  • 31. Data: 2010-04-12 09:31:17
    Temat: Re: Filmiki 25 fps - czym?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Apr 2010, Jakub Jewuła wrote:

    > U mnie SteadyHand po wcisnieciu START cos robi - tylko nie widac
    > zadnego efektu. Obciazenie procesora 0%, czekam i nic sie nie dzieje...

    Coś jeszcze - nie pamiętam, czy SH jest dwuprzebiegowy (pewnie tak).
    W przypadku DeShakera pod VirtualDub pierwszy przebieg domyślnie jest
    ustawiony jako "widoczny", rysuje na traktowanym jako tło kadrze
    mapkę obszarów kwalifikowanych jako przesunięcia "prawidłowe"
    i "nieprawidłowe" (pomijane w obliczeniach).
    Widzisz co się dzieje, irytujesz się, ale nie tracisz orientacji.

    Jako że SH nie puszczałem od ładnych paru lat to nie pamietam jak
    tam jest - ale może tak samo, jak przy VD pod AviSynth - widywałem
    że użyszkodnicy się skarżyli, bo przerywali pracę przed "przeleceniem"
    pierwszego przebiegu, więc nie zdążyli obejrzeć nawet pierwszej klatki :)
    Jeśli pierwszy przebieg jest "ciemny", to nie ma wyjścia - trzeba
    sobie iść na kawę i przeczekać. W ciemno.
    A że mi przy przeciętnych ustawieniach 640x480 "idzie" na Q6600
    kilkanaście fps, zaś w razie przyhaczenia o "wyskok z kadru"
    i użycia opcji domalowywania przez program brakującej ramki
    (kolorem "od krawędzi") schodzi do 1..2fps dla domyślnych kilkunastu
    % zrywania synchronizacji, a przy używanych z rzadka 25%
    schodzi poniżej 1 fps (tylko przez czas domalowywania marginesów!)
    to trzeba się uzbroić w cierpliwość i tyle.

    Spróbuj z VD, będziesz miał rozeznanie co do czasów :D

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2010-04-14 08:18:19
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > to trzeba się uzbroić w cierpliwość i tyle.
    > Spróbuj z VD, będziesz miał rozeznanie co do czasów :D

    Tak zrobie.

    Kiedys probowalem ale mnie jakos odrzucilo od VD, musze sie przemoc ;)

  • 33. Data: 2010-04-14 09:03:01
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Spróbuj z VD, będziesz miał rozeznanie co do czasów :D

    Dziala :)

    Tu jest dobry tutorial dla niekumatych jak ja ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=Li0MBkJG6k0

    Bede chyba musial zmienic procesor na cztery rdzenie :)))

  • 34. Data: 2010-04-14 09:56:39
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

  • 35. Data: 2010-04-14 17:09:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Apr 2010, Jakub Jewuła wrote:

    > Kiedys probowalem ale mnie jakos odrzucilo od VD, musze sie przemoc ;)

    A to IMO zalezy, co chciałeś robić z filmem.
    Przyznaję, że do "typowej obróbki" nieliniowej bardzo mi się podobał
    program EditStudio, wersja 4 była kiedyś "z czasopismem" i teraz mam
    problem, bo... nie wiem gdzie płytka :] (ani które to czasopismo, bo
    bym sobie wziął i zamówił). A więcej ficzerów (==> płatnego programu)
    w zasadzie nie potrzebuję.
    Do przetwarzania nieliniowego VD niezbyt się nada - ale za to do
    "filtrów" wręcz przeciwnie.
    I to niezależnie, czy "własnych", czy do użycia AviSynth - AS
    potrzebuje niezależnego monitoringu, i to tej roli VD również
    nadaje się znakomicie :) (m.in jest "przesuwanie" do najbliższych
    keyframe i ułamków filmu na /shift/control/alt + strzałki, zaznaczania
    i tak dalej, a że klawiszologii wymagam to ma u mnie plus)
    Sprawdzałeś, że VD ma "wirtualną kamerę"?
    Można podpiąć inny program do obróbki wideo - np. nieliniowej - tak
    do "wejścia" (o ile program umie czytać z kamery, a zazwyczaj tak)
    jak i do "wyjścia" (o ile ten program też ma frameserwer, tak
    jak AviSynth)

    BTW: możesz dla porządku sprawdzić sobie DePan pod AviSynth.
    IMVHO "przeciętnie" wyniki są gorsze niż z DeShakera, ale
    to nie oznacza "zawsze".

    Za to jeśli nie używałeś nigdy AS, to możesz chwilę kląć, nim załapiesz
    jak toto działa, VD to pikuś, mały pikuś ;) (załapanie że *tekstowy
    skrypt* trzeba "otwierać" programem do video, np. VD, co powoduje
    w tle odpalenie systemowej obsługi frameserwera podpiętego do programu
    podpiętego do obsługi skryptu, w tym przypadku AS - potem jest z górki).

    Link na zachętę:
    http://avisynth.org/mediawiki/Main_Page
    http://avisynth.org/mediawiki/DePan

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2010-04-15 06:25:40
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > w tle odpalenie systemowej obsługi frameserwera podpiętego do programu
    > podpiętego do obsługi skryptu, w tym przypadku AS - potem jest z górki).

    Dzieki!

    Poki co pomeczylem VD i "poprawilem" ostatni filmik.
    Tu jest po: http://www.youtube.com/watch?v=Vglonq4spiQ
    A tu przed: http://www.youtube.com/watch?v=6dtmC0ZUaFM

    Efekty interesujace, choc pojawiaja sie tez w obrazie "dziwnosci",
    no ale przynajmniej za darmo ;)

  • 37. Data: 2010-04-15 07:39:53
    Od: "Tomek" <t...@n...pl>

    > Efekty interesujace, choc pojawiaja sie tez w obrazie "dziwnosci",
    > no ale przynajmniej za darmo ;)

    Prawdziwe dziwności (artefakty programu Motion Perfect) można zobaczyć tu:
    http://www.youtube.com/watch?v=jszGVzRqXTQ

    Tomek

  • 38. Data: 2010-04-15 08:00:46
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Prawdziwe dziwności (artefakty programu Motion Perfect) można zobaczyć tu:
    > http://www.youtube.com/watch?v=jszGVzRqXTQ
    > Tomek

    Hehe Mala czaruje po prostu rekami ;)

  • 39. Data: 2010-04-16 22:12:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Apr 2010, Tomek wrote:

    > Prawdziwe dziwności (artefakty programu Motion Perfect) można zobaczyć tu:
    > http://www.youtube.com/watch?v=jszGVzRqXTQ

    No co, wyraźnie widać że przestrzeń się zakrzywia od grawitacji.
    Marudzisz ;)

    A poważniej - mamy implementację odmiany złudzeń optycznych, tyle
    że powstałych poza okiem. Ktoś już to pisał - kwestia czasu :P
    Na Motion Perfect je doskonale widać, bo skala jest rozciągnięta
    do niemożliwości. Jak coś podobnego, tylko z większym
    stopniem deformacji robi telewizor 200Hz/600Hz, to nikt nie zauważa.
    A "odbiór" jest lepszy :>

    pzdr, Gotfryd