakie=B6 baterie, kt=F3re mog=B3y by temu podo=B3a=E6,

    Szczotki od alternatora samochodowego wytrzymają bez problemu. Baterie
    alkaliczne też, 4szt R20 kilka minut uciągną. Zanim zaczniesz robić zastanów
    się czy potrafisz to wyważyć. Szkoda że Ty i inni jak o coś pytacie to nie
    napiszecie co robicie, zwłaszcza jak to ma być do zabawy. 4000 tysiace obrotów
    i 4 baterie R20 mogą bez problemu zabić.

  • 9. Data: 2011-02-10 00:54:31
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Agent Orange <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > w środku były jakieś kontakty zwilżone rtęcią. Cena za najprostszy
    > wariant ok. $2000. Jeśli jesteś zainteresowany to mogę poszukać e-mail z

    Lecz się facet na nogi. Na glowę nie warto. Ktoś chce sobie coś urzeźbić dla
    zabawy a ty mu z kosztami na poziomie 7 tysięcy wyskakujesz. I tak nie zrobi.
    Ja bym miał problem jak by to coś ważyło wiecej niż nic i mialo bardzo szybko
    się obracać. A 4000 tysiace na minutę to dla amatora jest bardzo dużo
    zwląszcza jak tam być co coś waży.

  • 10. Data: 2011-02-10 01:02:06
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    Ja bym miał problem jak by to coś ważyło wiecej niż nic i mialo bardzo szybko
    się obracać. Niejeden szlifierz posrał się ze strachu jak nie odwirował tarczy
    z chłodziwa po pracy i jak następnego dnia 10 tonowa szlifiera zaczęlą życ
    wląsnym życiem zanim nie odwitowała wody z tarczy . 4000 tysiace na minutę to
    dla amatora jest bardzo dużo zwłaszcza jak tam być co coś waży.