  • 41. Data: 2018-12-08 10:34:28
    Temat: Re: Fan ICE o EV :P
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-07 16:32, Myjk wrote:
> [...]
    > uszkodzone, być może tylko jedna cela która rzutowała na resztę. No ale
    > ponieważ odpuściłem sobie ten zakup, to już dalej tematu nie badałem. Z tej
    > samej serii jeździ imiev kupiony przez pracownika MMC (w Łodzi) i po tych 6
    > a teraz już blisko 7 latach ma sprawne akumulatory i zasięg (w zimie) ponad
    > 100km ze 140-160 (w lato). W każdym razie nie trzeba baterii WYMIENIAĆ po 5
    > latach.

    > Oczywiście, ale skoro był wymienione na gwarancji to co to użytkownika
    > obchodzi? Ergo, Tesla nic nie ukrywa. Patrz tutaj:
    m-przebiegiem-oto-90d-ktora-przejechala-prawie-650-t
    ysiecy-kilometrow/
    > https://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-x-z-najwieksz
    ym-przebiegiem-ta-przejechala-prawie-pol-miliona-kil
    ometrow/

    /

    > Leaf:
    > http://samochodyelektryczne.org/jak_szybko_spada_poj
    emnosc_akumulatorow_nissana_leafa.htm

    > Średnio przez 5 lat to 80%, czasem mniej, czasem więcej -- i nie trzeba ich
    > wymieniać po 5 latach.

    > Póki co statystyki pokazują, że baterie tracą mniej i wytrzymują spokojnie
    > nawet 10 lat.

    A nie można pocztać o technologii baterii by oszacować czas eksploatacji
    tych baterii ?

  • 42. Data: 2018-12-12 17:15:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Dec 2018 15:23:25 +0100, Myjk

    > Tym razem nic dodać, nic ująć

    To już wiadomo czemu autor zjechał Nissana
    za bublowate ładowanie aku w Leafie. :P
    Bo se kupił Teslę 3.

    https://www.youtube.com/watch?v=mfIjMxyg00o

    Swoją drogą Tesla się odgraża, że od lutego '19
    do UE będzie trafiać 3000 szt. T3 _tygodniowo_.

    Ciekawe kiedy chińskie elektryki zaleją EU,
    tam ponoć już ponad 200 producentów samochodów
    elektrycznych działa.

    --
    Pozdor
    Myjk