  • 1. Data: 2011-09-22 10:15:43
    Temat: Nowy pas rozrządu po 74kkm - czy wymieniać pompę wody?
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    witam
    Często poleca się wymieniać pompę wody przy okazji wymiany paska rozrządu.
    Z tym, że ludzie robią to często po 100-120kkm.
    A ja mam przejechane dopiero 74kkm z tym, że samochód ma 8 lat.
    Wymieniam, bo boję się, że pasek już sparciał.

    I w takim przypadku nie wiem, czy ma sens dopłacać do pompy, czy mając
    na uwadze niski przebieg uznać, że jeszcze nie "sparciała" ;) i pociągnie
    do kolejnej wymiany.

    Co o tym sądzicie?

    Samochód to Fiat Albea.

  • 2. Data: 2011-09-22 10:25:11
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "dobrov" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > I w takim przypadku nie wiem, czy ma sens dopłacać do pompy, czy mając
    > na uwadze niski przebieg uznać, że jeszcze nie "sparciała" ;) i pociągnie
    > do kolejnej wymiany.

    Wymień, jaki to może być koszt? stówka czy dwie pewnie a spokój na kolejne
    kilkadziesiąt tysięcy.

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2011-09-22 11:32:07
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-09-22 10:15, dobrov wrote:
> [...]
    >
    > I w takim przypadku nie wiem, czy ma sens dopłacać do pompy, czy mając
    > na uwadze niski przebieg uznać, że jeszcze nie "sparciała" ;) i pociągnie

    ale po co? jak pierdolnie to będzie tylko większy koszt, a pompa wody
    taka droga wcale nie jest...

  • 4. Data: 2011-09-22 11:48:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "dobrov" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wymień, jaki to może być koszt? stówka czy dwie pewnie a spokój na kolejne
    > kilkadziesiąt tysięcy.

    Po co? Wydatek zupełnie zbędny. Pompa zanim padnie totalnie to długo
    wczesnie daje o sobie znać że cos jest nie tak. Z reguły od pierwszych
    symptomów uszkodzenia da się przejechać często jeszcze kilka tysięcy km.

    Marek

  • 5. Data: 2011-09-22 12:12:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olo" napisał w wiadomości grup

    >ale po co? jak pierdolnie to będzie tylko większy koszt, a pompa wody
    >taka droga wcale nie jest...

    Ale co po co ?
    Bo wlasnie - pompa droga nie jest, z jednej strony lepiej wymienic
    przy okazji paska, z drugiej - jesli sie nie uszkodzi to po co
    przeplacac.

    Na fiatach sie nie znam, ale jakos nie slyszalem zeby im pompy masowo
    padaly przed 120kkm.

    J.

  • 6. Data: 2011-09-22 12:46:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 10:15:43 +0200, dobrov napisał(a):

    > 74kkm

    Nie pisze się kkm tylko Mm
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2011-09-22 12:53:23
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-09-22 12:12, J.F wrote:

> [...]
    > okazji paska, z drugiej - jesli sie nie uszkodzi to po co przeplacac.
    >
    > Na fiatach sie nie znam, ale jakos nie slyszalem zeby im pompy masowo

    mnie piorun nie walnął, co nie znaczy, że nie zabija ludzi :)
    dlatego , że jest niedrogra to jaki jest sens jeżdżenia z nią do 120
    kkm, skoro można ją wyciągnąć tylko z rozrządem? Niech Ci pierdolnie
    przy 115 tyś przebiegu to będziesz dopiero zachwycony swoim rozumowaniem.

  • 8. Data: 2011-09-22 13:00:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 12:46:54 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Nie pisze się kkm tylko Mm

    Mil morskich? Serio?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 9. Data: 2011-09-22 14:00:21
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 22-09-2011 10:15, dobrov pisze:
> [...]
    >
    > I w takim przypadku nie wiem, czy ma sens dopłacać do pompy, czy mając
    > na uwadze niski przebieg uznać, że jeszcze nie "sparciała" ;) i pociągnie

    koszt pompy przy wymianie kompletnego rozrzadu jest znikomy, a jak
    padnie po wymianie rozrzadu to robota zeby to wymienic ta sama.

  • 10. Data: 2011-09-22 14:11:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Thursday, September 22, 2011, 12:46:54 PM, you wrote:

    > Nie pisze się kkm

    Tutaj się pisze.

    > tylko Mm

    Mil morskich?