  • 1. Data: 2009-05-12 20:02:42
    Temat: spalony dysk/ elektronika - droga naprawa?
    Od: CookieMonster <e...@T...wp.pl>

    Do przenosnego dysku 2,5cala podlaczylem zasilanie 12V (zamiast 5V).
    Niestety dysk ulegl uszkodzeniu, nie jest wykrywany przez BIOS,
    i w ogole sie nie kreci :(

    Czy odzyskanie danych bedzie bardzo kosztowne, czy moze wystarczy wymieniec
    jakis bezpiecznik???

    CookieMonster

  • 2. Data: 2009-05-12 21:14:31
    Temat: Re: spalony dysk/ elektronika - droga naprawa?
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <1992wvpp6qqi$.dlg@monster.pl>, CookieMonster napisał(a):

    > Do przenosnego dysku 2,5cala podlaczylem zasilanie 12V (zamiast 5V).
    > Niestety dysk ulegl uszkodzeniu, nie jest wykrywany przez BIOS,
    > i w ogole sie nie kreci :(

    Co za zbieg okolicznosci, ze dzis mialem identyczny telefon :)
    Jesli to my rozmawialismy, to mial Pan sie ponownie odezwac i go przywiezc.

    Jacek

  • 3. Data: 2009-05-12 21:47:49
    Od: CookieMonster <e...@T...wp.pl>

    Dnia Tue, 12 May 2009 21:14:31 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a):

    > Co za zbieg okolicznosci, ze dzis mialem identyczny telefon :)
    > Jesli to my rozmawialismy, to mial Pan sie ponownie odezwac i go przywiezc.

    Pradwopodobne :)
    Wykonalem rano co najmniej kilknascie telefonow.
    W przyszlym tygodniu bede mial wiecej czasu i wtedy bede cos dalej robil.
    Dane to przede wszystkim zdjecia z wyjazdow, jakies dokumenty,
    reszta to muzyka i filmy ktore maja znikoma wartosc sentymentalna.

    CookieMonster

  • 4. Data: 2009-05-13 12:33:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "CookieMonster" 1d6ze5fjmx6ug$....@m...pl

    > Wykonalem rano co najmniej kilknascie telefonow.
    > W przyszlym tygodniu bede mial wiecej czasu i wtedy

    wykonam ;) więcej telefonów. ;)

    -=-

    IMO kto pyta -- błądzi z odpowiadającymi, nie samotnie, więc warto pytać.
    Ale czy wykonywanie telefonów (zwłaszcza teraz, w dobie internetu) ma jakiś
    sens w odzyskiwaniu danych? ;) To telefony komórkowe, czy stacjonarne? ;)
    Bezprzewodowe czy przewodowe? ;) IMO łatwiej po prostu naprawić ten dysk,
    niż produkować telefony. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2009-05-13 12:43:07
    Od: Chopin <s...@w...pEEl>

    CookieMonster pisze:
> [...]
    > i w ogole sie nie kreci :(
    >
    > Czy odzyskanie danych bedzie bardzo kosztowne, czy moze wystarczy wymieniec

    Kiedyś tez miałem podobną sytuację (awaria zasilacza). Najtaniej wyszedł
    zakup identycznego modelu dysku (może być używany) i podmiana
    elektroniki. Pomimo różnic firmware dysk bez problemu działa do dziś.

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 6. Data: 2009-05-14 13:15:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chopin" guef8s$nkj$...@n...onet.pl

    > Kiedyś tez miałem podobną sytuację (awaria zasilacza). Najtaniej wyszedł zakup
    identycznego modelu dysku (może być używany) i
    > podmiana elektroniki. Pomimo różnic firmware dysk bez problemu działa do dziś.

    Ale trzeba znaleźć ten ,,podobny''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2009-05-14 14:20:17
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Chopin" <s...@w...pEEl> wrote in message
    > Kiedyś tez miałem podobną sytuację (awaria zasilacza). Najtaniej wyszedł
    > zakup identycznego modelu dysku (może być używany) i podmiana elektroniki.
    > Pomimo różnic firmware dysk bez problemu działa do dziś.

    to juz zalezy co dokladnie sie w tym firmware zmienilo i raczej
    nie mozna zakladac ze to zawsze przejdzie w ten sposob

    no ale w sumie w domowych warunkach i tak nic innego nie wchodzi w gre

  • 8. Data: 2009-05-14 17:38:55
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    tg wrote:
    > no ale w sumie w domowych warunkach i tak nic innego nie wchodzi w gre

    Podmiana elektroniki jak najbardziej wchodzi w gre, o ile nie zamierzasz
    wymieniac tez scalaka na tasmie sygnalowej wewnatrz komory dysku.

    k,

  • 9. Data: 2009-05-15 16:32:33
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "KILu" <b...@w...pl> wrote in message news:guhkvg$i4l$1@inews.gazeta.pl...

    > Podmiana elektroniki jak najbardziej wchodzi w gre, o ile nie zamierzasz
    > wymieniac tez scalaka na tasmie sygnalowej wewnatrz komory dysku.

    no zgadzam sie wlasnie, poza wymiana plytki z elektronika w zaden inny
    sposob nie da sie obecnych dyskow w domowych warunkach "naprawiac"