  • 1. Data: 2019-03-09 21:31:20
    Temat: Filtry powietrza wieczne vs jednorazówki
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Czy używacie niewymienialnych filtrów powietrza (chodzi o silnik)? Jeśli
    tak, to jakie macie spostrzeżenia? Ja mam następujące przemyślenia na
    podstawie kilkuletniej eksploatacji tych wiecznych z firmy K&N:

    Zalety:
    1. Sporo niższy koszt eksploatacji.
    2. Nieporównywalnie większa wytrzymałość mechaniczna.
    Szczególnie mam tu na uwadze przypadek zabrudzenia filtra po przejażdżce
    drogą gruntową. Świeżutki dedykowany filtr po zassaniu pyłu stał się na
    tyle nieprzepuszczalny, że silnik go prawie wessał. Powierzchnia filtra
    była mocno wklęsła i lekko rozerwana. Wymieniałem go co 15 tys. żeby nie
    było. W w/w filtrze nie ma takiej opcji. Całość powleczona jest sztywną
    metalową siatką. Nawet jeśli się przytka, to najwyżej check engine się
    włączy bez powodowania strat.

    Wady:
    1. Trzeba poświęcić 1 dzień na unieruchomienie auta aby po "praniu"
    filtr wysechł.
    2. Trzeba posiadać minimalne zdolności mechaniczne be móc filtr
    zdemontować. Np. u mnie wiąże się to z poluzowaniem opasek w obu
    dolotach powietrza, zdjęciem rur dolotowych, odkręceniem pojemników z
    filtrami a potem otworzeniem tych puszek w celu wyjęcia wkładów. W 100%
    przypadków strącam korek od wlewu oleju do skrzyni więc muszę demontować
    osłonę silnika od dołu by go odzyskać - konsekwentnie zapominam o tym i
    nie demontuję korka. W innych autach pewnie prościej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-03-10 00:27:25
    Temat: Re: Filtry powietrza wieczne vs jednorazówki
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-03-09 o 21:31, Marek S pisze:

    > Wady:
    > 1. Trzeba poświęcić 1 dzień na unieruchomienie auta aby po "praniu"
    > filtr wysechł.

    I raczej odradzam pranie tego filtra w domu, bo to strasznie brudne -
    trzeba mieć dedykowaną umywalkę warsztatową do brudnych rzeczy.

    Filtry bawełniane należy też regularnie pryskać olejem - pozostawione
    suche mają gorsze własności filtrujące niż suche filtry papierowe.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 3. Data: 2019-03-10 02:04:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup od wolgi gaz 21 albo 24. One mialy mokry filtr oleju. Co 50 tysiecy pojedziesz na
    myjke cisnieniowa, wyjmiesz wklad, umyja, otrzasniesz z wody, nalejesz do obudowy
    cwiartke dowolnego oleju silnikowego i na 50 tysiecy spokoj.

  • 4. Data: 2019-03-10 17:02:26
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-10 o 00:27, Tomasz Pyra pisze:

    > I raczej odradzam pranie tego filtra w domu, bo to strasznie brudne -
    > trzeba mieć dedykowaną umywalkę warsztatową do brudnych rzeczy.

    Nie jest tak źle. Zwykłym prysznicem dało się ładnie go umyć. Filtry
    mają gumową ramkę więc dają się wyginać aby dostać się z ciśnieniem wody
    w każdy zakątek. Syfu jest co niemiara, to fakt. Ale to głównie pył i
    kilka sztuk owadów.

    > Filtry bawełniane należy też regularnie pryskać olejem - pozostawione
    > suche mają gorsze własności filtrujące niż suche filtry papierowe.

    Szczerze mówiąc nie wiem jaki on jest. Tu jest link:
    https://efiltry.pl/pl/filtry-k-n

    Różowy kolor to olej. Wszystkie one są mokre. Płyn do czyszczenia i olej
    dokupuje się.

    A co do skuteczności to sam zobacz:
    https://drive.google.com/file/d/1ivw3_bK3gwBR2kbhN67
    JCkZXDSUGRA8r/view?usp=sharing

    To jest pokrywa filtra za filtrem. Zero kurzu. To co błyszczy się na
    dole, to resztki oleju z filtra.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek